Permalänk
Medlem

Intern USB på EPoX 8KHA+?

Har fått ont om USB platser på moderkortet och tänkte köpa ett USB PCI-kort med 4 USB anslutningar till. Men sedan när jag kollade om moderkortet hade stöd för det så såg jag att det fanns så att man kan koppla till två USB kontakter till förutom de två som redan finns.

Var sitter dessa kontakter på moderkortet? Vilka saker behöver jag för att fixa det?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | MSI B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX 3600 MT/s | ASUS TUF RTX 3060 OC | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | 2 st 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

Kika på manualerna så att du gör rätt, annars kan du leta dig fram på moderkortet.

På mitt så följde det med USB för montage i chassit, låg i kartongen bara...

Visa signatur

| Cornelis | www.dagsverket.se | info@dagsverket.se |

Permalänk
Medlem

Av vem fick du det? Alltså med vad följde USB delarna i? För jag har inte fått något med mig. Jag har hittat båda kontakterna till USB men jag har inte fått något att koppla in det med. Om man ska få med det så ska jag ringa och fixa fram en. Det ska ingå isåfall ju.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | MSI B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX 3600 MT/s | ASUS TUF RTX 3060 OC | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | 2 st 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

Det kommer med moderkortet.Jag fick det iallafall,sen fick jag med soltek moderkortet också så nu har jag 2.Står i manualen vart det skall kopplas.

Permalänk
Medlem

Jag fick med en 2usb kontakter med båda mina mobo
=D funkar elajt...

Visa signatur

vad skall man skriva här?

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått med något sånt... GRR!! Någon med EPoX moderkort som kan bekräfta att de fått med USB kablar för inkoppling? Nu ringer jag JME Data och klagar... GRR!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Jag har inte fått med något sånt... GRR!! Någon med EPoX moderkort som kan bekräfta att de fått med USB kablar för inkoppling? Nu ringer jag JME Data och klagar... GRR!!!

Hade ett epox 8kha+ förut och fick usb kabel med.

Permalänk
Medlem

Där är ju två extra kontakter på moderkortet till USB, är det bara en (1) kabel man får till?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har avverkat två 8kha+ kort och fick en extra USB-kabel till båda.
Det är 2 USB-uttag som sitter på en moderkortskontakt.Varje moderkortskontakt stödjer 2 USB-uttag (dvs 6st sammanlagt).

Visa signatur

- Det var tamejtusan det vackraste jag hört sen jag konfirmerades! Vill du ha ett fikon?

Permalänk
Medlem

Som jag sa tidigare så fick jag med min USB i kartong och det verkar dom flesta andra fått också.

Måste missat det till ditt kort, ring för fan och klaga!

Visa signatur

| Cornelis | www.dagsverket.se | info@dagsverket.se |

Permalänk
Medlem

Jepp... gör så nu...

Visa signatur

Permalänk

oojj... fick ja me jyy

Visa signatur

OC'in like Masturbation