[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Avstängd

nån mer som har uppgraderat sitt lur kopplade mobilen på datan och märke att det har kommit ny update ..

så jag följde en av dom punkterna som den sejer
*att man ska lada mobilen

hur kan jag spara min data så jag inte förlorar nått när det håller på att göra update ?

tacksam för svar
Mvh Panos

Permalänk
Medlem

Jag kan ens inte koppla luren med Kies för att uppdatera programvaran.
Datorn hittar den men inte Kies. Varför?
Jag vet att många har haft samma problem. Men hur löste ni den i så fall?

Permalänk
Skrivet av Panosz:

nån mer som har uppgraderat sitt lur kopplade mobilen på datan och märke att det har kommit ny update ..

så jag följde en av dom punkterna som den sejer
*att man ska lada mobilen

hur kan jag spara min data så jag inte förlorar nått när det håller på att göra update ?

tacksam för svar
Mvh Panos

Den sparar din /data partition automatiskt (om den nu ens gör en wipe på den).

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad den senaste updated gjorde? Kan man hitta en changelog någonstans?

Dessutom, någon som har några tips på must have android apps typ? Känns lite tråkigt att jag gjorde mer på iPhone typ men kanske är jag som inte anstränger mig nog med att leta apps

och något som jag VERKLIGEN letar efter, hur man ändrar de iconerna längst ner?!

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hur är SGS2 att använda som ljudkälla? Har införskaffat ett par Denon AH-D1100 och undrar om jag verkligen kommer få ut det mesta ur högtalarna med SGS2an som ljudkälla?
Edit: Jag lyssnar självklart bara på musik i 320kpbs, streamat från Spotify.

Visa signatur

Asus P8Z77-V | i7 3770K | EVGA GTX 670 SOC 4GB | Corsair TX 650W | Corsair Vengeance 16GB | Seagate Barracuda 1TB | CM Storm Scout | Sandisk 128GB |
Logitech G400 | Qpad MK-50 | Logitech G935 | BenQ TFT 24" G2420HDBL LED | Acer 24'' GD245HQAbid | Steelseries QcK+
Samsung Galaxy S3 | Nikon D3000 | GoPro Hero 3 Black Edition | iPad 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lullebulle:

Den sparar din /data partition automatiskt (om den nu ens gör en wipe på den).

Oki hmm så jag behöver inte spara data igenkligen ?
vad är wipe för nått ?

Så det är bara då att lada mobilen
av dom alla punkter som kommer framm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wauwau:

Hur är SGS2 att använda som ljudkälla? Har införskaffat ett par Denon AH-D1100 och undrar om jag verkligen kommer få ut det mesta ur högtalarna med SGS2an som ljudkälla?
Edit: Jag lyssnar självklart bara på musik i 320kpbs, streamat från Spotify.

Undrar exakt samma sak. Jag köpte mina Denon AH-D1100 i Måndags för att använda till min Galaxy S2. Sjukt bra ljud från hörlurarna och bra bas! ;D

Permalänk
Skrivet av Panosz:

Oki hmm så jag behöver inte spara data igenkligen ?
vad är wipe för nått ?

Så det är bara då att lada mobilen
av dom alla punkter som kommer framm

Översätt "wipe" till svenska så får du fram vad det betyder...
Före du gör uppdateringen brukar det stå om den kommer fabriksåterställa telefonen.

Permalänk

hur skulle ni säga att det smartaste sättet att skaffa mobilen är? köpa den utan abonnemang eller med?

är student, ringer för runt 150 per månad om man räknar sms som gratis

min nuvarande mobil är så gammal att jag har noll koll på hur det fungerar när man ska surfa med mobilen, men om man spekulerar i att jag kan köra wifi på skolan och hemma och kanske bara mobilnätet för det när man är ute ett par kvällar i veckan och någon gång på bussen borde det inte bli så mkt data på en månad

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Newsfilter:

hur skulle ni säga att det smartaste sättet att skaffa mobilen är? köpa den utan abonnemang eller med?

är student, ringer för runt 150 per månad om man räknar sms som gratis

min nuvarande mobil är så gammal att jag har noll koll på hur det fungerar när man ska surfa med mobilen, men om man spekulerar i att jag kan köra wifi på skolan och hemma och kanske bara mobilnätet för det när man är ute ett par kvällar i veckan och någon gång på bussen borde det inte bli så mkt data på en månad

Skaffa den kontant. Kolla blocket där kan du hitta en ny Galaxy S2 för billigare peng än i affären.

Permalänk
Skrivet av Wauwau:

Hur är SGS2 att använda som ljudkälla? Har införskaffat ett par Denon AH-D1100 och undrar om jag verkligen kommer få ut det mesta ur högtalarna med SGS2an som ljudkälla?
Edit: Jag lyssnar självklart bara på musik i 320kpbs, streamat från Spotify.

Hmm, mitt spotify ger max 160kbit/s. Hur som, ja ljudet är helt ok. Är du audiofil så kan du säkert ha vissa synpunkter på ljudet men med tanke på din frågeställning så drar jag slutsatsen att du inte är det.

Har själv en SGS1 och även en SGS2, SGS1'an har ju riktigt riktigt grym ljudhårdvara/DAC(Wolfson WM8994) även enligt erkända audiofiler. Ljudet i SGS1'an(med voodoo sound patch etc.) är bättre än i SGS2'an, men det är väldigt liten skillnad vi pratar om och absolut inget den genomsnittlige lyssnaren hör.

Permalänk
Skrivet av Panosz:

Oki hmm så jag behöver inte spara data igenkligen ?
vad är wipe för nått ?

Så det är bara då att lada mobilen
av dom alla punkter som kommer framm

När uppdaterar firmware på telefonen görs normalt ingen wipe/rensning, men skulle det gå åt h-e kan det i extrema undantagsfall bli tal om att data förloras. För säkerhets skulle gör man lämpligen en backup från Kies, det är busenkelt.

Lite inställningar innan man kör igång kan underlätta processen:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=5259507&postcoun...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lullebulle:

Översätt "wipe" till svenska så får du fram vad det betyder...
Före du gör uppdateringen brukar det stå om den kommer fabriksåterställa telefonen.

hmm det står inget om att det kommer fabriksåterställa telefonen

eller måste jag själv göra det ?

kan man ladda ner igen gratis spelen / app som man har betalat ?

Tackar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av clarkbones:

När uppdaterar firmware på telefonen görs normalt ingen wipe/rensning, men skulle det gå åt h-e kan det i extrema undantagsfall bli tal om att data förloras. För säkerhets skulle gör man lämpligen en backup från Kies, det är busenkelt.

Lite inställningar innan man kör igång kan underlätta processen:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=5259507&postcoun...

tackar hmm håller på att göra en säkerhetskopiering nu på grejerna via KIES

ska ta en titt på den tack

Permalänk
Avstängd

tjena alla hmm nu från igår försökt att spara data på mobilen för att jag inte ska förlora nån data när jag ska uppdatera mobilen
men när det håller på att spara musik datan som är 7350 filer så fassnar den det kommer ett X övet musik iconen

hmm jag har inte äns nån musik på mobilen :S varför vissar den att det finns 7350 filer

tacksam för hjälp

Permalänk
Skrivet av Panosz:

tjena alla hmm nu från igår försökt att spara data på mobilen för att jag inte ska förlora nån data när jag ska uppdatera mobilen
men när det håller på att spara musik datan som är 7350 filer så fassnar den det kommer ett X övet musik iconen

hmm jag har inte äns nån musik på mobilen :S varför vissar den att det finns 7350 filer

tacksam för hjälp

Den har väl skannat din musik mapp och sen lagt över dom när du tryckt synkronisera för du har inte läst och bockat av/på vad den ska synkronisera.

Förresten så hjälper det att använda stor bokstav, punkt, kommatecken, frågetecken, utropstecken och korrekt grammatik när man skriver på svenska. Du ska börja använda det omedelbums.

Permalänk
Medlem

Inte fan blev batteri tiden bättre med KE7.....

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lullebulle:

Den har väl skannat din musik mapp och sen lagt över dom när du tryckt synkronisera för du har inte läst och bockat av/på vad den ska synkronisera.

Förresten så hjälper det att använda stor bokstav, punkt, kommatecken, frågetecken, utropstecken och korrekt grammatik när man skriver på svenska. Du ska börja använda det omedelbums.

Aha hmm oki kan va sant. Men hur kan den ha lagt över dom, har aldrig synkroniserad förut.
Jag markerade bara på att kopiera alla 12, Men som sakt så fassnar den på musik.

