Rift: Planes of Telera

Permalänk
Avstängd

Man blir rätt OH SHI- när det kommer upp 10+ rift i närheten och det stormar in invasions. Första betan hade dock bara Water och Death men helvete alltså, Water är helt sjukt imponerande och effekterna är gudomliga.

Gillar starkt hur alla får rewards av riften, så länge man är med så får man reward.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Man blir rätt OH SHI- när det kommer upp 10+ rift i närheten och det stormar in invasions. Första betan hade dock bara Water och Death men helvete alltså, Water är helt sjukt imponerande och effekterna är gudomliga.

Gillar starkt hur alla får rewards av riften, så länge man är med så får man reward.

Det är snyggt och roligt om än lite simpelt att slå tillbaka.

Det man fick tyckte jag ofta var skräp dock fast man behövde deras poäng (kommer inte ihåg namnet) som man kunde använda till att köpa bra utrustning. Sen fick man också en hel del artefakt delar, på tok för många, man fick dem i överflöd, det var drygt att slänga de man hade dubbletter av.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

Jo det var ju lite drygt.

Earth och Fire ska bli spännande också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Det är snyggt och roligt om än lite simpelt att slå tillbaka.

Det man fick tyckte jag ofta var skräp dock fast man behövde deras poäng (kommer inte ihåg namnet) som man kunde använda till att köpa bra utrustning. Sen fick man också en hel del artefakt delar, på tok för många, man fick dem i överflöd, det var drygt att slänga de man hade dubbletter av.

Mjo, just från Riftsen fick man väl i princip samma artefakter hela tiden. Men när man väl spelar spelar så kommer Rifts troligen inte vara lika vanligt, och du kommer inte vara fast med samma level på Riftsen.
Jag har följt spelet sen E3 2009 och tycker det är grymt kul att äntligen få spela det. Satt alldeles för länge på både fredag och lördag natt. Söndag kanske inte heller blev så tidig.
Grafiken är väldigt bra, även om det var lite problem med FPSen under betan. Snygga effekter som dock kan vara lite väl mycket ibland.. Eller?

Anyways, nästa beta börjar nu, som sagt, den 17de. Har lite annat för mig både fre, lör och söndag, men ska nog kunna ta mig upp till level 20 iaf och köra lite instanser, motsvarande till IT.
Tycker fler borde komma och kika, kul spel, lite varierande från resten av alla MMORPGs..

Peace!

Permalänk
Avstängd

Betan kördes bokstavligt flytande för mig. Du kan gå in i config filen och stänga av Ambient Occlusion, bostar FPS en hel del.

Ang effekter, tycker det är nice med mkt snygga effekter (går ju att stänga av om man inte vill ha dom). Är så trött på att köra MMO och göra en spell utan schysta effekter, känns så tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martie:

Mjo, just från Riftsen fick man väl i princip samma artefakter hela tiden. Men när man väl spelar spelar så kommer Rifts troligen inte vara lika vanligt, och du kommer inte vara fast med samma level på Riftsen.
Jag har följt spelet sen E3 2009 och tycker det är grymt kul att äntligen få spela det. Satt alldeles för länge på både fredag och lördag natt. Söndag kanske inte heller blev så tidig.
Grafiken är väldigt bra, även om det var lite problem med FPSen under betan. Snygga effekter som dock kan vara lite väl mycket ibland.. Eller?

Anyways, nästa beta börjar nu, som sagt, den 17de. Har lite annat för mig både fre, lör och söndag, men ska nog kunna ta mig upp till level 20 iaf och köra lite instanser, motsvarande till IT.
Tycker fler borde komma och kika, kul spel, lite varierande från resten av alla MMORPGs..

Peace!

Jo förvisso testade de nog rift tekniken en hel del så det kanske inte blir lika många senare.
Jag gillade grafikeffekterna så inget mig emot där
Bortsett från att min fps var riktigt låg som sagt, vilket jag hoppas snart blir åtgärdat.
Jag lade också lite för mycket tid i betan.. drog upp en char till 20 och en annan till 16 men det var roligt och intressant att testa. Dock missade jag att köra instanser faktiskt så det skall jag försöka göra denna gång! Jag var så inne på att testa chars och när jag kom upp i 20 ville jag testa en ny hehe.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem

Beta två över, stora förändringar gjordes på flera klasser. Det kändes som att dev's verkligen lyssnade på folk, vilket jag känner är ovanligt i mmo världen.
Spelet är fortfarande beta, det har några problem men det ser mycket lovande ut i mina ögon. Det är i beta stadiet och har färre buggar är warhammer online har idag. Det har också server validering, så det lär bli svårt för folk att fuska!

Jag ser fram emot hur det här liret kommer arta sig!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Beta två över, stora förändringar gjordes på flera klasser. Det kändes som att dev's verkligen lyssnade på folk, vilket jag känner är ovanligt i mmo världen.
Spelet är fortfarande beta, det har några problem men det ser mycket lovande ut i mina ögon. Det är i beta stadiet och har färre buggar är warhammer online har idag. Det har också server validering, så det lär bli svårt för folk att fuska!

Jag ser fram emot hur det här liret kommer arta sig!

