Betala 500 kr för att få mitt SB moderkort utbytt - ska jag gå med på det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bourne94:

är det komplett du handlat av eller är jag ute och cyklar?, får bara en känsla av det men grundar det inte på nått:P

//Bourne94

nu vill jag inte säga att du har fel i det du skriver men om det är så hur vet du att det är komplett??

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkstra:

Överens skulle jag inte vilja säga,skulle mer säga att dom påstår att "men du har säkert köpt processor någon annanstans" och att jag använder det som något slags försvar, men att jag även kunde ta kontakt med posten men det skulle förmodligne inte lösa sig ändå sa dom...

Låter som ett jävla skitföretag (ursäkta språket). Skulle aldrig tänka mig att handla från ett företag som beter sig sådär. Du hade inte öppnat moderkortskartongen va? Det finns ju någon speciell tejp som visar på om man öppnat eller inte, om den var hel så kan ju du omöjligt ha gjort något. Posten kan inte heller ha gjort något då en pinne inte kan gå av i frakten. Även om du kastar moderkortet (i en oöppnad kartong) från ett flygplan så kommer pinnarna inte gå sönder när det slår i backen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkstra:

nu vill jag inte säga att du har fel i det du skriver men om det är så hur vet du att det är komplett??

Han är telepatisk.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ala_95:

Låter som ett jävla skitföretag (ursäkta språket). Skulle aldrig tänka mig att handla från ett företag som beter sig sådär. Du hade inte öppnat moderkortskartongen va? Det finns ju någon speciell tejp som visar på om man öppnat eller inte, om den var hel så kan ju du omöjligt ha gjort något. Posten kan inte heller ha gjort något då en pinne inte kan gå av i frakten. Även om du kastar moderkortet (i en oöppnad kartong) från ett flygplan så kommer pinnarna inte gå sönder när det slår i backen.

Det satt ingen sådan tejp på moderkortets kartong, vet inte om det ska göra det.
nu blir jag ännu mer deppig om det är så att jag har fått en produkt som någon annan haft tidigare,
och att bevisa för återförsäljaren att kartongen kom utan en sådan tejp blir ju också väldigt svårt.

Men som du ser tidigare så har jag skrivit även innan du frågade här i tråden att det inte kom med någon försegling eller sådan tejp..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkstra:

Det satt ingen sådan tejp på moderkortets kartong.

Så vitt jag vet så SKA det vara en tejp på kartongen, annars borde du ha reklamerat.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ala_95:

Så vitt jag vet så SKA det vara en tejp på kartongen, annars borde du ha reklamerat.

jag förutsatte att jag fick en ny produkt, hoppas även att du har förståelse för att en tejpbit inte är det första man tänker på för att se om en produkt är helt ny, framförallt om man inte brukar beställa datordelar från internet, jag minns bara att det inte fanns någon tejpbit eller annan försegling på den, men det var inget som jag förutsatte att det skulle finnas heller..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Han är telepatisk.

Haha nej jag är inte telepatisk:)

//Bourne94

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Du skriver till tigerkakaN:

Citat:

[] dom har sagt att jag har "tur" som får chansen att betala 500 kr och vill inte att dom ska jävlas ännu mera med mig, så snälla redigera bort vilken ÅF det kommer ifrån..

Det är helt oacceptabelt att ett företag yttrar sig på det sättet, förutsett att Du berättar sanningen. Jag vill att du skriver vem du köpte moderkortet hos så vi medlemmar kan komma till en slutsats för är det Dustin, Komplett, Webhallen, Inet eller någon annan av de större butikerna tvivlar jag starkt på att de har yttrat sig sådär. Skulle du kunna dela med dig av e-post konversationerna?

Sen undrar jag också hur det kommer sig att du ger dig på att bygga en dator när du tydligen inte vet vad en Socket är? Hur tänkte du bygga datorn (som du själv skriver) när du inte ens vet var du ska sätta processorn?

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkstra:

jag förutsatte att jag fick en ny produkt, hoppas även att du har förståelse för att en tejpbit inte är det första man tänker på för att se om en produkt är helt ny, framförallt om man inte brukar beställa datordelar från internet...

Okej, alla kanske inte har den vanan...

