Ultrahigh grafik i UT2003

Permalänk
Medlem

Ultrahigh grafik i UT2003

Tryck på "ö" så kommer consollen fram,skriv sedan "preferences" o vipps så kommer en kontrollpanel upp som man kan ställa in grafiken till ultrahigh odyl.........

Visa signatur

Lian Li PC65,Be Quiet 600w,Abit IN9 32-Max,Intel DC 6600,Corsair Dominator Twin2X6400C4D 2048Mb,Western Digital sata 2 320Gb,Gainward 8800GTS 640Mb,Dell
2407WFP,Sennheiser HD 600,Win XP pro.

Permalänk

najssss....

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Re: Ultrahigh grafik i UT2003

Citat:

Ursprungligen inskrivet av T()()L
Tryck på "ö" så kommer consollen fram,skriv sedan "preferences" o vipps så kommer en kontrollpanel upp som man kan ställa in grafiken till ultrahigh odyl.........

Redan...

Permalänk

Bara det att de texturena inte finns med i demot, så det blir ingen skillnad.

Visa signatur

[size="1"]| AMD T-bird 1,2GHz | Creative Geforce 4 Ti4400 | 256mb PC133 | Hercules Fortissimo II | Windows XP Home |[/size]

Permalänk
Medlem

Precis, om ni läser Readme filen så står där att dom halverat Textur kvaliten så att Demot inte skulle bli så stort att tanka hem.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

kommer det bli märkbart snyggare i hela spelet? jag har allt på högsta nu.. kommer det blir toksnyggare när jag höjjer till max på hela spelet?

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kim
kommer det bli märkbart snyggare i hela spelet? jag har allt på högsta nu.. kommer det blir toksnyggare när jag höjjer till max på hela spelet?

Texturerna kommer bli redigt snyggare, ja.

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Medlem

texturerna? jag är inte så insatt... vad menas?

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

texturer är t.ex väggar, golv, tja allt du ser är nog texturer

Permalänk
Medlem

Polygonerna är själva 3d-bitarna (objekten) medan texturerna är bilder som man "klistrar på" på utsidan. Utan texturer skulle allt bara ha en enda färg (varje objekt skulle kunna ha en egen färg).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oreo
Utan texturer skulle allt bara ha en enda färg

...hehe... med mitt gamla "voodoo 2"-kort så var det vissa spel som inte vill vissa några texturer... så allt var bara vitt... lite lustigt i 1 minut... tråkigt i evigheter...

Permalänk
Medlem

Näjj.. bara för att nåt inte har texturer behver det inte betyda att det bara har en färg.. det kan ju vara shadat med t.ex. gouraud eller phong...

Permalänk
Medlem

ff7 någon? gourad shading at it's best

Permalänk
Hedersmedlem

hmm........Jag som blev så glad att mitt flöt med allt maxat i 1024 32bits (utan skuggor)
....& nu detta.........bläääää...........=)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piggymon

Texturerna kommer bli redigt snyggare, ja.

Så det kan alltså betyda att det som flyter nu på min dator kommer att kunna lagga anus om jag köper spelet???
Vilken vinstdrivande logik.

Hoppas skillnaden med demo texturerna och dom riktiga inte påverkar prestandan noterbart

Permalänk
Medlem

Fan va trött jag blir, spel laggar inte, de hackar.

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0nandy
Fan va trött jag blir, spel laggar inte, de hackar.

Ojdå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micronesia

Så det kan alltså betyda att det som flyter nu på min dator kommer att kunna lagga anus om jag köper spelet???
Vilken vinstdrivande logik.

Hoppas skillnaden med demo texturerna och dom riktiga inte påverkar prestandan noterbart

..du behöver ju inte använda dig av de bättre texturerna.
Det var ju en inställning.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen

..du behöver ju inte använda dig av de bättre texturerna.
Det var ju en inställning.

Men man vill ju köra allt på MAX!

Visa signatur

[size="1"]| AMD T-bird 1,2GHz | Creative Geforce 4 Ti4400 | 256mb PC133 | Hercules Fortissimo II | Windows XP Home |[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laban GTS

Men man vill ju köra allt på MAX!

på mig?

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Ganska onödig tråd då det inte går å ställa högre i demot. I hela så kommer man kunna ställa in max i vanliga options.

Permalänk
Medlem

ganska onödigt inlägg av dig tycker jag personligen. Tvingade mig att göra ett onödigt....=)

Permalänk
Medlem

Se texturer som tapet

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donfalcon
Näjj.. bara för att nåt inte har texturer behver det inte betyda att det bara har en färg.. det kan ju vara shadat med t.ex. gouraud eller phong...

Objektet i sig har bara en färg men med belysning kan man ju få en boll i blåskala eller rödskala eller vilken annan skala som helst.

Visa signatur