Hjälp mig bygga en speldator för 10-11k.

Permalänk
Medlem

Hjälp mig bygga en speldator för 10-11k.

jag kan inte mkt om datorer så jag kommer inte hålla på med klockning. ingen skärm behövs, bara burken. OS skall ingå.
har funderat på i5 2500 samt radeon 6970, men har ni något bättre förslag så säg gärna till då min kunskap är rätt begränsad=) och är det någon skillnad mellan de tre märkena på grafikkortet?
kan ej bygga datorn själv så jag vill få den byggd o klar=)
ang ramminnet, räcker det med 4 eller ska jag köpa 8?
skulle gärna vilja ha en dator som inte låter så mkt, den behöver inte vara jättetyst dock, men så tyst som möjligt iaf.
sedan skulle det vara till god hjälp med en uppfattning om hur länge datorn skulle stå pall. då snackar jag givetvis inte på högsta inställningarna utan på medel tex. skulle vara kanon om den skulle hålla tre år...?

lite info som kanske kan vara bra att veta när ni bygger datorn till mig. jag ska inte uppgradera datorn i framtiden, utan när den inte håller längre så ska den säljas.

eftersom jag inte ska klocka så räcker det väl med i5 2500? dvs inte i5 2500k.
och ang moderkortet, ser att två st olika nämnts. vilket bör jag ta? den billigare lockar ju mer men kanske är mkt sämre?
ang nätaggregatet, läste att radeon 6970 rekommenderades till 500 w, går det att ta något därikring eller är det 650w nätagg som gäller?

så hjälp mg gärna bygga en bra speldator!

Permalänk

Här är ett prisvärt paket med nya Sandy Bridge som du ville plus Gigabyte 6970: http://www.inet.se/kundvagn/visa/100704/din-dator
Jag har lagt till fläktar som jag tycker du ska ha, det e tysta fläktar som flåsar på bra har dom själv och tvä av 140mm ska sitta i taket och dra ut luft och en 140mm ska trycka in luft på grafikkortet och 120mm ska dra ut den också om du vill ha det optimala luftflödet.

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk

Om du inte kunde så mycket om datorer kan du ju låta inet installera os och bygga den åt dig

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I7 9700k | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | NZXT Kraken X52
|fractal design ion+ platinum 860w |Corsair 4x8GB DDR4 3000MHz CL15 Vengeance LPX
| 1 TB Samsung 970 EVO Plus |500 GB Samsung 750 EVO
| ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING |Fractal Design Define C TG |

Permalänk
Medlem

vill ha mer förslag...

ang moderkortet, är det de som gäller eller finns det någon billigare variant?
får nog öka min budget med några hundralappar iaf...

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/102698/datoorn
Det är vad jag lyckades skrapa ihop för din budget. Den är byggd och klar med OS och allt.

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk

ja skulle nog inskaffa ett bra ljudkort sen också för det är världens skillnad. men det första paketet som gangst3r la upp skulle ja nog köra på lycka till

Visa signatur

processor: Intel I5 2,66GHz (3.0GHz) | Moderkort: ASUS MAXIMUS III FORMULA | ljudkort: SupremeFX X-Fi HD | grafikkort: Gigabyte GTX 470 SOC |Ram minnen : Corsair DOMINATOR GT DHX+ 4GB DDR3 2000MHz |Nätdel: Corsair VX 550W | Hårddisk: samsung 500GB | Headset: SteelSeries siberia V2 | Tangentbord: logitech G15 V2 | Mus: Zowie EC1 | Mus matta: QPAD HeatoN XL =)

Permalänk
Medlem

hmm ok, tack för förslagen.

lite info som kanske kan vara bra att veta när ni bygger datorn till mig. jag ska inte uppgradera datorn i framtiden, utan när den inte håller längre så ska den säljas.

eftersom jag inte ska klocka så räcker det väl med i5 2500? dvs inte i5 2500k.
och ang moderkortet, ser att två st olika nämnts. vilket bör jag ta? den billigare lockar ju mer men kanske är mkt sämre?
ang nätaggregatet, läste att radeon 6970 rekommenderades till 500 w, går det att ta något därikring eller är det 650w nätagg som gäller?

Permalänk
Hedersmedlem

Korspost ej tillåten.

*Låst*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.