Rift: Planes of Telera

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Ni som söker efter en Svensk Rift community, är välkomna till Friskyttarna.
Vi finns på servern Blightweald och spelar som guardians. Mer info hittar ni på vår sajt.

fan funderar på nästn göra en ny char på eran server endast för guildet hehe har en lvl 20 nu på imperium cholormancer

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

fan funderar på nästn göra en ny char på eran server endast för guildet hehe har en lvl 20 nu på imperium cholormancer

Do it!

Du har ju knappt blivit myndig med den karaktären.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Skaffade spelet nu i eftermiddag. Tycker det är riktigt mysigt och roligt hittills faktiskt. Spelar på Blightweald. En Necro defiant på level 5 och sen en Champion guardian på level 9 (har jag för mig). Springer mest runt och känner mig vilsen haha. Funderar på att göra en Marksman och testa också.

Ifall någon spelar på den servern så är det bara att hojta till!
Namn på guardian: Nathul
Namn på defiant: Nathula

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Säkert redan svarat på men jag orkar inte kolla igenom 28 sidor..
Hur är PvP i spelet?
PvE har aldrig tilltalat mig och jag förstår inte hur man kan känna glädje av att vinna över mindless mobs som står å bara slår på tanken, oavsett hur mycket liv eller svåra och döda de mobsen är.. Det är ju PvP som är "på riktigt" där även motståndaren tänker och utnyttjar sina styrkor mot dina svagheter.. Annars kan man lika gärna spela singleplayer med Bots ;P

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Skrivet av Essin:

Säkert redan svarat på men jag orkar inte kolla igenom 28 sidor..
Hur är PvP i spelet?

Du hade bara behövt backa 1 sida. Läs post 790.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

...Text...

Tack för förklaringen. Som sagt, mitt utlåtande var inte en personlig åsikt utan en polares Testade betan i några timmar och kände efter detta att spelmotorn kunde vart bra mycket bättre optimerad och grafiken mindre grynig (Ultra, 1920x1200, 4xMSAA, 16xAF).

Sen kan jag förstå att det är svårt att balansera så många kombinationer som man verkar kunna göra (bra många fler än i WoW). Sant att Blizzard aldrig verkar lyckas balansera klasserna utan att de råkar boosta nån klass och nerfar någon annan patch efter patch.

Skrivet av Yeah_Right:

ah fick det för 148 kr så jag är nöjd klart värt att pröva för de slantarna.

Var?!?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Testade betan i några timmar och kände efter detta att spelmotorn kunde vart bra mycket bättre optimerad och grafiken mindre grynig (Ultra, 1920x1200, 4xMSAA, 16xAF).

Kan inte svara ang betan, men i release versionen tycker jag att Rift har en riktigt bra grafik. Upplever ingen grynighet alls måste jag erkänna. Fast grafik är ett subjektivt område, och ditt tycke lika rätt som mitt.

Permalänk
Medlem

Ännu ett nytt mmorpg att prova.. Jag har kört WoW länge och väntar på något som är väldigt likt men snyggare.
Köpte Warhammer online, Age of Conan och Aion. Aion va väl bäst av dom tyckte jag men jag fortsätter bara ramla tillbaks till WoW hela tiden.
Får väl köpa det här till helgen antar jag.

Visa signatur

Asus P6X58D-E | Core i7 950 | 12GB Corsair XMS3 | 120GB OCZ Vertex 2 ssd | Zotac GTX480 | Corsair 750W HX | Antec P183 | Cooler master V8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Kan inte svara ang betan, men i release versionen tycker jag att Rift har en riktigt bra grafik. Upplever ingen grynighet alls måste jag erkänna. Fast grafik är ett subjektivt område, och ditt tycke lika rätt som mitt.

Det var sista betafasen 2 veckor innan release Tänkte att det antagligen representerade den färdiga versionen men nåja, har ändå bestämt mig för att ge RIFT en chans. Sant där med grafiken
Hur flyter det på din burk då?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Hur flyter det på din burk då?

Det flyter på utomordentligt bra på min burk, och då har jag absolut ingen värsting pc. Ligger runt 40-50 fps, med standard ultra setting. Har läst om folk som har betydligt bättre pc än jag som har problem med prestandan, så jag kan klart inte utlova några under. Men varken jag eller någon i mitt gille har några fps problem.