Sjukt finslipat för en beta, en två quests som var flaskhalsar (spawnade för lite för en sak man behövde för att göra questen, men de blev ordnade). Återstår att se hur balansering och raids blir, men i vilket fall lär det inte bli någon wow-"dödare", inget kan nog rå på den besten på ett tag. Spelet får nog dock sin skara fans som betalar tills det blir gratis-mmo av det hela.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Ser ganska nice ut! Dock så får det bli att vänta tills retail då jag inte håller på med Alpha/beta osv

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Den här betavändan var betydligt bättre än den förra. Gjorde mig en liten Dwarf den här gången.
Flöt mycket bra... och kommer som"maniak" skriver här ovan att finna esin skara av fanatiska fans.
Jag kommer att fortsätta testa varje betaomgång.... men som det ser ut nu kommer jag nog inte att betala för den slutliga produkten.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Sjukt finslipat för en beta, en två quests som var flaskhalsar (spawnade för lite för en sak man behövde för att göra questen, men de blev ordnade). Återstår att se hur balansering och raids blir, men i vilket fall lär det inte bli någon wow-"dödare", inget kan nog rå på den besten på ett tag. Spelet får nog dock sin skara fans som betalar tills det blir gratis-mmo av det hela.

Ja det är mycket som återstår att få se!

Wow dödare?
Nej det lär det inte bli, blizzard själva kan nog inte ens döda wow med sitt kommande mmo.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Betan var relativt intressant och det flöt som sagt på riktigt bra trots att det är beta. Var lite buggar här och där men det är ju det man kör ett beta test för att reda ut. Lite ledsen att jag missade första betan då jag gärna provat på den andra sidan. Om det blir ett köp när det släpps blir det garanterat inte en Guardian.

Får se vad nästa beta event handlar om. Tänker definitivt testa då med!

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishy:

Betan var relativt intressant och det flöt som sagt på riktigt bra trots att det är beta. Var lite buggar här och där men det är ju det man kör ett beta test för att reda ut. Lite ledsen att jag missade första betan då jag gärna provat på den andra sidan. Om det blir ett köp när det släpps blir det garanterat inte en Guardian.

Får se vad nästa beta event handlar om. Tänker definitivt testa då med!

Nästa beta event så skall det vara fokus på pvp eller i alla fall så skall pvp vara en möjlighet. Det står ju på deras sida att du får välja på guardians och defiant och lvl 1-20 kan du köra. Du får även behålla dina chars.

Miljöerna var rätt bra på båda sidorna tycker jag men städerna var lite skönare hos defiant men bägge kändes lite stela. Men det är ju också beta och inte en färdig produkt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Låter intressant det, misstänkte att jag kunde läsa det på sidan men orkade inte kolla haha Ska iaf prova på när det bär av. Får se om det blir köp senare också, är inte helt omöjligt.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem

Hoppas alla sett att nästa beta redan är på tisdag dvs. den 28:e och pågår tills nyårsafton, samt att NDA för betorna är hävd så man får prata om det öppet. Tur att man är ledig i mellandagarna Jag kommer köra en defiant för Guardians kändes nästan löjligt med alla änglar och snack om gudar.

Kommer nog att köra en reaver alternativt en hunter/marksman/riftblade.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Fick inviten nu så in med er och acceptera EULA'n så det är gjort. Ska bli kul att testa en defiant, håller med om att allt snack om gudar var lite.. meh..

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Skrivet av Wishy:

Fick inviten nu så in med er och acceptera EULA'n så det är gjort. Ska bli kul att testa en defiant, håller med om att allt snack om gudar var lite.. meh..

Håller med samt fick nya inviten jag med

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Trevlig läsning här Ser fram emot beta eventet som startar imorgon.

Permalänk
Medlem

Fick också vara med den här ggn. ska bli intressant.

Undra hur stort det är om man jämför med wow.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Jag har bara sett en liten del så vet inte, var inte med i beta 1 heller så fick inte se defiants sida då. Ska bli intressant att testa dem nu. Tror att det är Defiant det blir om ett köp blir av.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem

Om det är nån som har en VIP key över så skulle jag kunna döda hundvalpar för att få den ;0

Permalänk

Gudarna har varit nådiga och givit mig ledig dag på samma dag som Rift betan drar igång. Funderar starkt på hur mycket man kan fucka upp casters med en Void Knight, dock svårt att veta, osäker om man hinner få någon riktig root som kan skada.

Rödvinet får tala sitt klara språk så återkommer jag med resultat!

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem

Så vilken tid svensk tid dvs börjar betan idag?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Sötast

Wehew, fick just en invite!

Edit: Wow, riktigt nice patcher!

10.6 MB/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Så vilken tid svensk tid dvs börjar betan idag?

19.00 om jag räknat rätt

Permalänk
Medlem

lovely, haha. 600 plats i queue när jag loggar in nere på 300 nu... kanske skulle tänkt på att logga in tidigare

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk

Lite info angående köerna.

"Hi, All-

Just wanted to remind you of a couple of things for Beta 3. First of all, remember that you can expect a queue in the beginning. We do ramp the servers up slowly so not everyone will be able to log in at once. So please be patient if there is a line to get in!

I also want to remind you that there have been changes in the souls system. All soul points for every character have been reset. You will need to access your soul tree and add them again or you will not have any of your spells or abilities when you jump into a fight!

We hope you enjoy the event. We are looking forward to seeing you in Telara tomorrow!"

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem

np är snart inne.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem

Vad tyckte ni då?

Jag tycker att spelet har en viss potential men det är ju del att göra om de ska försöka konkurrera med WoW. Framför allt så flyter det inte direkt någe vidare. Men sånt kanske de fixar under tiden.
Ska spela lite mer så får man väl se....

Visa signatur

^^^
@¿@
o