Permalänk

Hjälp med Bios update?

jag har BIOS 1.0 på min Msi GT663, såg att det fanns 3.0 ute men när jag ladda ner en bios så stod det att den inte funkade på 64 bit? kan någon länka eller hjälpa mig? tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagicJohansson:

jag har BIOS 1.0 på min Msi GT663, såg att det fanns 3.0 ute men när jag ladda ner en bios så stod det att den inte funkade på 64 bit? kan någon länka eller hjälpa mig? tack

Följer denna refräng: Finns det ingen anledning att flasha bios så låter man bli.

Har du däremot dykt på problem så kan det ju vara en idé. MSI har ett program som heter "Live update", tror befintlig version är 5, som automatiskt letar reda på uppdateringar till ditt system, mb i detta fall. Kanske kan vara nått att kolla upp. Det programet visar inte versioner som du inte kan använda.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Skrivet av Grumie:

Följer denna refräng: Finns det ingen anledning att flasha bios så låter man bli.

Har du däremot dykt på problem så kan det ju vara en idé. MSI har ett program som heter "Live update", tror befintlig version är 5, som automatiskt letar reda på uppdateringar till ditt system, mb i detta fall. Kanske kan vara nått att kolla upp. Det programet visar inte versioner som du inte kan använda.

jag ska inte flasha mitt bios... bara uppdatera det. har testat live update och de funkade knappt..

Permalänk
Skrivet av MagicJohansson:

jag har BIOS 1.0 på min Msi GT663, såg att det fanns 3.0 ute men när jag ladda ner en bios så stod det att den inte funkade på 64 bit? kan någon länka eller hjälpa mig? tack

ja. då har du 32bit versionen.......googla efter rätt version

ps...DELL har vidareutvecklat deras BIOS flash till kanonbra. nu är det bara en EXE fil du laddar ner från deras hemsida. sen är det bara dubbelklicka en gång...vänta 30sek, sen starta om datorn.
(inget mer boota från CD skiva eller dylikt)

Visa signatur

DELL XPS laptop ||Photo|| Intel Core 2 Extreme - 16" RGBLed 1080p - 4gb 1066Mhz - new Ati 5730 - TV Tuner - 7200rpm Free fall sensor

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagicJohansson:

jag ska inte flasha mitt bios... bara uppdatera det. har testat live update och de funkade knappt..

Mjaha.. Men vänd dig till MSI's forum.

Annars.. kolla in denna PDF. Den kankse innehåller nått värdefullt för dig. MSI sjävla som har tagit sig friheten att lära ut hur man ska gå tillväga.

Var det denna sida du tankade updateringen från?

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk

hhmm.......finns bara ETT sätt att uppdatera/flasha/byta/förnya sitt BIOS.....och det är genom en Flash.

(en vanlig drivrutin uppdaterar du (alltså bara förnyare mjukvaran), att uppdatera sitt PC BIOS görs (enkelt förklarat) att du "bränner" in nya mjukvaran, (därav Flasha....och därav att det är lite speciellt)

Visa signatur

DELL XPS laptop ||Photo|| Intel Core 2 Extreme - 16" RGBLed 1080p - 4gb 1066Mhz - new Ati 5730 - TV Tuner - 7200rpm Free fall sensor