Hoppas att du kommer att tycka om spelet. Lycka till i Telara

Permalänk

Så , lvlar nu på blightweld , hoppas på instacer och senare även raids Sjukt skoj med de stor invasions , när raid bossarna kommer också...Riktigt skoj!!

Visa signatur

Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Det flyter på utomordentligt bra på min burk, och då har jag absolut ingen värsting pc. Ligger runt 40-50 fps, med standard ultra setting. Har läst om folk som har betydligt bättre pc än jag som har problem med prestandan, så jag kan klart inte utlova några under. Men varken jag eller någon i mitt gille har några fps problem.

Hoppas att du kommer att tycka om spelet. Lycka till i Telara

Ja, jag kanske är en av dessa "folk" då jag sitter med en CrossFireX uppsättning :< Nåja, hoppas AMD löser det en vacker dag

Tack så mycket Det kommer jag säkert att göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag började lira rift förra veckan och såg för några dagar sen att det fans något knep för att få ut mer fps ur rift.

Jag får ut runt 44-50 fps med allt maxat när jag tar bort shadows. Fins det något sätt man kan få ut mer fps på? Antingen får jag offra shadows eller supersampling för att det ska kännas bra att pvpa.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

någon som har tips på något profession som generar mycket pengar? har just nu runecrafting, Foraging och Mining men funderar på om apothecary kanske är ett bättre alternatv?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag tänkte börja spela Rift imorgon och har lite funderingar.
Vi är tre st som tänkt börja spela, är det enklast att köra en tank en dps och en healer?
Sen undrar jag lite om det är något man bör tänka på?
Har bara spelat wow i denna genren och har varit less på det sen Lich King kom typ men ändå fortsatt spela till och från.

Har försökt skumma igenom mestadelen av tråden men inte sett någon som frågat detta förut

Tacksam för svar!

MVH

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Skrivet av enG:

Vi är tre st som tänkt börja spela, är det enklast att köra en tank en dps och en healer?

Med tanke på den mängd olika hybrid builder som soulsystemet erbjuder, finns det ingen anledning att välja olika arketyper, åtminstånde inte för själva resan mellan 1-50. Välj det som ni trivs bäst med.

Citat:

Sen undrar jag lite om det är något man bör tänka på?

Finns det säkert, då det är ett nytt spel. Men inget som är essentiellt, utan det faller sig säkert ganska naturligt efterhand som ni levlar upp. Om inte, får du återkomma med fler frågor.

Lycka till i Telara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Med tanke på den mängd olika hybrid builder som soulsystemet erbjuder, finns det ingen anledning att välja olika arketyper, åtminstånde inte för själva resan mellan 1-50. Välj det som ni trivs bäst med.

Finns det säkert, då det är ett nytt spel. Men inget som är essentiellt, utan det faller sig säkert ganska naturligt efterhand som ni levlar upp. Om inte, får du återkomma med fler frågor.

Lycka till i Telara

Tackar för det svaret, kommer åka och köpa spelet imorgon, får väll se om jag återkommer med fler frågor.

Vilken server spelar folk på? Finns det någon Swec guild?

MVH

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Skrivet av enG:

Tackar för det svaret, kommer åka och köpa spelet imorgon, får väll se om jag återkommer med fler frågor.

Vilken server spelar folk på? Finns det någon Swec guild?

MVH

Det finns svenskar på de flesta servers. Någon sweclockers guild finns inte, men däremot flera gillen som annonserat här inkl min egen community. Det är bara att kika igenom tråden.

Är ni intresserade är ni alltid välkomna till friskyttarna.

Lycka till oavsett vem ni väljer att joina

Permalänk
Medlem

Hallo! FYI:
Nu kostar Rift 269,00 SEK på Webhallen.

Permalänk

Finns det någonstans man kan testa trial eller något? Skulle vara skitkul att få testa innan man köper.

Permalänk

citerar min egen post från början av mars..

Skrivet av serpent29:

Trion har öppnat en test server för kommande uppdateringar.

Install för det hämtas här.
http://forums.riftgame.com/showthread.php?109075-Introducing-...

Man kan tyvärr inte kopiera sin main char dit, så det blir att starta från scratch,, lv1...

...
Kopiera rift-alpha.exe till en egen mapp, då den packar upp och installerar från den plats där den startats.
Och man måste ha ett aktivt Rift konto för att kunna logga in.
...

Upptäckte nu att de lagt till leveling service..

Citat:

Leveling merchants will be available in Merdian and Sanctum to help you take part in all the action.

http://forums.riftgame.com/showthread.php?136398-Sneak-Peek-R...!

Nu behöver man bara ta sig till staden, man pratar med en NPC, blir 50, får 100Plat, och 4 stora bags.
Sen är det bara att lära sig alla spells, köpa mount, och ut o testa...

OBS, detta gäller bara test servern.

edit: (26/3). level o gear npc finns bara där ibland, tog en warrior till 50 igår utan problem. men idag var de borta när jag kom med en cleric,, men det sägs att de ska vara tillbaka i tid till det stora eventet ca kl22 i kväll..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Skrivet av gretasnusk:

Finns det någonstans man kan testa trial eller något? Skulle vara skitkul att få testa innan man köper.

Tyvärr inte någon trial för närvarande.
Vi som var med från början hade ju Betan att prova på, men det var då det..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gretasnusk:

Nej men jag chansade och köpte ändå, och jag ångrar fan inte det

Permalänk
Medlem

Mjo sammahär,

spelat wow. Aoc. waw... wow spelade jag i 2 år sen ledsnade jag.
Men i det här har jag faktiskt motivation att göra saker! Gillar riftsen finns alltid någonting att göra.
Hoppas bara på att de fixar endgamet lite mera. Nu som lvl 50 kör jag mest bara pvp känns som man inte orkar köra alla daileys men det kommer nog ordnas till bättre snart känner jag på mig. som sagt nytt spel

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk

Okej, tack för svar. Nej jag tvivlar inte på att jag kommer ångra spelet, är helt säker på att jag kommer att älska rift. Tänkte bara att jag ville se hur det fungerade på denna dator med gtx 460. Ska köpa ny dator i april så då kunde jag se om jag behövde köpa mycket starkare eller lite starkare grafikkort.

Permalänk
Skrivet av gretasnusk:

Okej, tack för svar. Nej jag tvivlar inte på att jag kommer ångra spelet, är helt säker på att jag kommer att älska rift. Tänkte bara att jag ville se hur det fungerade på denna dator med gtx 460. Ska köpa ny dator i april så då kunde jag se om jag behövde köpa mycket starkare eller lite starkare grafikkort.

Jag kör på Ultra grafik med min dator och 460 kortet singel. Ligger på 40-60 fps även i stora rifts när det är extremt mycket folk med. Så med 460 klarar man sig långt

Visa signatur

Inet Fraktfritt

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

Jag kör på Ultra grafik med min dator och 460 kortet singel. Ligger på 40-60 fps även i stora rifts när det är extremt mycket folk med. Så med 460 klarar man sig långt

fasen vad festligt

Permalänk
Medlem

Tänkte bara slänga in ett inlägg för er som är nya/gammla till spelet och letar guild.

<Death and Taxes> (nej inte WoW guilden. från talesättet)
på Whitefall PvP Guardian sidan letar efter seriösa medlemmar för och pvpa och pvea
just nu e vi rätt casual o kmr nog stanna så ett tag.
lvlar spelar ingen roll atm bara ni är seriösa!

ni är välkommna och whispra till Gudfadern lr Prophet ingame.

Permalänk
Medlem

Någon på sidan 26-27 tipsade om 11.4 preview driver med nyaste CAP för AMD Radeon och måste bara säga stort tack!
Tror jag fick lite drygt 20fps mer även fast jag bytt skärm till en med högre upplösning!

Alla med Radeon kort uppdatera era drivare! http://blogs.amd.com/play/2011/03/14/the-amd-catalyst%E2%84%A...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Arius:

Någon på sidan 26-27 tipsade om 11.4 preview driver med nyaste CAP för AMD Radeon och måste bara säga stort tack!
Tror jag fick lite drygt 20fps mer även fast jag bytt skärm till en med högre upplösning!

Alla med Radeon kort uppdatera era drivare! http://blogs.amd.com/play/2011/03/14/the-amd-catalyst%E2%84%A...

Jepp, det är en klar skillnad. Kul att du upplevde det också