Datorn vägrar starta!

Permalänk
Medlem

Datorn vägrar starta!

Jag inskaffade ett Soltek SL75DRV5 moderkort och en Arctic fläkt. Fort som sjutton cyklade jag hem med dessa delar och snabbt som attan monterade jag ihop det, sedan när jag var klar så skulle jag testköra. Satte in strömsladden för aggregatet och kopplade in resten av alla kablar, och tryckte på power knappen.

Inget händer, det blinkade bara i en halv sekund och sedan var det tyst igen.

Vad fan i helvetes alla plågor ska jag göra? jag har kastat 1300 spänn på moderkortet och fläkten. Snälla hjälp mig innan jag kastar skiten till soptippen.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Kolla att allt sitter som det ska (särskillt grafik och minnen)
Nollställ bios

Permalänk
Medlem

Allt är kopplat och sitter i som det ska, men hur nollställer jag bios? datorn går ju inte ens igång.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

kollat klassiska saker som om du inte slagit igång power knappen bakom som vissa har på sina datorer..kopplat i alla sladdar innen i datorn?

Permalänk
Medlem

Problemet var att minnena satt åt fel håll... så nu startar datorn men nu startas inte skärmen och då låter det "BEEEP....... BEEEEP.......BEEEEP...." jävligt irriterande......

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfterDeath
Problemet var att minnena satt åt fel håll... så nu startar datorn men nu startas inte skärmen och då låter det "BEEEP....... BEEEEP.......BEEEEP...." jävligt irriterande......

Satt åt fel håll!? Går det?
Då bör du testa med nya minnen......De är nog ganska döda skulle jag tro.....

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Hum, jag stack nyss in databutiken där jag köpte det. Kortet krävde DDR minnen och jag har SDR minnen. Det var det som var förklaringen, aja nu är det löst så nu kan någon låsa denn topic eller vad det kan nu göras.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

jag har haft samma fel tror jag mitt batteri var slut kolla det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Mamick
jag har haft samma fel tror jag mitt batteri var slut kolla det

för de första har han redan löst problemet..å för de andra..batteriet i datorn tar aldrig slut..
de laddar ju upp sig själv..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Difpower

för de första har han redan löst problemet..å för de andra..batteriet i datorn tar aldrig slut..
de laddar ju upp sig själv..

För det tredje håller inte ett uppladdningsbart batteri hur länge som helst, alltså tar det slut någon gång

Permalänk
Medlem

joo..men när batteriet tar slut så är de dags att byta datorn

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Difpower
joo..men när batteriet tar slut så är de dags att byta datorn

Ligger något i det du säger, den enda datorn jag träffat på som batteriet var slut i är från 1991 :).

Permalänk
Avstängd

AAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
hur får man ens i ett par sdr minnen i ddr platser ??
vet en som faktiskt har lyckats sätta sdr minnen åt FEL håll i mobot,!,
bilmekaniker säjer ju allt

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.