Telia 100/10 med Thomson TG784 full duplex?

Permalänk

Telia 100/10 med Thomson TG784 full duplex?

Hej!

Nu efter nyårsskiftet så har jag skaffat 100/10, men problemet är att jag inte får igång full duplex. Jag kan tanka i max hastighet och ladda upp i max hastighet men aldrig samtidigt.

Jag har ställt in på nätverkskortet att det ska vara 1Gbps full duplex men det hjälpte inte.

Någon som har någon lösning på detta eller ska jag skicka mail till Telia och fråga dom?

MVH Maskukert.

Permalänk
Medlem

låter som du har fiber. skippa tg784 som är en adsl modem/router/ata koppla din dator direkt mot uttag i vägg med kabel.pröva annan dator.sen så funkar ju max hastighet och max upp så det är inget fel.men endast vid olika tillfällen.ena kanske begränsar den andre.ring så får du se vad telia säger.
har du nåt exempel på vad du tankar för nåt?och från en sida?torrent?

Permalänk

Saken är den att jag har flera saker som jag vill ha uppkopplat mot internet, har två datorer, tv, blu-ray och 360... det fungerar inte på någon utav datorerna. Jag har testat att ha datorn direkt ikopplad i fiberjacket men det hjälpte heller inte... så jag misstänker att det kan ligga hos Telia?

Permalänk
Medlem

Tror du får kontakta Telia, nu har jag inte kollat men vad jag vet skriver de inte ut om det är full/halv duplex så det kan ju variera lokalt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.