Laptop med hög Processor Prestanda

Permalänk

Laptop med hög Processor Prestanda

Jag behöver bärbar PC med extra hög prestanda för några hjälpmedel som jag vill få att fungera i en profitionell miljö. Programmen är Röstigenkänning och Talsyntes, plus lite Daisy-program.
Det är framför allt Dragon Naturally Speaking 11 http://shop.nuance.com/store/nuanceeu/en_GB/pd/productID.202232300/pgm.52895800/offerID.4445212809/Currency.SEK?resid=TfJVyQoHAtcAAD6nULsAAAAH&rests=1307727308352
som behöver prestanda för att inte uppfattas som "segt".
Programmet arbetar mest med CPU och DRAM, så resten är av mindre betydelse.

För att testa behoven. Lästa jag lite på Nätet och byggde ihop en desktop med
i7 2600K , 3,4GHz 8MB L3 Cache (osäker på 4 eller 8 MB)
8GB DDR3 1600MHz
ASUS P8H67 B3 Enkelt moderkort med integreratd Grafik och VGA.
40GB SSD Intel och en HDD
DVD drive
450W kraft

Jag har hittat Laptops med
i7 2630, 2,9GHz
8GB DDR3 1333MHz
ASUS "något" , från Komplett tex,

men jag hoppas på att inte behöva sänka prestandan, utan hellre höja den.

Känner ni till något? Gärna mindre än 17" pga vikten.

Permalänk
Medlem

hitta en datorn du tycker om, kvalitesmässigt, med i7 processor, sandybridge. kolla så att den har minnesplatser så det räcker över. Köp till extra ramminne. klart

eftersom du vill ha en professionell datorn skulle jag rekommendera, Sony Vaio eller Lenovo Thinkpad (finns både bra och dåliga av dessa märken)

Permalänk
Inaktiv

klart fel del av forumet.... "Lås"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

klart fel del av forumet.... "Lås"

läs igen, aningen dålig formulerat av TS dock att blanda in stationär

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Monarchy:

läs igen, aningen dålig formulerat av TS dock att blanda in stationär

jaha, där ser man

Permalänk

Det är svårt att söka på Internet som dyslektiker.
Jag tittar på Sonys och Lenovos Hemsidor inte Lyckats avkoder Vad produkterna och prestanda.
Däremot i uttrycken hos Inwarehouse Fanns det möjlighet att skapa en tabell att jämföra.
Men tyvärr ser det inte ut som om det finns några alternativ med den prestandan jag söker.

Ifall någon Har lust och tycker det är roligt, Och dessutom ha förståelse för hur man plockar ut de bästa prestandan genom att trimma hårdvaran på det sätt som en möjligt.
Det skulle vara tacksam för att få lite större gäng och förslag på produkter som kan tänkas göra det här jobbet framgångsrikt.

Här är ett utval av Lenovo ThinkPad med i7 från InWarehouse.
http://www.inwarehouse.se/k/kcp.aspx?sku=630603&sku=630604&sku=634887&sku=637647&sku=637648&sku=587162&sku=638906

Permalänk
Avstängd

Jag hade köpt X220, eller, det har jag redan. Den är lite och smidig med bra batteri och bra prestanda. Enda anledningen att inte ta den är om du tycker skärmen är för liten eller ifall du vill kunna spela tunga spel.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Jag hade köpt X220, eller, det har jag redan. Den är lite och smidig med bra batteri och bra prestanda. Enda anledningen att inte ta den är om du tycker skärmen är för liten eller ifall du vill kunna spela tunga spel.

Detta ser bra ut. Men det verkar som om jag inte kan få både SSD och HDD. Kanske får duga..
Den ser ut att gå att få i flera versioner och flera bestyckningen.

Finns det någonstans att titta, för att förstå till exempel DRAM alternative?.

Permalänk

kanske

Vad tror ni om att bygga ihop någonting sånt här hos DELL?

Jag tittade på deras hemsida. Gjorde ett försök att bygga ihop det jag önskar, men det blev lite felrapporter som jag inte kunde lösa ut .

http://premierconfigure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?cs=RC1078558&customer_id=RC1078558&oc=WM46001&~tgt=global_cfg&c=SE&l=sv&s=PAD

i en M4600
i7 2820QM
8GB 1600MHz
SSD mini 128GB
HDD 320GB 7200v/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av tosickneverok:

Vad tror ni om att bygga ihop någonting sånt här hos DELL?

Jag tittade på deras hemsida. Gjorde ett försök att bygga ihop det jag önskar, men det blev lite felrapporter som jag inte kunde lösa ut .

http://premierconfigure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?cs=RC1078558&customer_id=RC1078558&oc=WM46001&~tgt=global_cfg&c=SE&l=sv&s=PAD

i en M4600
i7 2820QM
8GB 1600MHz
SSD mini 128GB
HDD 320GB 7200v/s

Jag kommer inte åt sidan, men speccsen ser jättebra ut! Jag kan inte rekommendera 1600MHz på minnen på en bärbar; Det är knappt skillnad alls i prestanda mellan 1333 och 1600MHz.

Permalänk
Citat:

av : tetrisgoat
Jag kommer inte åt sidan, men speccsen ser jättebra ut! Jag kan inte rekommendera 1600MHz på minnen på en bärbar; Det är knappt skillnad alls i prestanda mellan 1333 och 1600MHz.

Är det endast strömförbrukningen som är problemet ?

Jag är osäker på processor valet.
2620M är snabbare (2.7GHz vs 2.3GHz), men mindre chase (4MB vs 8MB)
Det är ju endast ett av programmen som behöver jobba snabbt åtgången,
men så är den här också 2 kärnig istället för 4 kärnig. Så nu behöver man förstå var Dragon 11
använder för att utnyttja befintlig prestanda :?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tosickneverok:

Detta ser bra ut. Men det verkar som om jag inte kan få både SSD och HDD. Kanske får duga..
Den ser ut att gå att få i flera versioner och flera bestyckningen.

Finns det någonstans att titta, för att förstå till exempel DRAM alternative?.

Den har en plats för msata ssd som i vissa konfigurationer dock tas upp av ett 3g modem. Sådana ssd:er finns tillgängliga i storlekar upp till 80GB (den här till exempel) och är på gång att lanseras i ännu större versioner.

Permalänk
Medlem

Du kan ta bort CD/DVD spelaren på en bärbar och stoppa in en SSD eller hårddisk där ist om du vill, som jag förstår det.

EDIT: om du köper till monteringskit, eller vad det kallas.