Hursomhelst, släng ut företaget så tror jag det går bättre. Företaget hjälper dig hellre än att förlora massvis med kunder här på Swec. Om du hänger ut dom och dom inte hjälper dig så kan dom se fram emot att bli av med några kunder. Hänger du ut dom och dom hjälper dig (vilket dom kommer vilja göra då) så kommer folk fortsätta att handla där.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av arganis:

Du skriver till tigerkakaN:

Det är helt oacceptabelt att ett företag yttrar sig på det sättet, förutsett att Du berättar sanningen. Jag vill att du skriver vem du köpte moderkortet hos så vi medlemmar kan komma till en slutsats för är det Dustin, Komplett, Webhallen, Inet eller någon annan av de större butikerna tvivlar jag starkt på att de har yttrat sig sådär. Skulle du kunna dela med dig av e-post konversationerna?

Sen undrar jag också hur det kommer sig att du ger dig på att bygga en dator när du tydligen inte vet vad en Socket är? Hur tänkte du bygga datorn (som du själv skriver) när du inte ens vet var du ska sätta processorn?

Hej, nej, jag köpte produkterna för dom hade rea en helg, min förälder jobbar precis bredvid Alina Systems som är ett datorföretag, och det var hos dom jag tänkte köpa chassi och allt annat, hade redan order inlagd på dom delarna och tanken var att jag skulle spara in några hundralappar på att köpa hem dessa produkter när det företaget hade 40 % rea den helgen, det var även därför som jag inte beställde ett helt datorsystem. Jag valde bara ut vissa delar som dom hade på en väldig rea, och en utav dessa produkter var ett moderkort.. Den återförsäljaren jag skulle handla av har heller ingen montering man kan beställa med så även där va väl en anledning till att det kändes helt okej att bara beställa vissa av delarna därifrån, nu när dom låg på rea. Det stod även inget om att det var begagnade produkter utan det ska vara helt nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkstra:

Jag hade litat på återförsäljaren om det inte var för en sak som jag tyckte lät väldigt luddigt.
Enligt dom skulle denna summan betalas för att sedan skickas till tiillverkaren, som sedan skulle skicka den till reparations avdelningen, som sedan byter ut den del som är nödvändig, för att sedan skicka det vidare till en annan del av företaget som sedan ska godkänna att varan är inom garantins gränser (vilket den är nu när den blivit reparerad) och sedan ska den skrotas.

Detta är vad dom sa i telefonen (återförsäljaren, inte tillverkaren) och det som jag tycker är konstigt här är att, skulle tillverkaren ta sig tiden att reparera ett kort, för att sedan skrota det?

För att det jag då ska betala 500 kr för är för att dom ska byta ut någon socket eller liknande, och sedan
skulle den skrotas, men att den var tvungen att vara i 100 % ursprungligt skick innan den skrotas, annars skulle det bli problem.

Eftersom att jag heller inte inspekterat kortet så kan jag ju heller inte påstå att det är någon skada som ska ha kommit från det att jag skickade det till att dom fick in det och började kolla på det där.

Med andra ord;

- Det är 100 % omöjligt att det är ett tillverkningsfel då det är maskiner som sköter det (enligt återförsäljaren på telefon

- Det är inte företaget som jävlas då dom säger att dom för det första är experter på att söka igenom prylar och att det inte hänt på flera år inom datorbranschen att dom har skadat någon produkt av misstag som dom fått in.

- Det är helt och hållet mitt fel, och att jag ännu inte hade bestämt vilken processor jag skulle köpa så är det ändå jag som har orsakat felet, med motiveringen att "men vet du, många kunder är klåfingriga och pillar på allt möjligt på sina produkter, där också moderkort"

- Jag ska betala 500 kr för att få ett godkännande att skicka tillbaks mitt moderkort för att sedan få ett nytt i April, bara för att det ska hålla sig inom ramarna för hur det normalt skulle sett ut, och skulle
jag få detta gratis så skulle jag tydligen få förtur

- Kontakta konsumentombudsmannen skulle inte hjälpa mig överhuvudtaget då företaget bara hänvisade till att dom har varit med om kunder som kontaktat konsumentombudsmannen och lite kaxigt säger att dom alltid fått rätt i alla dessa ärenden, så även det kunde jag glömma.

- Väljer jag att inte betala dessa 500 kr så har jag ett moderkort för över 1500kr hemma som jag inte kan använda, och jag vill ju heller inte chansa på att det kan repareras själv, för jag har ju inga andra produkter hemma då jag inte ens hade köpt tillräckligt med delar för ett fullt system, och resterande produkter skickades ju med på återköpet.

- Enligt dom så spelar det heller ingen roll att jag inte har köpt någon processor än, för enligt dom finns det kunder som inte kunnat så mycket som försökt trycka in helt andra processorer än dom som passar till just dom moderkorten, och att jag då skulle ha försökt med något sådant, vilket jag hoppas att alla ändå kan förstå att man inte gör.. Man blir mer eller mindre behandlad som om man vore handikappad.

Alltså, det se sagt ovan är en blandning av ren och skär lögn, och irrelevans.
Även erfarna gör misstag. Och att inget kan komma ut från fabriken trasigt är en ren lögn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkstra:

Hej, nej, jag köpte produkterna för dom hade rea en helg, min förälder jobbar precis bredvid Alina Systems som är ett datorföretag, och det var hos dom jag tänkte köpa chassi och allt annat, hade redan order inlagd på dom delarna och tanken var att jag skulle spara in några hundralappar på att köpa hem dessa produkter när det företaget hade 40 % rea den helgen..

Var det Alina du handlade hos, eller var det dom du INTE handlade hos? Har ju svårt att tänka mig Alina skulle behandla sina kunder sådär...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Och att inget kan komma ut från fabriken trasigt är en ren lögn.

Verkligen en lögn, se sata-kontrollern på alla miljontals SB-moderkort. Och sedan GeForce 8800-serien som säckar ihop efter något år men som fixas med en bakning.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Alina är företaget som skulle leverera dom delar han inte köpt via den "hemliga" återförsäljaren.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ala_95:

Var det Alina du handlade hos, eller var det dom du INTE handlade hos? Har ju svårt att tänka mig Alina skulle behandla sina kunder sådär...

Hej, nej Alina var dom jag hade order inne på processor, chassi och lite annat som behövdes för monteringen då jag ville att allt skulle skötas av någon som kan lite mer om det än jag, och därav min förvirring angående att jag inte visste riktigt vad en socket var.

Med andra ord; Beställning på moderkort och lite andra delar gjordes hos denna återförsäljare, sedan skulle dessa delar följa med min förälder till Alina Systems och sedan skulle dom bygga in dom produkterna med processorn och chassit som jag hade på fundering av att jag skulle beställa hos dom, och då även få med en rabatterad montering då vi handlat där sen tidigare väldigt mkt, och enda anledningen till att jag valde detta andra företaget på internet för vissa av delarna var för att dom hade rea.

Med andra ord, det är INTE Alina som jag handlade moderkortet av och jag försökte även få situationen löst med dom men tyvärr gick det inte att skicka tillbaks moderkortet via dom då det köpet gjordes hos denna andra återförsäljare på internet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkstra:

Hej, nej Alina var dom jag hade order inne på processor, chassi och lite annat som behövdes för monteringen då jag ville att allt skulle skötas av någon som kan lite mer om det än jag, och därav min förvirring angående att jag inte visste riktigt vad en socket var.

Med andra ord; Beställning på moderkort och lite andra delar gjordes hos denna återförsäljare, sedan skulle dessa delar följa med min förälder till Alina Systems och sedan skulle dom bygga in dom produkterna med processorn och chassit som jag hade på fundering av att jag skulle beställa hos dom, och då även få med en rabatterad montering då vi handlat där sen tidigare väldigt mkt, och enda anledningen till att jag valde detta andra företaget på internet för vissa av delarna var för att dom hade rea.

Nå, släng ut företaget. Låter nästan som att du handlat på Pixmania eller liknande...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkstra:

Hej, nej Alina var dom jag hade order inne på processor, chassi och lite annat som behövdes för monteringen då jag ville att allt skulle skötas av någon som kan lite mer om det än jag, och därav min förvirring angående att jag inte visste riktigt vad en socket var.

Med andra ord; Beställning på moderkort och lite andra delar gjordes hos denna återförsäljare, sedan skulle dessa delar följa med min förälder till Alina Systems och sedan skulle dom bygga in dom produkterna med processorn och chassit som jag hade på fundering av att jag skulle beställa hos dom, och då även få med en rabatterad montering då vi handlat där sen tidigare väldigt mkt, och enda anledningen till att jag valde detta andra företaget på internet för vissa av delarna var för att dom hade rea.

Jag tycker du ska skriva vilket företag du köpt hos,,, där har jag sagt min vilja:P
Lycka till!

//Bourne94

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ala_95:

Nå, släng ut företaget. Låter nästan som att du handlat på Pixmania eller liknande...

Jag skickar ett PM till dig, förutsätter att du inte skriver ut det i tråden ännu förrens jag åtminstone fått bild på skadan från företaget på måndag, är det okej??

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Hursomhelst, släng ut företaget så tror jag det går bättre. Företaget hjälper dig hellre än att förlora massvis med kunder här på Swec. Om du hänger ut dom och dom inte hjälper dig så kan dom se fram emot att bli av med några kunder. Hänger du ut dom och dom hjälper dig (vilket dom kommer vilja göra då) så kommer folk fortsätta att handla där.

Helt korrekt.

Det ska sitta tejp på kartongen från fabrik, fanns ej denna där och du ej öppnat kartongen så har du förmodligen fått ett 'begagnat' paket.

Om ÅF verkligen sagt som du säger så finner iallafall jag det helt oacceptabelt. Som det verkar i nuläget måste du betala 500 eller helt enkelt nöja dig med ett trasigt SB-moderkort, vilket båda är fel. Då kan du också lika väl skriva vad det är för ÅF.

Skicka iallafall ett PM till mig vad det är för ÅF så slipper jag åka på sån här skit.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Tror många redan har gissat på vilken återförsäljare det handlar om. Kan ju ha fel men tror inte det.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fragdeath:

Helt korrekt.

Det ska sitta tejp på kartongen från fabrik, fanns ej denna där och du ej öppnat kartongen så har du förmodligen fått ett 'begagnat' paket.

Om ÅF verkligen sagt som du säger så finner iallafall jag det helt oacceptabelt. Som det verkar i nuläget måste du betala 500 eller helt enkelt nöja dig med ett trasigt SB-moderkort, vilket båda är fel. Då kan du också lika väl skriva vad det är för ÅF.

Skicka iallafall ett PM till mig vad det är för ÅF så slipper jag åka på sån här skit.

Nu blir jag bara mer ledsen när ni säger att det ska sitta tejp på kartongen, nu känner jag mig ännu mer lurad som isåfall köpt ett begagnat exemplar under deras reahelg, kanske därför det va så billigt.

Synd bara att det är ord mot ord även här och att jag aldrig skulle vinna en tvist mot företaget..
Nu blev det ännu mer tråkigt för mig när ni säger att det ska sitta tejp på förpackningen, för det gjorde det inte på grafikkortet jag köpte heller, känns om att jag köpte begagnade delar under deras rea helg utan att veta om det, nu känns det inte roligt alls..

Permalänk
Medlem

Din "återförsäljare" har inga fingrar med i spelet?
Det är allt för många luddiga frågor / svar för att din historia skulle gå ihop. Inge ont menat om du pratar sant eller ej, men som jag ser det helt enkelt.
Får du inte fram mer fakta så är dessvärre bevisbördan mot dig.
Ang din återförsäljare... Varför i hela h**vete ta en 3´part då du ber Alina bygga ihop? Kan inte dom handplocka de delar du vill ha?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bloopy:

Din "återförsäljare" har inga fingrar med i spelet?
Det är allt för många luddiga frågor / svar för att din historia skulle gå ihop. Inge ont menat om du pratar sant eller ej, men som jag ser det helt enkelt.
Får du inte fram mer fakta så är dessvärre bevisbördan mot dig.
Ang din återförsäljare... Varför i hela h**vete ta en 3´part då du ber Alina bygga ihop? Kan inte dom handplocka de delar du vill ha?

Hej, jo men dom hade rea helg, därför jag valde denna sida på internet.
Dom hade tillochmed 40 % på vissa produkter, men det stod ingenstans att det skulle ha varit begagnade produkter, men ändå kom det mesta utan tejp på kartongen..

Jag räknade att jag skulle tjäna några hundra på att köpa vissa av delarna via den här sidan som hade rea, och eftersom jag ännu inte hade bestämt mig för om jag skulle välja i5 2500k eller i7 2600k så hade jag inga problem med att köpa dessa produkter först från butiken på internet och sedan vänta och fundera lite på vilken av processorerna jag skulle välja, som då sedan skulle köpas av alina, tillsammans med montering, chassi och lite annat.

Jag vet inte vad för mer fakta jag ska få fram, någon bild på skadan kan jag ju inte komma med ännu då jag inte fått det från återförsäljaren heller.

Mer eller mindre så va anledningen till att jag ens valde denna internetbutik för att jag då skulle tjäna in knappt över 1000 kr på deras rea priser, mot dom priser alina hade...

Det är väl inte så konstigt att man vill spara pengar, om det är samma produkter???

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig varit med om att kartongen till ett moderkort varit tejpad, däremot brukar antistatpåsen som det ligger i ha en sådan tejp.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

sorry men jag måste lägga mig i igen,

du skriver och frågar efter råd, ändå vägrar du säga vem säljaren är? är detta "gissa återförsäljaren" leken?
av det jag kan gissa fram så är det komplett som hade ett stort rea på komponenter, helgen den 29-30/januari, typ 1-2 dagar innan nyheten om de felaktiga kretserna kom ut.

o andra sidan som många har påpekat så krävs det otroligt mycket kraft för att skadda socketen, ända sättet skada kan uppstå bara på en "pin" är
- det är konstruktionsfel
- en prosessor har tvingats in i socketen och skadat denna.

annars är det omöjligt och "pnktskadda" varan utan att skadda/förstöra annat runt om.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon160366:

sorry men jag måste lägga mig i igen,

du skriver och frågar efter råd, ändå vägrar du säga vem säljaren är? är detta "gissa återförsäljaren" leken?
av det jag kan gissa fram så är det komplett som hade ett stort rea på komponenter, helgen den 29-30/januari, typ 1-2 dagar innan nyheten om de felaktiga kretserna kom ut.

o andra sidan som många har påpekat så krävs det otroligt mycket kraft för att skadda socketen, ända sättet skada kan uppstå bara på en "pin" är
- det är konstruktionsfel
- en prosessor har tvingats in i socketen och skadat denna.

annars är det omöjligt och "pnktskadda" varan utan att skadda/förstöra annat runt om.

Du behöver inte gissa återförsäljare överhuvudtaget, du har fått PM om det och hoppas att du respekterar det som står i det, gjorde inte tråden för att ge återförsäljaren dåligt rykte i första hand, jag hade heller inte tillgång till någon processor så då vore det konstigt om jag skulle påpeka att "den var hel när den kom" då jag omöjligt kan veta om det då jag inte haft någon att montera, och att påstå att det är dom som gjort det när dom "kollat igenom" eller testat produkten är tydlige ingen ide heller då dom är experter på sånt säger dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkstra:

Du behöver inte gissa återförsäljare överhuvudtaget, du har fått PM om det och hoppas att du respekterar det som står i det, gjorde inte tråden för att ge återförsäljaren dåligt rykte i första hand

Du väljer att betala 500kr i onödan till detta företag istället för att hänga ut dom och högst troligt slippa betala? Dom kan knappast göra det värre för dig.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Finns det någon stor datorbutik som tar tillbaka Sandy Bridge moderkort ? I såfall är det tillverkaren som tar tillbaka dem eller får butiken själv stå för kostnaden?

Detta med att man får vänta på att ett fel först ska inträffa finns det lite logik i om inte fallet vore sådant att risk för förlorad viktig information finns. Nu tar väl inte lagstiftningen så mycket hänsyn till information som om det vore personskador med all rätt. T.ex. en biltillverkare säger till kunder om ett felkonstruerad bromssystem, att de får vänta tills bromsarna slutar att fungera innan de kan få det lagat.
Men ändå köper man datorkomponenter så förväntar mig sig en viss trygghet.

Jag tycker attityden av många datorförsäljare just är dålig på detta med att folk önskar stabila system, vilket i.o.f.s. inte är konstigt, då kostnaden skulle öka mångfalt och en stor del av problemen är hårdvarukonflikter samt hårdvara. Supporten kan komma med extremt arroganta svar, bara för att man inte enbart ser till FPS per sekund i spel på sin dator.

*edit*
Angående hänga ut, ja hur beter sig de andra datorbutikerna kring kunder som vill byta moderkort? Detta beteende kanske är normen?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Hej, jo men dom hade rea helg, därför jag valde denna sida på internet.
Dom hade tillochmed 40 % på vissa produkter,

Jag satsar mina pengar på att det är http://www.pixmania.se .
Vilket nästan alla på SC vet är ett skit företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag har aldrig varit med om att kartongen till ett moderkort varit tejpad, däremot brukar antistatpåsen som det ligger i ha en sådan tejp.

Korrekt.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500