Värde på en MacBook Pro 2,26GHz DC 2GB 160GB DVD±RW 13" ?

Permalänk
Medlem

Värde på en MacBook Pro 2,26GHz DC 2GB 160GB DVD±RW 13" ?

Har blivit erbjuden att köpa loss en MacBook Pro2,26GHz DC 2GB 160GB DVD±RW 13" , denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=448053 Kostar ny 11495:-
EDIT: Den är ca 9månader gammal och priset skulle vara ca 7200:-

Ska man nappa på det eller?? Hoppas någon kan värdera datorn om det är ett okej pris...
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Köp INTE mac... Mycket bättre att köpa en ny laptop för 6k eller något.

Visa signatur

Yamaha CR-2020 med Pioneer HPM-70 samt Stax ''new'' SR-3 tillsammans med Stax SRD-5sb.
Tandberg Huldra 10 med Pioneer HPM-40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolsa:

Köp INTE mac... Mycket bättre att köpa en ny laptop för 6k eller något.

vad grundar du det på ?

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Mac är bara överdrivet dyrt! Tänk vad du skulle få för ''vanlig'' laptop för 12k eller 7.5k... Mac är bra men bara onödigt att ha då det är MYCKET bättre att köpa något annat märke som är lika bra för halv priset.

Visa signatur

Yamaha CR-2020 med Pioneer HPM-70 samt Stax ''new'' SR-3 tillsammans med Stax SRD-5sb.
Tandberg Huldra 10 med Pioneer HPM-40.

Permalänk
Skrivet av LFN:

Har blivit erbjuden att köpa loss en MacBook Pro2,26GHz DC 2GB 160GB DVD±RW 13" , denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=448053 Kostar ny 11495:-
EDIT: Den är ca 9månader gammal och priset skulle vara ca 7200:-

Ska man nappa på det eller?? Hoppas någon kan värdera datorn om det är ett okej pris...
Tack på förhand.

Den laptopen du har blivit erbjuden är TVÅ år gammal. Den har riktigt dåliga specs med dagens mått mätt. En vanlig macbook får du får 8000 nu eller mindre med studentrabatt och dom är MKT bättre än den du blivit erbjuden.

Permalänk
Medlem

Dock har en vanlig Macbook tyvärr inte mycket bättre spec än den där två år gamla Pro:n.

Jag skulle ha sparat mina pengar och köpt en ny Pro istället (okej, jag hade egentligen köpt en Vaio SB1 i den kategorin men nu snackar vi Mac här). En ny MacBook Pro kostar 2500 kr mer (med studentrabatt) än den där gamla, men man får så mycket mer prestanda.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!