Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem

någon annan som upplever att BO håller på att dö ut på PC? alla de gamla serversen jag spelade på är 0 spelare, finns knappt några servers från danmark kvar... äsch

Permalänk

Jag tycker inte att BO dör ut, snarare tvärtom. det kommer ju massor utav bra servrar som inte är från Danmark. det kan ju bero på vilket mod du kör.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Moderator
Moderator

Danska servrarna är ju kassa, de flesta har väl bytt location

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Att Danska servrarna ligger nere kan ju bero på att dom har haft tekniskt fel och alla har legat nere:)

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Har prövat alla möjliga servrar. Och det är inte bara för mig det skiter sig, uppdaterar man browsern sen så är det helt tomt på servern, så det verkar hända för alla

Iaf dom danska servrarna har haft enorma stabilitetsproblem och har crashat rätt så ofta. Detta har dock blivit lite bättre men är fortfarande inte helt bra.

Vi på Lokalen.nu jobbar för att få tillgång till att hosta BO servrar i Stockholm men har ännu inte fått tag på rätt person. Men som sagt, vi jobbar på det och vi hoppas på att få ett positivt beslut

Men som det ser ut nu så är dom Holländska servrarna de bästa och vi funderar själva på att byta placering på våra servrar till Holland.

//Fredrik

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

Har patchen kommit än?

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Moderator
Moderator

Nope.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vilken patch?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KKay:

Vilken patch?

Call of Duty: Black Ops patch plans revealed | PC Gamer

Den patchen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Thx

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Fan vad svårt det ska vara att få hardened pro , lyckas inte skjuta igenom en vägg och ta sönder någons utrustning.
hur funkar detta egentligen? ska jag typ skjuta i sönder en motståndares claymore genom en vägg?

Permalänk
Skrivet av MarcusSWE87:

Fan vad svårt det ska vara att få hardened pro , lyckas inte skjuta igenom en vägg och ta sönder någons utrustning.
hur funkar detta egentligen? ska jag typ skjuta i sönder en motståndares claymore genom en vägg?

använd Hardened tillsammans med hacker så ska det bli sjukt mycket enklare att skjuta Claymores och annan taktisk equipment genom väggar.

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Moderator
Moderator

Nu har det kommit någon form av patch, ~64 MB tankat men inga patch notes än vad jag hittar.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Den nya PS3 patchen gjorde det värre, nu säger mer än hälften av alla lobbys att dem stängs eller förlorar anslutningen.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Den nya PS3 patchen gjorde det värre, nu säger mer än hälften av alla lobbys att dem stängs eller förlorar anslutningen.

Påverkar som tur är inte oss PC-spelare. Inget lobbysystem här inte.

Själv verkar det faktiskt flyta på riktigt mycket bättre nu (PC). Stutteringen som förut ägde rum i varenda eldstrid verkar borta. Får något småhack här och där och ljudet verkar lite skumt, annars känns de första intrycken från patchen vettiga.

Visa signatur

Endast hjältar lever för evigt.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av EpsychE:

Påverkar som tur är inte oss PC-spelare. Inget lobbysystem här inte.

Själv verkar det faktiskt flyta på riktigt mycket bättre nu (PC). Stutteringen som förut ägde rum i varenda eldstrid verkar borta. Får något småhack här och där och ljudet verkar lite skumt, annars känns de första intrycken från patchen vettiga.

Upplever ungefär samma sak, MEN så var det för mig till en början med tidigare patchar också, sen gick det tillbaka på något sätt :E

En ny sak jag märkt är iaf under Graphics Options, "Shader Warming".

