Permalänk
Medlem

GTX 460 SLI

Tja!
Ska snart skaffa dator och behöver lite info.
Ska köra GTX 460 i SLI men kommer det funka i alla spel?
Kommer främst köra fps spel som cod, cs och liknande.

Men ni som har denna spec eller vet en del om den kan väl ta lite info.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Avstängd

Kommer funka bra i de spelen iallfall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Klämmer in min fråga här också. Eftersom GTX460 SLI kom på fråga.

Min setup:

ASUS SABERTOOTH 55i, P55,
Intel Core i5 Quad Processor i5-760,
Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL7,
MSI GeForce GTX 460 1GB "HAWK" PhysX (vill köpa ett till)

Fractal Design Tesla 550W PSU

Kommer min PSU klara av båda korten eller gjorde jag ett sneköp i höstas?
Tacksam för eventuella svar!

Hitta den där klistrade tråden högst upp i forumet. Gav ganska bra svar på att de inte kommer gå nå vidare med 550w PSU.

Permalänk

Jag har 460 1gig OC av gigabyte SLI i min dator, inte stött på ett enda spel (än!) som jag inte kan maxxa Funderar dock för uppgradering inför BF3.
I BFBC2 med V-sync och allt max ligger jag på ca 60fps, stänger jag av V-syncen, som de flesta gör, dubblas ungefär fpsen ;p Kommer fungera fint!

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

okej tack för svar! kommer helt klart satsa på det! när jag ändå är igång så kan jag passa på att fråga, kommer fpsen eller prestandan i spelet förbättras om jag överklockar i5 2500k till 4 GHz?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickse:

Min setup:

ASUS SABERTOOTH 55i, P55,
Intel Core i5 Quad Processor i5-760,
Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL7,
MSI GeForce GTX 460 1GB "HAWK" PhysX (vill köpa ett till)

Fractal Design Tesla 550W PSU

Kommer min PSU klara av båda korten eller gjorde jag ett sneköp i höstas?
Tacksam för eventuella svar!

Hitta den där klistrade tråden högst upp i forumet. Gav ganska bra svar på att de inte kommer gå nå vidare med 550w PSU.

Det kommer nog fungera, men det kommer pressa nätagget ganska hårt. Skulle gissa på att hela systemet kommer dra ca 500W. Om du är orolig så sattsa på ett singel kort istället, tror ett ensamt GTX580 drar mindre än 2st 460.

EDIT: kolla tex här: http://www.sweclockers.com/recension/13936-zotac-geforce-gtx-...

ett ensamt oklockat 580 drar där 435W vid hög belastning, där hela systemet är medräknad förutom skärm.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton.hj:

Tja!
Kommer främst köra fps spel som cod, cs och liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

COD, CS? Om du behöver SLI för dom spelen så är något fel

Liknande? Finns många liknande spel

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton.hj:

Tja!
Ska snart skaffa dator och behöver lite info.
Ska köra GTX 460 i SLI men kommer det funka i alla spel?
Kommer främst köra fps spel som cod, cs och liknande.

Men ni som har denna spec eller vet en del om den kan väl ta lite info.

Skickades från m.sweclockers.com

Två GTX460 är lite lite snabbare än ett 580. Så maxa det mesta gör du nog.

Skrivet av maverickse:

Min setup:

ASUS SABERTOOTH 55i, P55,
Intel Core i5 Quad Processor i5-760,
Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL7,
MSI GeForce GTX 460 1GB "HAWK" PhysX (vill köpa ett till)

Fractal Design Tesla 550W PSU

Kommer min PSU klara av båda korten eller gjorde jag ett sneköp i höstas?
Tacksam för eventuella svar!

Hitta den där klistrade tråden högst upp i forumet. Gav ganska bra svar på att de inte kommer gå nå vidare med 550w PSU.

Det kommer bli väldigt trångt. Du kommer ligga precis på gränsen och räkna inte med att nätagget håller så värt länge eller att det funkar perfekt. Jag skulle köra på minst 600e för 460sli eller 650 för att kunna överklocka lite också. Sen har inte fractials agg 105c kapasitorer (stavning?) om jag mins rätt utan 85c. Jag skulle köpa ett nytt starkare agg med 80+ först.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Jag har 460 1gig OC av gigabyte SLI i min dator, inte stött på ett enda spel (än!) som jag inte kan maxxa Funderar dock för uppgradering inför BF3.
I BFBC2 med V-sync och allt max ligger jag på ca 60fps, stänger jag av V-syncen, som de flesta gör, dubblas ungefär fpsen ;p Kommer fungera fint!

då 2x gtx 460 presterar liknande 1x 580 och jag tror att videorna från BF3 var inspelade med ett 580 så tror jag att de kommer räcka bra

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Skrivet av hampa10:

då 2x gtx 460 presterar liknande 1x 580 och jag tror att videorna från BF3 var inspelade med ett 580 så tror jag att de kommer räcka bra

Angående det borde jag väll ta och posta det här i någon BF tråd, det är faktiskt så att filmerna spelades in med ett 580, men faktiskt så har DICE byggt fysik och grafik som inte ens kan spelas upp med de dator delar som finns i nu läget, låter abstrakt eller hur?
Men även med den största monster riggen så skulle du inte få ut allt som det är kapabelt till i nu läget.
Källa; DICE

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Angående det borde jag väll ta och posta det här i någon BF tråd, det är faktiskt så att filmerna spelades in med ett 580, men faktiskt så har DICE byggt fysik och grafik som inte ens kan spelas upp med de dator delar som finns i nu läget, låter abstrakt eller hur?
Men även med den största monster riggen så skulle du inte få ut allt som det är kapabelt till i nu läget.
Källa; DICE

nice!

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem

Sitter med SLI 460 sen ett tag tillbaka. Bra bang for the buck men nu i efterhand hade jag tagit kanske, bara kanske ett 580 istället.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo