Permalänk

Uppgradering av dator

Tja!

Jag har en kompis som bad mig ge tips på vad han kan uppgradera på sin dator innom en budget på absolut max 3500 men då jag inte har tid denna vecka så tänkte ja fråga här istället

Hans nuvarande spex är följande...

Moderkort = http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01357135... prodinfoCategory&lc=en&dlc=en& cc=us&site=null&product=3763015&key=null#N94

Ram: 3,00 GB
Processor: AMD Phenom(tm) 8450 Tripple core 2.10 GHz
Chassi : minitower
PSU: det visste han inte...
Grafikort: NVida Geforce 9500 GS

Det är inte världens bästa info kanske men det var all info ja fick från mailet

Tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Chassi: Obsidian 650D | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | CPU: Intel Core i7 930 2,8 GHz | CPU Kylare: Corsair H50 | RAM: Corsair Dominator 6GB | Grafikkort: Sapphire Radeon 5870 | Systemdisk: Corsair F60 60 GB SSD | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W |

Permalänk
Medlem

Ja vi måste veta PSU för att kunna veta om det är överhuvudtaget möjligt att stoppa i ett fräschare grafikkort. Jag gissar på att han spelar, då hade jag satsat på ett 6850 och ett nytt nätagg(gissar på att han behöver det)

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Ja vi måste veta PSU för att kunna veta om det är överhuvudtaget möjligt att stoppa i ett fräschare grafikkort. Jag gissar på att han spelar, då hade jag satsat på ett 6850 och ett nytt nätagg(gissar på att han behöver det)

300W har han fiskat fram

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Chassi: Obsidian 650D | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | CPU: Intel Core i7 930 2,8 GHz | CPU Kylare: Corsair H50 | RAM: Corsair Dominator 6GB | Grafikkort: Sapphire Radeon 5870 | Systemdisk: Corsair F60 60 GB SSD | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W |

Permalänk
Medlem

Okej 300w. Funkar inte.

Ett 650w Fractal Design och ett 6850 kanske?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/651950/uppgrdpkt

Egentligen borde han byta allt, men det är ingen ide att byta moderkort, processor, ram och nätagg eftersom då har han fortfarande inte fått speciellt mycket bättre prestanda i spel i alla fall.

Så jag hade nog kört på ett nätagg och grafikkort, sedan uppgraderat resten när han har lust/råd.