Permalänk
Medlem

routern från hell...

Hej!

Jag har en D-link 804 bredbands router.
Den har givit mig en hel del problem med sin inbyggda firewall.

Finns det någon som kan säga mig hur jag öppnar portar till internet så att jag korrekt kan använda program såsom, Direct Connect++, ICQ, Mirc, MSN osv.

Jag har provat öppna portarna själv, men jag kan ändå inte ta emot filer på de ovanstående programmen.

Någon?

Visa signatur

Den dagen, den sorgen...

AMD Athlon 1,6+, 512 SD-Ram, IBM 7200rpm 40 gb, LG 19"

Permalänk
Medlem

jag hade en kompis som hade samma problem.......han löste det med hammaren tyvärr

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem

eller så håller man sig i nätverks delen

Visa signatur

"Let the children of Zion be joyful in their King. Let them praise His name in the dance...sing unto God, sing praises to His name; exolt HIM that rideth on the heavens by His name JAH, and rejoice before HIM...sing unto HIM a new song; play skillfully with a loud noise..." Selah!

Permalänk
Avstängd

Har hört att det finns en superb wizard som hjälper en att konfigurera switchen.
Min Dl-704 har iaf inte ställt till med några problem alls förrutom då jag klantade mig och råkade ställa om den fel. Då var det bara att ringa dlinks support.
Riktigt hjälpsamma och kunniga - creds till dem.

Permalänk
Hedersmedlem

» TRÅD FLYTTAD > Internet - Uppkoppling - Nätverk «

Visa signatur

» Hedersmedlem: Fd Ledarmoderator & Redaktör
» Läs reglerna
» Medlem på swec i över 10 år!

Permalänk
Medlem

Eller så kanske man kan läsa manualen

Permalänk
Medlem

min d-link 704 har det aldrig varit problem med.. förrutom när jag stängde av dhcp och bytte ip på den... och sen direkt glömde det nya ip't... då var det inte så lätt att använda admin-gränssnittet
bara o läsa manualen så klarar du nog av det

Permalänk
Medlem

japp, 704an äger

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steril
min d-link 704 har det aldrig varit problem med.. förrutom när jag stängde av dhcp och bytte ip på den... och sen direkt glömde det nya ip't... då var det inte så lätt att använda admin-gränssnittet
bara o läsa manualen så klarar du nog av det

Vilket sammanträffande!
Jag gjorde precis samma sak!

Permalänk
Medlem

Vi som har DI-704 måste ha haft tur, alla trådar här handlar om problem om 804 eller 604, men nästan aldrig nåt om 704...

Visa signatur

"`F' is group reply. This is because `G' is for sort and `g' is for get new mail. And `G' is for sort because `sort' used be called `group', and anyway `S' is for save mailbox and `s' is for file message in folder, because `f' is group reply and `F' is group reply including original text."