Rift: Planes of Telera

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

Jag och tjejen lirar en hel del wow, eller, lite iaf, spelari princip bar BGs och Arena, kan rift vara nånting för oss?

Hon gillar konstiga karaktärer, dvs inte människor, gärna så olika dom det går, hon blev mycket ledsen när hon inte fick vara träd längre som resto druid.
Finns det nån liknande klass i rift, som kan bli bjärnar demoner eller whatever.
Jag är mycket sugen, behöver bara ett par karameller som man kan locka henne med, annars får jag stanna kvar i Arena med henne

Arena finns inte och trion har sagt att de inte tänker implementera det. De vill inte behöva balansera klasser på det sättet. Vad jag vet så kan du inte heller vara ett träd eller liknande, alla är varianter på människor. Om du är cleric så tror jag iofs att du får ett riktigt stort monster med fet yxa som i druid själen om du lägger många pts där. Det är dock lite mer av en närstridssjäl. Gå in på zam sidan och kika lite på konstruktionen över klasser.
Det finns warfronts som liknar warhammer onlines version där du hamnar i en instancierad avgränsad liten värld för att göra något mot andra, hålla områden eller så. Det snackas om att trion skall leverera RvR områden också men det är under konstruktion. Tänk på att det är ett mycket nytt spel.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

Hmm, får nog hålla mig till WoW då för att behålla husfriden!
Eller få henne att prova på nån trial när det kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

Hmm, får nog hålla mig till WoW då för att behålla husfriden!
Eller få henne att prova på nån trial när det kommer

Bloodline Champions kanske? Det är ju bara PvP. Frågan är hur kul det är.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Det har hon redan spelat och inte sååå glad för, tydligen bekant med hela teamet som utvecklade det, så gammal kaka

Nu ska jag sluta ninja tråden, åter till RIFT!

Permalänk

Sista chansen att betala speltid enligt "Founder’s Subscription".

http://eu.riftgame.com/en/products/subscriptions.php

Från 1 April kostar det 1€ (ca 10Kr) mer per månad, (för 3 o 6 mån alt)..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk

Fick invite a friend , så de kan testa i 7 dagar tror jag. Ska försöka få 2 kompisar till Rift som spelat wow med mig tidigare.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk

Free weekend! för vänner..

http://forums.riftgame.com/showthread.php?148843-Allies-of-th...!

Citat:

Allies of the Ascended Weekend - Starts April 1st!
Greetings Ascended!

Thousands of you across Telara have received an invitation for up to 5 of your friends to engage in the first-ever Allies of the Ascended weekend! This free preview begins tomorrow, April 1st at 10AM PST (5PM GMT) and runs through April 4th at 10AM PST (5PM GMT). If you didn’t receive an email don’t worry - your friends still have plenty of chances to get a key for this weekend’s event via Facebook, Twitter, Fansites and now Curse.com.

We’re working on more ways for you to show your friends all that RIFT has to offer, so if they don’t get a chance to check out the action this weekend tell them to keep an eye out for future announcements. We look forward to seeing you and your friends in game, have fun!

Check out all the details about Allies of the Ascended here:
http://www.riftgame.com/en/ally

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

RIFT is holding a special Allies of the Ascended event. As my chosen ally, you can use this code to join me during the dates below, free of charge! Heed my call, and together we shall battle the Blood Storm!

Event Dates
10am PDT April 1, 2011 through 10am PDT April 4, 2011
Ally Code

CZN2-QKGQ-JTYX-DYHF-9C27
Visit www.RIFTgame.com/en/ally for instructions on how to apply your Ally Code.

Varsågoda, vet inte hur många den gäller för så först till kvarn!

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk
Medlem

Funkade bra för mig, tack!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sirk:

RIFT is holding a special Allies of the Ascended event. As my chosen ally, you can use this code to join me during the dates below, free of charge! Heed my call, and together we shall battle the Blood Storm!

Event Dates
Ally Code

CZN2-QKGQ-JTYX-DYHF-9C27

Varsågoda, vet inte hur många den gäller för så först till kvarn!

TACK!

Permalänk
Medlem
Skrivet av serpent29:

Sista chansen att betala speltid enligt "Founder’s Subscription".

http://eu.riftgame.com/en/products/subscriptions.php

Från 1 April kostar det 1€ (ca 10Kr) mer per månad, (för 3 o 6 mån alt)..

Aprilskämt? När jag reggade spelet i tisdags så fanns ingen sådan info.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Först till kvarn.

Event Dates

Ally Code

93W2-ZG3F-QKLW-ZFL2-GEWY

Permalänk
Medlem

Koderna ska fungera fem gånger bara så att alla vet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hoppas att de snart löser CrossFireX problemen :< Finns hur många trådar som helst om saken på RIFT forumen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Hoppas att de snart löser CrossFireX problemen :< Finns hur många trådar som helst om saken på RIFT forumen.

Majoriteten av MMOGs har problem med Crossfire/SLI. Vilket är anledningen till att varken WoW, Aion, LotRO mfl helt saknar officiell support för detta.

Trist, men som sagt inget unikt för Rift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Majoriteten av MMOGs har problem med Crossfire/SLI. Vilket är anledningen till att varken WoW, Aion, LotRO mfl helt saknar officiell support för detta.

Trist, men som sagt inget unikt för Rift.

Wow har definitivt support för CFX och SLI vad jag vet. Fungerade väldigt bra sist jag spelade där båda cores låg på behagliga 40% load. Tydligen introducerades denna support patch 3.1.x om jag inte minns fel. Iofs lite sent kanske.
I RIFTs fall har folk problem med att så fort de targetar något och hamnar i combat så ökar load till ohälsosamma 95%+ vilket gör att spelet börjar hacka som bara den. "Lösningen" är att Alt-tabba men det kan man ju inte hålla på att göra hela tiden.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Wow har definitivt support för CFX och SLI vad jag vet. Fungerade väldigt bra sist jag spelade där båda cores låg på behagliga 40% load. Tydligen introducerades denna support patch 3.1.x om jag inte minns fel. Iofs lite sent kanske.

Nej där har du fel. Blizzard har ingen officiell support av crossfire/sli. Att det eventuellt fungerar är en helt annan sak, och kanske mer intressant, det ger ingen prestanda ökning i wow då kodningen inte stödjer det fullt ut.

Blå post 1 dag gammal. Varsågod: http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/1907910905?page=1#5

Sorry för off topic. Åter till Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Nej där har du fel. Blizzard har ingen officiell support av crossfire/sli. Att det eventuellt fungerar är en helt annan sak, och kanske mer intressant, det ger ingen prestanda ökning i wow då kodningen inte stödjer det fullt ut.

Blå post 1 dag gammal. Varsågod: http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/1907910905?page=1#5

Nu kan jag inte kolla länken då jag sitter på jobbet men jag får tro på ditt ord.
Det kan vara så att SLI/CFX inte stod med i de patchnotes jag tänkte på = ej officiellt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hi, There is not official support for Crossfire of SLI, it may function but there is no guarantee that there will be much if any improvement. If you do use a Crossfire check to see you have the latest Crossfire profiles installed. http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/crossfirex-app-p...

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Inte upp till Trion att lösa, det händer även i andra spel så det är fel i drivrutinerna inte i spelet. Oh just fenomenet du berättar om har jag aldrig upplevt, det ultimata är ju om både korten ligger på 100% hela tiden, då utnyttjas ju Xfire optimalt. Det de flesta pratar om i forumen är ju att prestandan sänks till över under hälften sen när man alt tabbar ut så får man tillbaka FPS:n man borde ha i 10 min.

Det har något att göra med att AFR slås av på drivrutinsnivå av ngn anledning, iaf som jag förstått det. Och det häder i fler spel än Rift och har varit ett problem sedan förra hösten tror jag.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz ocked | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punch:

Först till kvarn.

Event Dates

Ally Code

93W2-ZG3F-QKLW-ZFL2-GEWY

Verkade som att den fungerade för mig! Tack så mycket Ska bli kul att testa.

Btw, grym patcher! Jag patchar i 10.9MB/s Dessa 8.6GB kommer ju gå på 10-15min.. klockrent!

Permalänk

Rekommenderade souls till en pyromancer? valde elementalist och stormcaller, men nu i efterhand verkar det ha varit ett misstag...

Permalänk
Medlem

Har nog också valt helt fel souls Men hur/var byter man souls?

Permalänk
Medlem

79KP-LXZW-CKGQ-3LE3-GMGF

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

79KP-LXZW-CKGQ-3LE3-GMGF

Tack för denna. Skulle precis beställa spelet, men nu kan jag prova det först

Permalänk
Hedersmedlem

En till kod för de som vill testa Rift: 6YGR-DX9J-KKTT-D2CY-MCDR

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Skrivet av Euforin:

Har nog också valt helt fel souls Men hur/var byter man souls?

Hos din tränare!

Permalänk

några tip om AOE Mage vad man ska ta i just nu har jag Warlock!!! vad mer ska man ta

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 | MB: MSI X570 MEG UNIFY | CPU: AMD Ryzen 7 3800X | DDR4: G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo | GPU: Sapphire Radeon RX 6700 XT 12GB Nitro+ Gaming OC | M.2: Samsung 970 EVO Plus 500GB | PSU: Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Heatsink: Fractal Design Celsius S36 | Display: BenQ XR3501 Curved 144Hz | O/S: Windows 10 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av LotusLove:

Rekommenderade souls till en pyromancer? valde elementalist och stormcaller, men nu i efterhand verkar det ha varit ett misstag...

Elementalist var helt rätt men Stormcaller har du ingen direkt nytta av.

Men om du ska levla rekommenderar jag Necro/Warlock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Schneider:

några tip om AOE Mage vad man ska ta i just nu har jag Warlock!!! vad mer ska man ta

Folk brukar säga att stormcaller är bra aoe. annars har pyromancer något bra tror jag.
Warlock har inte något speciellt, dom är mest self heal och passivbuff spec eller om man vill dra bara DoT.

För att lvla solo, dra antingen warlock och tank runt, eller elemtentalist/necro och chlorormancer så din attack dmg healar ditt pet som tankar sönder