Permalänk
Medlem

Ny Mus!!!

Jag har bestält en ny mus en Logitech MX700 Cordless Optical Mouse. Cordless Mouse USB/PS2 Retail

http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=25946&t=1059&l=...

Permalänk
Medlem

Intresseföreningen noterar och viftar med små flaggor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perb
Intresseföreningen noterar och viftar med små flaggor.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAH fyfan vad gulligt sagt.
Den gick rakt in i hjärtat...
Toppen

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

ja det är sånt som får folk att trivas

on topic/ berätta gärna hur du upplever den i spel när du fått den

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perb
Intresseföreningen noterar och viftar med små flaggor.

bra sagt..men om ni ville veta de så har ja en vanlig logitech standard mus..alla blev gladare nu va?

Permalänk
Medlem

Jag skall återkomma med mina åsikter.

Permalänk
Medlem

Jag skall köpa min på Onoff eller Siba, så kan man lämmna tillbaka den om man inte tycker om den,,,

Visa signatur

EPoX EP-8RDA+[¤]Athlon XP 2100+[¤]TwinMOS PC3200 m/Winbond[¤]Radeon 9700[¤]Antec 480W[¤]Vattenkylning[¤] 3D Mark 2001 SE

Permalänk
Medlem

Vad kostar den på OnOff

Permalänk
Avstängd

bah vilken crap mus
själv ska jag tjacka en DUAL optical mouse med sladd !
http://www.westium.se/ovrigt/mus/logitech.htm
mitten och lite upp
det kallar jag mus

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Medlem

en sån har min polare...

Permalänk

http://www.nordichardware.se/recensioner/tillbehor/2002/Micro...

Kan vara värt å läsa för dem som har en MS 3.0 som funderar på att uppgradera till MX.xxx
Jag menar att det e inte värt att fixa en ny om man har en IE 3.0

Mvh

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mind
bah vilken crap mus
själv ska jag tjacka en DUAL optical mouse med sladd !
http://www.westium.se/ovrigt/mus/logitech.htm
mitten och lite upp
det kallar jag mus

Och varför skulle dual vara bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mind
bah vilken crap mus
själv ska jag tjacka en DUAL optical mouse med sladd !
http://www.westium.se/ovrigt/mus/logitech.htm
mitten och lite upp
det kallar jag mus

Hmm.....har du läst recensionerna?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Bean

Hmm.....har du läst recensionerna?

Länk?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Axel, skriv ett statement.

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem

Vad menar du med statment

Permalänk
Medlem

Förmodligen vill han att du ska skriva lite om vad du tycker om musen.

Jag har en likadan och jag gillar den skarpt. Lite dåliga originalbatterier, annars är den helt suverän. Det går verkligen inte att få den att tappa "trackingen" och nån fördröjning pga radioöverföringen finns inte.

Skaffa bättre uppladdningsbara batterier bara, de medföljande suger pun*.

Permalänk
Avstängd

nej jag har inte läst ett dugg om den, men eftersom den har 2 st optiska sensorer med 2x800dpi så borde den ju teroetiskt sett vara dubbelt så exakt, teori och värklighet stämmer ju inte alltid till 100% men dubbla borde ju endå vara bättre än inget.
sen är det nånting jag vill ha så är det en läsare LÅNGT fram på musen, för man rör den delen mkt mer. hjälper inte om man har den känsligare.

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Medlem

Kort och gott så ska logitech MX500 vara bättre än DUAL optical - även om den "bara" har ett optiskt öga. (enligt en del tidiga tester på nätet)

Det intressanta med MX700 är ju att logitech själva påstår att det ska vara den första trådlösa musen som ska fungera i fps-spel pga att dom gjort en ny sändare med högre uppdateringsfrekvens.
Men det tror man ju på först när man sett tester på det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Socker
Kort och gott så ska logitech MX500 vara bättre än DUAL optical - även om den "bara" har ett optiskt öga. (enligt en del tidiga tester på nätet)

Det intressanta med MX700 är ju att logitech själva påstår att det ska vara den första trådlösa musen som ska fungera i fps-spel pga att dom gjort en ny sändare med högre uppdateringsfrekvens.
Men det tror man ju på först när man sett tester på det

Skriver under på att den är ruskigt exakt och jag kan bara konstatera att den här tekniken har kommir så långt att dom har kunnat skippa dual-systemet med bibehållen (kanske tom. bättre) precision.

Jag vet inte om du inte litar på mig som recensent men jag har skrivit ett par gånger att radiofördröjningen är bort. Zip, nada, niente fördröjning. Den är mycket exaktare och snabbare i svaret än min gamla Mouseman Wheel.

Permalänk
Medlem

Jorå.... jag litar på dig
Vill helt klart köpa mig en.

Permalänk
Medlem

Go for it! Men köp samtidigt ett par NiMH-batterier av bättre kvalitet så blir du nöjd.

Edit: Hittade just denna: http://www.gamersdepot.com/accessories/logitech/mx_mice_shoot...

Permalänk
Medlem

Har själv införskaffat mig en MX700 och är mycket nöjd med den... Ligger bra i handen, många (för många??) knappar och funkar bra i spel.. Tummen upp.

Visa signatur

"I used to be with it, but then they changed what *it* was. Now what I'm with isn't *it*, and what's *it* seems weird and scary to me."

Permalänk
Avstängd

sådär då har jag en dual optical mouse thingi
i like it, tar la en liten stund o vänja sig vi den, ska testa med en bättre matta såfort jag hittar den. har en tyg nu,,, glider ju inte så bra.

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Avstängd

hitta mattan, se om jag hinner spela imorn

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Medlem

Mind du har fått det helt om bakfoten, Dual Optical är sämre än MX-serien på alla vis! Den har 2X800dpi men det är inte samma som 1600dpi, den kan ju inte bli exaktare bara för att det är två ögon. Däremot har den 2X1600Hz, om det ena buggar ur tar det andra ögat över för att lokalisera vart musen är någonstans.
Nya MX-serien erbjuder 800dpi och hela 8000Hz på ett och samma öga, det kallar jag grejer! Funderar¨på att skrota min Dual för en MX500 eller MX 700.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M33P
Mind du har fått det helt om bakfoten, Dual Optical är sämre än MX-serien på alla vis! Den har 2X800dpi men det är inte samma som 1600dpi, den kan ju inte bli exaktare bara för att det är två ögon. Däremot har den 2X1600Hz, om det ena buggar ur tar det andra ögat över för att lokalisera vart musen är någonstans.
Nya MX-serien erbjuder 800dpi och hela 8000Hz på ett och samma öga, det kallar jag grejer! Funderar¨på att skrota min Dual för en MX500 eller MX 700.

Gör det!
Du kommer inte bli missnöjd...speciellt inte i spel

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Nån som vet var man kan köpa MX500 och 700 i Jönköping?
Skulle gärna vilja känna hur den ligger i handen innan jag köper en.

Permalänk
Medlem

kollade på onoff.se , där hade dom 700:an
men gah, den kostar ju 846:- . är den värd det?

är den tung?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brandt
kollade på onoff.se , där hade dom 700:an
men gah, den kostar ju 846:- . är den värd det?

är den tung?

Det var dyrt, finns för 750:- på Inet-Data