mms inga custom ljud på android desire?

Permalänk

mms inga custom ljud på android desire?

Kan man inte lägga till egna ljud i mms? Har testat med amr och mp3, men kan inte fådet att fungera.

Min gamla sony ericsson kunde man ju göra hur mycket sånt som helst

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Medlem

Det går: sd card>media>audio>alarms / notifications / ringtones
Skapa mappar på det som saknas och lägg in ljudfiler i respektive mapp. MMS -> notifications
Det är inte säkert att alla ljudformat stöd, testa med .mp3, .m4a

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Det går: sd card>media>audio>alarms / notifications / ringtones
Skapa mappar på det som saknas och lägg in ljudfiler i respektive mapp. MMS -> notifications
Det är inte säkert att alla ljudformat stöd, testa med .mp3, .m4a

testade att lägga i

sd card>media>audio>alarms / notifications / ringtones

men det fungerade inte. Testade även att lägga till i My documents / My recordings och byta namn till Voice0015.amr, orginalet var i amr också, men utan resultat.

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paronfesken:

testade att lägga i

sd card>media>audio>alarms / notifications / ringtones

men det fungerade inte. Testade även att lägga till i My documents / My recordings och byta namn till Voice0015.amr, orginalet var i amr också, men utan resultat.

Och du har startat om mobilen också?

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

Lägga in egna ringsignaler och andra ljud - Swedroid Wiki

Verkar ju vara som redan sagts. Skumt att det inte fungerar.

Permalänk

Altså det jag vill göra är att göra ett attachment till ett mms, tex ett roligt klipp i mp3 eller amr format som jag inte har spelat in, utan överfört till telefonen från datorn.

Får endast fram alla inspelningar jag har tex Voice0001.amr eller något facebook ljud, eller någon meningslös ringsignal som kom med telefonen.

Ursäkta mig om jag var otydlig

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paronfesken:

Altså det jag vill göra är att göra ett attachment till ett mms, tex ett roligt klipp i mp3 eller amr format som jag inte har spelat in, utan överfört till telefonen från datorn.

Får endast fram alla inspelningar jag har tex Voice0001.amr eller något facebook ljud, eller någon meningslös ringsignal som kom med telefonen.

Ursäkta mig om jag var otydlig

Och då har du provat att skapa mapparna (i roten på minneskortet)

audio > notifications

och lagt ditt roliga mp3 klipp i notifications?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caveo:

Och då har du provat att skapa mapparna (i roten på minneskortet)

audio > notifications

och lagt ditt roliga mp3 klipp i notifications?

Ursäkta min fråga men: Hur ger det honom möjligheten att skicka ett ljud via mms? De där mapparna är ju till för att lägga till MMS-ljud och ringsignaler till när det ringer eller dimper ner ett sms i telefonen.

Har du provat att interagera med själva musikfilen? Öppna den i Astro eller liknande plugin och se om "dela" finns med som alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Ursäkta min fråga men: Hur ger det honom möjligheten att skicka ett ljud via mms? De där mapparna är ju till för att lägga till MMS-ljud och ringsignaler till när det ringer eller dimper ner ett sms i telefonen.

Har du provat att interagera med själva musikfilen? Öppna den i Astro eller liknande plugin och se om "dela" finns med som alternativ.

Så sant, läste lite väl fort.