Hur skicka RMA till Aquatuning?

Permalänk

Hur skicka RMA till Aquatuning?

Har ett öppet RMA-case till Aquatuning där jag fått en mall att fylla i och returnera med den defekta delen. Där står en returadress, men min fundering är vilken budfirma man bör anlita? Enligt Posten kostar det 300 kr att skicka med dom. Det är ungefär halva kostnaden av delen ifråga.
Schenker skickar tydligen inte utomlands om man är privatperson och DHL/UPS lär väl kosta mer än Posten? Jag mailade Aquatuning och frågade om de stod för returfrakt och de svarade "ja" men inga detaljer öht. Man sitter nu här och känner sig korkad som valde att handla utomlands...

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

300:- lät väldigt dyrt, vilket land ska du skicka till och hur mycket kommer det väga
borde betyda minst 3-4 Kg och relativt stort paket om det är till tyskland
Vanliga posten är nog billigast

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det blir när man skickar utomlands men inrikes så är posten med god marginal dyrast. Butiken ska stå fr alla fraktkostnader, normalt sätt så får du ligga ute med pengarna tills de betalar tillbaka.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

300:- lät väldigt dyrt, vilket land ska du skicka till och hur mycket kommer det väga
borde betyda minst 3-4 Kg och relativt stort paket om det är till tyskland
Vanliga posten är nog billigast

Till Tyskland. Paketet väger väl runt 1,5 kg kan jag tänka.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Posten är aldrig billigast, men har bättre service och leveranstid/säkerhet. Prova att skicka med TNT eller FedEx, två stora aktörer utomlands. Vet inte om de tar bra betalt, men värt att kolla.

EDIT: Oj vad sen jag var med svaret, såg det nu ;).

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Butiken ska stå fr alla fraktkostnader, normalt sätt så får du ligga ute med pengarna tills de betalar tillbaka.

Säger vem? Detta är ju ett köp gjort utanför Sverige, alltså kan man inte tillämpa KKL.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mac80:

Säger vem? Detta är ju ett köp gjort utanför Sverige, alltså kan man inte tillämpa KKL.

http://www.konsumenteuropa.se/sv/Klaga/Fel-pa-varan/Dina-ratt...

Permalänk
Medlem

Gäller ju i Sverige men då butiken ligger i Tyskland så e det ju tysk lagstiftning som gäller

Visa signatur

En trött jäkel.