Svensk Minecraft server

Permalänk
Sötast

Vi var nog typ 7+ nu skulle jag gissa.

hmm... jaha, vad fan ska man nu göra då?

My life ends today :'(

Permalänk

ok, frågar här med då, nån som säljer dynamit?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

jahapp, varför kan jag inte joina? står bara "logging in..."

"connection lost, end of stream"

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

servern har kraschat

Permalänk
Medlem

aha okej

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Sötast

Ro hit med våran server kattafan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ro hit med våran server kattafan!

Haha, desperat ?

/Fjuten

Permalänk
Medlem

Hade jag bara haft mapen sparad och whitelisten och allt så hade jag troligen kunnat få till en tillfällig host tills dess att Katten fixat det. Om han inte kommer tillbaka så har jag även planer på att hyra en server som vi kan spela på, då kommer den stå i Stockholm och den kommer köras på en Xeon server med några GB RAM, i en stor serverhall där driften kommer att vara säkrare och nedtiden kommer bli minimal. Dock kostar detta ungefär 300 kr/månaden och då jag lever på studiebidraget blir det väldigt tajt, men kanske ska starta en hemsida och sätta upp en donations sida där alla donationer kommer gå till att hyra servern, blir det mer pengar så kommer dom inte att användas till något annat än till att uppgradera till ett större server paket. Vad tror ni? Finns det någon chans att just du kan donera för att hjälpa till att få igång en svensk seriös Minecraft server?

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter bra och är vi flera är ju 300kr tillsammans ingenting

Permalänk
Medlem

Om ni hade startat upp en Hemsida o allt, så hade jag lätt donerat en hundralapp dirr.

Permalänk
Medlem

Det var så jag med tänkte, och eftersom att de flesta som är intresserade av att vara med är över 17 år så borde det inte ta så lång tid tills dess att vi har fått upp en server för iaf. 1 månad så att vi kan spela 1 månad, och fungerar det bra så är det ju bara att man fortsätter att samla in donationer till att betala för nästa månad. Om det dock fattas pengar någon månad och det inte finns någon buffert kvar så skulle jag även kunna tänka mig att lägga det ur egen ficka.

Jag har en domän (epicmining.net) som jag kan länka till ett webbhotell som är gratis, alltså tills dess att vi har samlat in donationer till att hyra en server där vi även kan hosta hemsida/forum.

Även om Kattens server kommer online igen så är det inte ett speciellt driftsäkert och bra sätt att köra servern på, alltså hemma hos någon. I en serverhall kommer det ju vara övervakat hela tiden och det är minimala risker att servern går ner, och om den gör det så kommer den vara lika snabbt uppe igen.

Jag börjar kolla på att fixa ett PayPal konto att donera till. Jag kommer även se till att det finns loggar på PayPal kontot så att ingen tror att pengarna inte går till att hosta forum/hemsida och Minecraft servern. För jag har varit med om en serverägare som tog pengar till egen ficka, och det är något jag aldrig skulle kunna göra eller kommer göra och vill även att ni som vill kunna se var pengarna gått kan se det.

Permalänk
Medlem

Låter mycket bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roserud:

Det var så jag med tänkte, och eftersom att de flesta som är intresserade av att vara med är över 17 år så borde det inte ta så lång tid tills dess att vi har fått upp en server för iaf. 1 månad så att vi kan spela 1 månad, och fungerar det bra så är det ju bara att man fortsätter att samla in donationer till att betala för nästa månad. Om det dock fattas pengar någon månad och det inte finns någon buffert kvar så skulle jag även kunna tänka mig att lägga det ur egen ficka.

Jag har en domän (epicmining.net) som jag kan länka till ett webbhotell som är gratis, alltså tills dess att vi har samlat in donationer till att hyra en server där vi även kan hosta hemsida/forum.

Även om Kattens server kommer online igen så är det inte ett speciellt driftsäkert och bra sätt att köra servern på, alltså hemma hos någon. I en serverhall kommer det ju vara övervakat hela tiden och det är minimala risker att servern går ner, och om den gör det så kommer den vara lika snabbt uppe igen.

Jag börjar kolla på att fixa ett PayPal konto att donera till. Jag kommer även se till att det finns loggar på PayPal kontot så att ingen tror att pengarna inte går till att hosta forum/hemsida och Minecraft servern. För jag har varit med om en serverägare som tog pengar till egen ficka, och det är något jag aldrig skulle kunna göra eller kommer göra och vill även att ni som vill kunna se var pengarna gått kan se det.

Det kan vara en bra grej. Dock kan du ju först kolla med hostern vad som hänt och be han fixa auto restarter om de krånglar mera

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Självklart kommer jag prata med Katten som hostat innan, men det kommer dock inte fungera i längden heller att ha en server hemma så, tror att det bästa är att man hyr en server. Håller just nu på att fixa allt med forumet/hemsida, och att peka domänen till forumet/hemsidan. Om någon är duktig och har erfarenhet av domän hantering så skicka gärna ett PM

Permalänk
Medlem

Men har ni inge nummer till katten eller något för att kolla om han kan fixa det snarast tills allt är klar med den vi ska betala?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Men har ni inge nummer till katten eller något för att kolla om han kan fixa det snarast tills allt är klar med den vi ska betala?

Har inte mer än kontaktat honom på forumet och över IRC, men får inte tag i honom på något av ställena.

Permalänk
Medlem

jobbigt ._.

Permalänk

han kanske blev sur på oss för nåt o stängde av servern

kom o tänka på en grej, hur ofta sparas det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror inte det skrivits här så jag gör det. Vi startade en grupp på facebook som heter Minecraftswec för de som är med här. Skriv ert ingame namn när ni ansöker om att gå med

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Går gärna med i gruppen om man får det, även fast jag inte är whitelistad eller har köpt spelet än..

Permalänk
Medlem

Jag har nu skapat ett forum och lagt in en portal, det går även att donera till ett nystartat PayPal konto. Allt du behöver veta finns här: http://epicmining.comuf.com/ Adressen är .cumuf eftersom att det är ett gratiswebbhotell jag har forumet på just nu. Jag har domänen EpicMining.net men det tar ett tag för den att vidarebefodra till den gamla adressen så det går bara att använda http://epicmining.comuf.com/ så länge.

Alla som vill och kan donera en slant är välkomna att höra det, det spelar inte någon roll om du donerar lite eller mycket. Allt är uppskattat och allt bidrar till att hyra en server. Målet är att få in 359 kr så att vi kan hyra en server för 1 månad, fortsätter folk efter det att donera så kommer vi att kunna spela vidare på servern.

Om du undrar något eller vill föreslå något så gör det på http://epicmining.comuf.com/

Permalänk
Medlem

Vafan jag somnar i 6 timmar och då går ni och planerar en ny server, skärp er nu

Servern kraschar random ibland det kan inte hjälpas, en gång krascha servern direkt efter boot. Den ska hursomhelst fungera nu. Jag hade bara somnat helt enkelt.

Men tycker ni det är bättre o köra med en pay host så varsegoda.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

nu funkar det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Vafan jag somnar i 6 timmar och då går ni och planerar en ny server, skärp er nu

Servern kraschar random ibland det kan inte hjälpas, en gång krascha servern direkt efter boot. Den ska hursomhelst fungera nu. Jag hade bara somnat helt enkelt.

Men tycker ni det är bättre o köra med en pay host så varsegoda.

jag gissade på att något sådant hade hänt

Min polare vill joina han är 20 och seriös spelare och accepterar reglerna.

hans ingame nick är Vuoti

http://www.facebook.com/photo.php?fb...00001506805175

är hans facebook så ni ser hans ålder (25 mars 1991)

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

KlosterKatten, det är ju precis det som hände nu man slipper genom att ha en server som står i ett webbhotell. Men går det som någon föreslog att installera ett plugin eller liknande som gör att servern startar sig själv igen om den stänger ner hade det ju varit väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Som sagt, jag hostar gratis och tar av min egen tid, jag måste få sova jag också och ibland händer dett missöden. Är ni så otåliga att ni inte klarar er utan servern några timmar av misstag ibland när det skiter sig, ptja då har jag inget mer att ge ärligt talat. Gillar inte otåligt folk.

Alternativt kan jag ju alltid sparka upp detta http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=1013&t=23802

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Skrivet av Roserud:

KlosterKatten, det är ju precis det som hände nu man slipper genom att ha en server som står i ett webbhotell. Men går det som någon föreslog att installera ett plugin eller liknande som gör att servern startar sig själv igen om den stänger ner hade det ju varit väldigt bra.

En mc-server kan krascha var den än hostas. Det är beta vetni.

Visa signatur

Rehab is for quitters.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roserud:

Alla som vill och kan donera en slant är välkomna att höra det, det spelar inte någon roll om du donerar lite eller mycket. Allt är uppskattat och allt bidrar till att hyra en server. Målet är att få in 359 kr så att vi kan hyra en server för 1 månad, fortsätter folk efter det att donera så kommer vi att kunna spela vidare på servern.

Specs på servern?

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Som sagt, jag hostar gratis och tar av min egen tid, jag måste få sova jag också och ibland händer dett missöden. Är ni så otåliga att ni inte klarar er utan servern några timmar av misstag ibland när det skiter sig, ptja då har jag inget mer att ge ärligt talat. Gillar inte otåligt folk.

Alternativt kan jag ju alltid sparka upp detta http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=1013&t=23802

Tycker du är snäll som gör detta för andra spelare och prova sparka upp den om du känner för det vore snällt Måste medge att servern rullar på väldigt bra annars utan lagg och så vidare

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roserud:

Xtralarge är inte en server som passar för mig, spelade ett tag men började spela allt mer och mer oseriöst då det var för många som bara klampade in och förstörde för en, ingen whitelist eller något sådant. Var ett bra tag sedan jag spelade sist men det varkar inte ha ändrats så speciellt mycket, hade dock dålig erfarenhet av de flesta admins där när jag spelade med, sedan nickade nästan alla någonting med 98 eller 99, och dom som nickade så betedde sig då inte mycket bättre än vad nicket visade att dom skulle vara. För många spelare, dom satsar på kvantitet och inte kvalité, vilket denna server kommer att göra.

Att nämna oseriös och sedan själv ta in folk som är oseriösa vad ger det för signaler?
Flertalet spelare på din whitelist som är oseriösa

Ska man klaga på andra så är ju en förutsättning att man i alla fall är bättre själv tycker jag.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"