Så jag testade att spara data alla andra förutom musiken. Gick hur bra som helst, Men när jag skulle spara musik filen så fick jag ett error på 82% " system out of memory exception" .
Och hela KIES stängdes av

Vet hade lite bråttom så jag glömmde

Tack/ Panos

Permalänk

Batterispar tips:

--------------------------------------
Disable Fast Dormancy:
1: Dial *#9900#
2: Press Disable Fast Dormancy
3: Press Exit
Disable Samsung App Notifications:
Settings > Applications > Samsung Apps
Tick Off
--------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Batterispar tips:

--------------------------------------
Disable Fast Dormancy:
1: Dial *#9900#
2: Press Disable Fast Dormancy
3: Press Exit
Disable Samsung App Notifications:
Settings > Applications > Samsung Apps
Tick Off
--------------------------------------

Vad gör denna inställningen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Asus Maximus IV Extreme | Intel Core i7 2600K 3,4GHz @ 4,6GHz | Corsair H100 | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Corsair 4x4GB 1600MHz XMS3 | MIS GeForce GTX 680 | Samsung SSD 840 512GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Seagate 2TB SATA-II 5900 RPM | LG 22" TFT & BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz | Win 7 x64 |

Permalänk

Den åtgärdar problemet med fast dormancy(vissa menar att detta är en orsak till battery-drain), det är bara att skriva samma kod igen så kan du enabla det om du vill.

Permalänk

Vad som sägs vara en annan orsak, vet inte för vilka länder det gäller: http://touristinparadise.blogspot.com/2010/11/samsung-galaxy-s-turn-off-hsdpa-for.html

Permalänk
Medlem

Bara jag som är rätt besviken över videokameran? Hackande bild vid panoreringar (720p) samt EXTREMT dålig på att justera vid stora ljusändringar (filma ut genom ett fönster i dagsljus och sedan in i ett, i jämförelse, mörkt rum). Min zte blade, xperia play samt flickvännens nokia n8 utklassar verkligen S2:an på den punkten (ljushanteringen).

Permalänk
Skrivet av HMB:

Bara jag som är rätt besviken över videokameran? Hackande bild vid panoreringar (720p) samt EXTREMT dålig på att justera vid stora ljusändringar (filma ut genom ett fönster i dagsljus och sedan in i ett, i jämförelse, mörkt rum). Min zte blade, xperia play samt flickvännens nokia n8 utklassar verkligen S2:an på den punkten (ljushanteringen).

Hmm, nåt fel på din S2'a? Hur menar du att det hackar? fps'en är helt stabil på alla klipp jag testat, även 1080p med den hackade kamera appen(högre bitrate mm.)

Har du uppdaterat kamerans firmware? finns på samsung apps.

Permalänk
Medlem

Jag har också upplevt att kameran hackar till när man filmar i hd även när man spelar upp klippen. men har inte testat filma än med nya firmwiren.

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Hmm, nåt fel på din S2'a? Hur menar du att det hackar? fps'en är helt stabil på alla klipp jag testat, även 1080p med den hackade kamera appen(högre bitrate mm.)

Har du uppdaterat kamerans firmware? finns på samsung apps.

Jag har senaste mjukvaran inne. Bilden småhackar vid långa panoreringar i relativt hög fart. 720p med högsta bitrate har jag kört. Tror inte det är fel på min mobil då många recensenter även har uppmärksammat detta.

Permalänk
Medlem

Det där låter verkligen som bs enligt mig.. Jag fick min galaxy s2 förra veckan, laddar jag den full över natten och typ tar några bilder och skickar sms med min flickvän resten av dagen så får jag ladda den igen klockan 19:00. Antingen snackar han bullshit eller så får jag skicka in mitt batteri på test...

Permalänk
Medlem

Märkte nu att jag inte får fram knappsatsen. trycker telefon där finns ingen flik med knappsats. hur får jag fram den igen?

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: hittade nu!

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Hej alla, fick min samsung igår och har knappt släppt den ifrån handen.

är helt ny med android så undrar ett par saker.

1. Jag försökte tanka hem navigon från nätet och lägga in det i telen, men efter den ska komplettera filerna med ytterligare en nerladdning från telen så funkar det ändå inte, en kompis har sagt att man måste ha ett SD-Kort i, stämmer det?

2. Är det någom som har installerat emulators på sin telefon? Laddade ner PSX4droid men kunde inte komma på hur man installerar spel/rom.

Permalänk
Medlem

Synd att den inte hade NFC (iaf inte varianten som släppts i sverige) hade varit kul att typ skanna in pendelkortet med nån sorts app och sen "broadcasta" det till pendelautomaten så man slipper krångla med pendelkort