Permalänk

Hängningar vid 3D

Jag köpte ett POV Geforce 3 Ti200 av en kompis när han skulle uppdatera. Hans dator hängde sig med det kortet när han spelade 3d-spel. Jag gav honom rådet att prova med AGP 2x istället och det verkade fungera för honom.

Kortet hänger sig även för mig i 3d-spel. Jag sänkte AGP till 2x och lyckades på så sätt komma igenom 3D Mark. Men kortet hänger sig efter någon minut i Mafia trots att jag AGP 2x, AGP fast writing är off, processorn körs med 100 MHz-buss o.s.v. För varje sak jag stängde av så kunde jag köra lite längre, men knappast tillräckligt.

Dessutom vill jag använda mig utav mina dubbla XP1800+.

Är det någonsom vet vad som är fel? Jag har installerat alla fixar som följde med moderkortet (Asus A7M dual) men ännu inte provat att uppdatera BIOS.

Men något säger mig att kortet är defekt eftersom det inte fungerar ordentligt på något av våra moderkort (han har ett MSI "något" 333 MHz).

Visa signatur

Why be politically correct, when you can be right?

Permalänk
Hedersmedlem

Blir kortet varmt? Det skulle ju förklara varför det funkar en stund iaf.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Fläkten fungerar, så speciellt varmt ska det inte bli då det ej är överklockat.

Visa signatur

Why be politically correct, when you can be right?

Permalänk
Medlem

Hur mycket ram minne har du?

Permalänk
Avstängd

sätt fingret på andra sidan av gpu kylaren o kolla om det e varmt där, mitt geforce mx kort hadde en skev fläns den betedde sig typ så

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danne89
Hur mycket ram minne har du?

512 MB.

Mind: Jag kan prova men kortet fungerade på min kompis dator bara man sänkte till AGP 2X. Borde inte vara värmerelaterat tycker jag.

Visa signatur

Why be politically correct, when you can be right?

Permalänk
Avstängd

jaha men då är kortet kaiko, garanti ?

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Medlem

Mitt POV Geforce2 Pro strulade på samma sätt... Det är antagligen undermålig kylning på kortet. Jag löste det med att sätta ett systemutblås på pci-sloten precis under grafik-kortet.. Jag är för lat för att byta ut gpu kylarn

Permalänk

Jag tvivlar på att det är värmerelaterat, eftersom det tar lika lång tid innan den hänger sig när jag kör med öppen låda.

Visa signatur

Why be politically correct, when you can be right?

Permalänk
Avstängd

garantiiiiii halåå

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lotsipxes
Jag tvivlar på att det är värmerelaterat, eftersom det tar lika lång tid innan den hänger sig när jag kör med öppen låda.

Blir inte luftgenomströmningen sämre om du har lådan öppen? Mitt grafikkort hade samma symtom och det hjälpte att sätta en bordsfläkt som blåste in i datorn. Kan ju vara värt att prova i alla fall.

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk

Jag har nu testat med mitt gamla GF1 och det fungerar bra. Har även tagit ut kortet och kikat på kylflänsen (vill inte ta bort den p.g.a. garanti). Ska ta kontakt med butiken i morgon.

Visa signatur

Why be politically correct, when you can be right?