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Moderator
Moderator

Changelog:

Citat:

Updates to Call of Duty: Black Ops have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The major changes include:

Call of Duty: Black Ops

* Improved threading performance on computers with only 2 cores.
* Additional performance optimizations
* Added an option to pre-cache all shaders during load time. This fixes hitching related to shader compiling on some video cards when viewing an area of the map for the first time.
* Fixed random freezes in certain computer configurations.
* Allow Team Change on Ranked servers when it does not unbalance teams (this is a server admin option).
* Allow Team Change grace period at start of match (server admin option).
* Added 4 more reserved slots (server admin option)
* Added /connect
* Improved quickmatch results (server side change)
* Fix for watching films through Combat Record
* Fixed compassSpectatorsSeeEnemies exploit
* Fixed 3rd person fov exploit
* Fix for infinite supply drop exploit.
* Fixed crosshair flickering when stereo is active.
* Various spawn improvements
* Various sound improvements
* Fix for Zombies – Teammate shadows not displayed properly.
* Fix for radar not staying on in One in the Chamber when it should.
* In a Domination match, the Position Secured medal is no longer delayed.
* 'Hardened: Equipment Shot' Challenge can now be completed by destroying a 'Camera Spike'.
* Fix for choppy final killcam in dedicated servers.
* Various map glitches fixed.
* Weekly and Monthly leaderboards will now track all kills, deaths and assists properly (All Time leaderboards were not affected by this)
* Added mixed hardcore playlist
* Added mixed barebones playlist
* Added 12 player versions of all playlists

Rcon

* Reduced timeout values. Connect (or failure to connect is faster).
* Added all white-listed dvars for Ranked and Unranked. Admins have rcon access to ALL available dvars.
* Added Settings and Console tabs for Ranked servers.
* Fixes a bug where the “Server” tab doesn’t update values when connecting to a new server.
* Added version number to the title bar.
* Fixed a bug where UI state didn’t persist after switching to another server.
* Added “disconnect” button.
* Fixed map “set” to not use admindvar.
* Changed all dvars which could be possibly float, to float. Mostly these are time-type dvars.
* Fixed bug where entering a value of zero for Message Duration would cause a unhandled exception error.
* Truncated all message fields to 140 chars.

News - Call of Duty: Black Ops Update Released

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Trevligt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

ska uppdaetars för oss på pc i nästa vecka!
Sen kommer det mer men detta är en bättre början
Kanske stog nånstans men är lite morgon trött!

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem

Uppdaterades nyss för mig på steam.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Patch tankad men samma fel kvarstår random lagg, fps drops. och alla semi-auto vapen får missfire i flera sec.

Dator: intel core i7 920, ati readon 5870, 6gb ddr3.

Permalänk
Medlem

Ljudet försvann med den här patchen.

Permalänk
Skrivet av Dr.Pepper:

använd Hardened tillsammans med hacker så ska det bli sjukt mycket enklare att skjuta Claymores och annan taktisk equipment genom väggar.

att jag inte tänkte på det , tackar! har pro nu

Permalänk
Medlem

Fortfarande lagg och nu kraschade spelet för första gången för mig....

Fan vad kassa dom är, tar man betalt för något ska man väl fan klara av att leverera också.

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller upplevt nån förbättrings alls, fortfarande samma fps drop random krascher.
Mycket dåligt!

Vad gör Shader Warming för nått, nån som vet?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bärplockaren:

Vad gör Shader Warming för nått, nån som vet?

"Added an option to pre-cache all shaders during load time. This fixes hitching related to shader compiling on some video cards when viewing an area of the map for the first time." - från changeloggen. På ren svenska: Ladda lite extra varpå du förhoppningsvis slipper lite hack i början av en map.

Permalänk

Denna patchen fixade mitt sista och enda problem: stuttering. Det tackar vi för Treyarch, även om patchen kom en månad för sent.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Flyter på bra mycket bättre nu. Skönt att game winning kill-buggen är fixad också.

Måste dock kötta till fysikprov imorgon samt biologiprov på måndag... Men sen kan jag nog återuppta BO igen!

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

WTF!

Är det bara jag som kan ha max 8X AA nu? Innan patchen kunde man väl ha 16X AA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av el30:

WTF!

Är det bara jag som kan ha max 8X AA nu? Innan patchen kunde man väl ha 16X AA?

Det stämmer,jag kan också bara välja 8x aa nu.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc