Betala 500 kr för att få mitt SB moderkort utbytt - ska jag gå med på det?

Permalänk
Medlem

TS har skrivit väldigt långa och många mail till mig (och fler för den delen), mina misstankar om att han är ett troll minskar hela tiden.
Men man vet ju aldrig, väldigt gott om troll på SweC.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkstra:

Okej, iochmed att folk har börjat trotsa som SUMITOMO här så kommer jag nog inte skriva så mycket mer i tråden.

dom som ha rfått PM och kan förstå situationen lite bättre förstår nog att det ligger sanning i det jag skriver, men nu blir det för jobbigt när vissa inte tror på det man skriver trots att man tar sig orken att skriva det fast man knappt har någon energi till det, jag har heller ingen avsikt att smutskasta ett enskilt företag och ge dom dåligt rykte och har därför valt att inte gå ut öppet i tråden om vilket företag det är.

tack för alla pm:s iallafall..

Självklart ska du inte sluta skriva bara för att en användare utlyser trollvarning. Du måste stå på dig människa!

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

TS har skrivit väldigt långa och många mail till mig (och fler för den delen), mina misstankar om att han är ett troll minskar hela tiden.
Men man vet ju aldrig, väldigt gott om troll på SweC.

du vet ju lite mer än dom andra, något som skulle kunna göra att dom misstankar om att man är ett troll åtminstone skulle minska om enda anledningen till det är registreringsdatum.

men tack för alla tips jag har fått i PM iallafall, både från er som tvivlat och som trott på mig,
har fått lite nödvändiga tips om hur jag kan försöka gå vidare med det, när jag har energi till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkstra:

Okej, iochmed att folk har börjat trotsa som SUMITOMO här så kommer jag nog inte skriva så mycket mer i tråden.

dom som ha rfått PM och kan förstå situationen lite bättre förstår nog att det ligger sanning i det jag skriver, men nu blir det för jobbigt när vissa inte tror på det man skriver trots att man tar sig orken att skriva det fast man knappt har någon energi till det, jag har heller ingen avsikt att smutskasta ett enskilt företag och ge dom dåligt rykte och har därför valt att inte gå ut öppet i tråden om vilket företag det är.

tack för alla pm:s iallafall..

Jag påstår inte att du far med osanning.
Men varit med för länge för att tro på allt jag läser på internet utan att blinka.
Speciellt när det gäller allvarliga situationer från nyreggade.
Ett mynt har oftast två sidor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 1mike20:

Självklart ska du inte sluta skriva bara för att en användare utlyser trollvarning. Du måste stå på dig människa!

Jag skickar ett pm till dig så har du nog lite mer förståelse för varför det kan kännas jobbigt även om det bara är en person som inte tror på en.

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll om det är en support kille/tjej som gjort detta har jag insett.
Även om du jobbar som skruv-magnet/lasso testare eller vad som så representerar du fortfarande företaget du jobbar åt.

Nu tycker jag inte bara att dom ska skita i avgiften dom packat på dig, utan dom ska rent av ge dig kompensation för psykiskt lidande.
Komplett kommer att tappa kunder efter detta, det är det inget snack om.

Tycker även att du skall anmäla detta till ARN, då _dom_ inte tog kort vid öppnandet utan vid ett senare tillfälle så måste dom ju försöka bevisa att varan var skadad utav dig och inte utav en anställd.

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Skrivet av mikkstra:

Okej, iochmed att folk har börjat trotsa som SUMITOMO här så kommer jag nog inte skriva så mycket mer i tråden.

dom som ha rfått PM och kan förstå situationen lite bättre förstår nog att det ligger sanning i det jag skriver, men nu blir det för jobbigt när vissa inte tror på det man skriver trots att man tar sig orken att skriva det fast man knappt har någon energi till det, jag har heller ingen avsikt att smutskasta ett enskilt företag och ge dom dåligt rykte och har därför valt att inte gå ut öppet i tråden om vilket företag det är.

tack för alla pm:s iallafall..

Men du.... skulle tro att de flesta tror dig. Hursomhelst är du inte ensam om att blivit dåligt behandlat av ******, så ingen kan väl anklaga dig för att ge ******* dåligt rykte.
Ge inte upp nu, jag vill veta hur historien slutar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jesperhedlund:

Men du.... skulle tro att de flesta tror dig. Hursomhelst är du inte ensam om att blivit dåligt behandlat av ******, så ingen kan väl anklaga dig för att ge ******* dåligt rykte.
Ge inte upp nu, jag vill veta hur historien slutar.

jag ska inte ge upp, min pappa som även han vet om hur jag mår ska försöka hjälpa mig i situationen då jag verkligen är alldeles för deppig just nu för att knappt klara av ett telefonsamtal, om inte minst med det företaget.. men på ett eller annat sätt så kommer du få veta hur det blev till slut.

bara tråkigt att det ska hända när man sparat pengar till att köpa något såhär och sen så blir det problem, har aldrig varit med om något sånt när det varit annat än datordelar det handlat om..
Iochmed att jag redan mår så dåligt (av vissa anledningar som dom som pratat med mig i PM redan vet om) så gör det mig inte så mycket om folk tror mig eller inte heller, sålänge man inte blir anklagad för att ljuga så känns det fortfarande okej. Men pappa har mest sagt att han tycker att man ska betala för att han vet hur jag mår och jag tror nog att han erbjuder sig att betala det åt mig, men det känns fortfarande väldigt jobbigt, det är ju inte bara pengarna i sig det handlar om utan det är ju lite runt om det också som gör att det hela känns lite jobbigare, sen när jag berättade allt för honom så tyckte han mest att vi skulle göra det som löste situationen snabbast så att jag fick det ur världen.

Permalänk
Medlem

mikkstra, orkar du får du gärna slänga iväg ett pm till mig med. Har läst igenom tråden och man blir ju riktigt irriterad på det här sättet dom behandlar folk.

Permalänk
Medlem

Om det ligger sanning bakom detta så borde inte TS nöja sig med eventuell kompensation eller liknande.

TS, jag tycker inte du ska sluta skriva i tråden. Att en del av oss misstänker att du är ett troll är väl inte så konstigt egentligen, man kan som sagt inte tro på allt man läser på nätet.

Men jag tror dig.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkstra:

jag ska inte ge upp, min pappa som även han vet om hur jag mår ska försöka hjälpa mig i situationen då jag verkligen är alldeles för deppig just nu för att knappt klara av ett telefonsamtal, om inte minst med det företaget.. men på ett eller annat sätt så kommer du få veta hur det blev till slut.

bara tråkigt att det ska hända när man sparat pengar till att köpa något såhär och sen så blir det problem, har aldrig varit med om något sånt när det varit annat än datordelar det handlat om..
Iochmed att jag redan mår så dåligt (av vissa anledningar som dom som pratat med mig i PM redan vet om) så gör det mig inte så mycket om folk tror mig eller inte heller, sålänge man inte blir anklagad för att ljuga så känns det fortfarande okej. Men pappa har mest sagt att han tycker att man ska betala för att han vet hur jag mår och jag tror nog att han erbjuder sig att betala det åt mig, men det känns fortfarande väldigt jobbigt, det är ju inte bara pengarna i sig det handlar om utan det är ju lite runt om det också som gör att det hela känns lite jobbigare, sen när jag berättade allt för honom så tyckte han mest att vi skulle göra det som löste situationen snabbast så att jag fick det ur världen.

Är det sant det du berättat så ska du verkligen inte bara skita i det!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Om det ligger sanning bakom detta så borde inte TS nöja sig med eventuell kompensation eller liknande.

TS, jag tycker inte du ska sluta skriva i tråden. Att en del av oss misstänker att du är ett troll är väl inte så konstigt egentligen, man kan som sagt inte tro på allt man läser på nätet.

Men jag tror dig.

Jag ska göra det jag kan och orkar, skulle jag inte orka stå på mig mer så kommer nog inte min pappa att skriva om det åt mig på internet då han också tror att jag bara mår sämre pga sjukdom om jag tar upp diskussioner om det. Men på ett eller annat sätt så kommer jag berätta hur det gick i situationen, sen så har du som jag redan skrivit fått lite mer information än dom andra angående vissa saker och skulle man bli trollvarnad eller trollbannad av någon anledning så kommer jag på ett eller annat sätt kontakta dig eller någon annan som kan se till att ni åtminstone får veta hur situationen slutade..

Permalänk
Medlem

Detta låter jätte tråkigt. Läst flera trådar om detta problem. Stå på dig, betala ingenting. Om de är som du säger har du rätt och dom fel.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Är det sant det du berättat så ska du verkligen inte bara skita i det!

Nej men menade bara att om jag mår för dåligt och inte orkar komma tillbaks i tråden att folk inte ska tro att man gör det för att "jaha, nu orkar han inte trolla mer" utan för att det har helt andra anledningar.

själva syftet med tråden i sig va bara för att se om det som sagt va normalt att man ska få betala extrakostnader bara för att det står ord mot ord mot ett företag, att jag sedan må blivit lite illa behandlad (det är kanske inte så jättefarligt iallafall, hade jag inte varit sjuk i övrigt så hade en annan person förmodligen inte tagit lika illa upp).

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkstra:

Jag ska göra det jag kan och orkar, skulle jag inte orka stå på mig mer så kommer nog inte min pappa att skriva om det åt mig på internet då han också tror att jag bara mår sämre pga sjukdom om jag tar upp diskussioner om det. Men på ett eller annat sätt så kommer jag berätta hur det gick i situationen, sen så har du som jag redan skrivit fått lite mer information än dom andra angående vissa saker och skulle man bli trollvarnad eller trollbannad av någon anledning så kommer jag på ett eller annat sätt kontakta dig eller någon annan som kan se till att ni åtminstone får veta hur situationen slutade..

Hade jag varit du så hade jag tagit det mycket längre än att bara skapa en tråd om det. Ge inte upp.

Kontakta mig gärna om du av någon anledning inte kan/vill skriva i tråden.
PM:ar min mailadress.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Det enda du borde få betala är frakten till dem och tillbaka, om du ska betala något...

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkstra:

Nej men menade bara att om jag mår för dåligt och inte orkar komma tillbaks i tråden att folk inte ska tro att man gör det för att "jaha, nu orkar han inte trolla mer" utan för att det har helt andra anledningar.

själva syftet med tråden i sig va bara för att se om det som sagt va normalt att man ska få betala extrakostnader bara för att det står ord mot ord mot ett företag, att jag sedan må blivit lite illa behandlad (det är kanske inte så jättefarligt iallafall, hade jag inte varit sjuk i övrigt så hade en annan person förmodligen inte tagit lika illa upp).

Som du beskrivit det så har du blivit hotad, vilket är väldigt allvarligt.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Som du beskrivit det så har du blivit hotad, vilket är väldigt allvarligt.

jo men det är ju inget livshotande direkt, utan mer att jag skulle få betala mer för ev. förtal med mera..
kan säga så mycket att jag hade aldrig haft orken rent psykiskt att berätta allt detta om det va muntligt, men skriftligt går det rätt så bra tills dess att folk anklagar en för att ljuga, eller trolla som det heter...
Men skicka din e-mail du så kan du då även bli uppdaterad om jag av någon anledning inte kommer in igen och då kan du ta upp ärendet så dom som är intresserade får veta hur det gick.
allt jag vill är bara att detta ska försvinna ur min värld så jag slipper må dåligt över det här också,
och i värsta fall får väl pappa hjälpa mig betala dom så att dom slutar med det här, inte direkt värt
att må dåligt över några hundralappar.. sen att jag även berättat för vissa att jag mår dåligt och vad det är för något är också något jag normalt inte berättar, inte direkt något man skriver på sitt CV när man söker jobb och så (nu söker ju inte jag jobb då jag redan mår förbannat dåligt men).

har accepterat dig kkay på msn nu iallafall..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkstra:

jo men det är ju inget livshotande direkt, utan mer att jag skulle få betala mer för ev. förtal med mera..
kan säga så mycket att jag hade aldrig haft orken rent psykiskt att berätta allt detta om det va muntligt, men skriftligt går det rätt så bra tills dess att folk anklagar en för att ljuga, eller trolla som det heter...
Men skicka din e-mail du så kan du då även bli uppdaterad om jag av någon anledning inte kommer in igen och då kan du ta upp ärendet så dom som är intresserade får veta hur det gick.
allt jag vill är bara att detta ska försvinna ur min värld så jag slipper må dåligt över det här också,
och i värsta fall får väl pappa hjälpa mig betala dom så att dom slutar med det här, inte direkt värt
att må dåligt över några hundralappar.. sen att jag även berättat för vissa att jag mår dåligt och vad det är för något är också något jag normalt inte berättar, inte direkt något man skriver på sitt CV när man söker jobb och så (nu söker ju inte jag jobb då jag redan mår förbannat dåligt men).

har accepterat dig kkay på msn nu iallafall..

Förstår om du tycker det känns jobbigt med det här, jag har själv en del personliga problem som gör det svårt att hantera vissa saker. Men såhär kan ett företag bara inte få hålla på.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Förstår om du tycker det känns jobbigt med det här, jag har själv en del personliga problem som gör det svårt att hantera vissa saker. Men såhär kan ett företag bara inte få hålla på.

jag har dig på msn nu iallafall... även en annan som gett sin email men ingen av er verkar vara inne iallafall men har addat er för att kunna uppdatera vid senare tillfälle..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkstra:

jag har dig på msn nu iallafall... även en annan som gett sin email men ingen av er verkar vara inne iallafall men har addat er för att kunna uppdatera vid senare tillfälle..

Kan du skicka din mailadress till mig på PM?
Har så många inbjudningar, kan inte hitta igen din.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Försök gärna att återkomma med hur det går, om inte annat så kanske du kan medela KKay så kan han/hon föra tråden vidare.

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runsy:

Försök gärna att återkomma med hur det går, om inte annat så kanske du kan medela KKay så kan han/hon föra tråden vidare.

Håller med, ingen ska behöva behandlas på det sättet. Hoppas vi får ett uppmuntrande slut på denna historien. Och gällande det företaget så skulle jag nog inte ta emot en datorpryl av dem om än de skickade den gratis till mig. Absolut inga inköp där framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blåmussla:

Håller med, ingen ska behöva behandlas på det sättet. Hoppas vi får ett uppmuntrande slut på denna historien. Och gällande det företaget så skulle jag nog inte ta emot en datorpryl av dem om än de skickade den gratis till mig. Absolut inga inköp där framöver.

Det är tråkigt om denna historia är sann men jag tycker inte att ni andra ska ta några förhastade slutsatser. Som någon annan nämnde finns det alltid två sidor av en historia och som många gånger tidigare har historian fått en helt annan vändning när väl andra parten uttalat sig.

Vad jag vill komma till är att hur enkelt det är och smutskasta ett företag/person på nätet och få hel massa följa efter. Som just Blåmusslan, du tänker inte handla från företaget för att du hört en historia på nätet?

Som jag uppfattat det är det endast telefonkontakt? inga mail?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Har pratat med TS typ halva natten om detta, och även fått en printscreen på hans returärende hos Komplett, så nu har jag då inte en misstanke om att han skulle vara ett troll.
Varför låstes tråden upp igen btw?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Har pratat med TS typ halva natten om detta, och även fått en printscreen på hans returärende hos Komplett, så nu har jag då inte en misstanke om att han skulle vara ett troll.
Varför låstes tråden upp igen btw?

Skulle du kunna utveckla det lite mer för oss som inte är så insatta? Det är för mig fortfarande ofattbart att man beter sig så från en återförsäljares sida, speciellt Komplett. Jag har bara bra minnen av dem, dock var det nog tre år sen sist jag hade att göra med deras kundtjänst.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Har pratat med TS typ halva natten om detta, och även fått en printscreen på hans returärende hos Komplett, så nu har jag då inte en misstanke om att han skulle vara ett troll.
Varför låstes tråden upp igen btw?

För att enligt moderator så var det här inget man löste på en lördagkväll

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

Skulle du kunna utveckla det lite mer för oss som inte är så insatta? Det är för mig fortfarande ofattbart att man beter sig så från en återförsäljares sida, speciellt Komplett. Jag har bara bra minnen av dem, dock var det nog tre år sen sist jag hade att göra med deras kundtjänst.

Vet inte riktigt om jag har något att berätta, det enda jag vet är att enligt TS så har Komplett hotat honom till att hålla tyst om det här ärendet.

Skrivet av Ala_95:

För att enligt moderator så var det här inget man löste på en lördagkväll

Jaha, men på en söndag så löser man det

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jaha, men på en söndag så löser man det

B-dagen ja ;P
Bättre den än f-kvällen tror jag

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av KKay:

det enda jag vet är att enligt TS så har Komplett hotat honom till att hålla tyst om det här ärendet.

!?

Screen på detta?

EDIT: Gick bak en bit och såg att det gällde ett telefonsamtal, så nevermind.

Helt jävla skandalöst måste jag bara få säga, handlar aldrig mer på komplett.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE