Tankar och tyckande om ett kommande datorköp ~13k

Permalänk
Medlem

Ta min config!

Hej!

Har gått och slipat på ett paket ett tag nu, blir till o köpa snart. I paketet finns inget chassi då jag har det sedan tidigare och grafikkortet vill du nog byta (nvidia 560). Men annars är allt top-of-the-line! Bra responstid på minnena också.

Länk: http://www.inet.se/kundvagn/visa/654557/2011-07-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kibbey:

Xfx korten fungerar nog bättre i crossfire, dem tar bara 2 slots

Skickades från m.sweclockers.com

Rolig historia; Jag hade aldrig hört talas om XFX när jag började leta upp datorkomponenter inför köp nu då, mm? Öppnade min nuvarande dator för att kolla lite allmänt hur pass användbart mitt chassi kunde vara, och vad ser jag? Att mitt Geforce 8800 är ett XFX, woo! Sicken jävla koll man hade sist man byggde dator egentligen...

Anyhoo; Det är ju möjligt att det blir XFX i så fall, vad jag sett av moderkortet jag tittar på och chassit känns det som man skulle behöva ta ner lite på utrymmet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strifer6:

Hej!

Har gått och slipat på ett paket ett tag nu, blir till o köpa snart. I paketet finns inget chassi då jag har det sedan tidigare och grafikkortet vill du nog byta (nvidia 560). Men annars är allt top-of-the-line! Bra responstid på minnena också.

Länk: http://www.inet.se/kundvagn/visa/654557/2011-07-24

Såg mysigt ut! ASRock gör bra skit, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ardocc:

Såg mysigt ut! ASRock gör bra skit, eller?

Inte direkt.

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av lp0l:

Inte direkt.

:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ardocc:

Kör på paketet du länkade sist, med Force GT, 6950 CF osv.
Lägg till en CPU kylare, kylpasta och någon extra fläkt så kommer du bli skitnöjd!

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av lp0l:

Kör på paketet du länkade sist, med Force GT, 6950 CF osv.
Lägg till en CPU kylare, kylpasta och någon extra fläkt så kommer du bli skitnöjd!

Det lutar åt det! Kylare och annat bös får tyvärr komma lite på efterhand (tror jag) men så småningom blir det ett par Noctua-fläktar och förmodligen en H80.

Trodde alla kylare hade pasta på sig direkt från fabrik nuförtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ardocc:

Det lutar åt det! Kylare och annat bös får tyvärr komma lite på efterhand (tror jag) men så småningom blir det ett par Noctua-fläktar och förmodligen en H80.

Trodde alla kylare hade pasta på sig direkt från fabrik nuförtiden

Ok

Ja, men inte den bästa sorten precis

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem

Äsch, man får inte vara kräsen..

Men tack för all hjälp! Blev ett skapligt ändrande på paketet efter alla goda råd i den här tråden. Känns som jag bytte ut i stort sett allt. Så nu vet jag vem jag ska gnälla hos när allt går åt helvete ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ardocc:

Äsch, man får inte vara kräsen..

Men tack för all hjälp! Blev ett skapligt ändrande på paketet efter alla goda råd i den här tråden. Känns som jag bytte ut i stort sett allt. Så nu vet jag vem jag ska gnälla hos när allt går åt helvete ^^

När det kommer till temperatur skillnader för 50:- så jo!

Hehe, inga problem Och det är leverantören du ska gnälla på då!

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem

Kör på bara med 6950 cf och en i5a i stock som inte kommer flaska ska du se att prestandan kommer vara sweeeet!
Ska du klocka bör du nog skaffa ny kylare dock! och snåla inte på det för oc är beroendeframkallande och du lär vilja cranka upp mer och mer

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: Visst är det bra med ny pasta men jag hade iaf väntat med det tills du byter kylare. På stockkylaren är pastan redan applicerad så det är bara att skruva på den och köra. ska du ha ny så måste den tvättas.

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kibbey:

Kör på bara med 6950 cf och en i5a i stock som inte kommer flaska ska du se att prestandan kommer vara sweeeet!
Ska du klocka bör du nog skaffa ny kylare dock! och snåla inte på det för oc är beroendeframkallande och du lär vilja cranka upp mer och mer

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: Visst är det bra med ny pasta men jag hade iaf väntat med det tills du byter kylare. På stockkylaren är pastan redan applicerad så det är bara att skruva på den och köra. ska du ha ny så måste den tvättas.

Som det ser ut nu slänger jag nog in en H80 direkt i paketet, samt lite kylpasta då. Man vill ju inte vara sämre än alla andra och köra oklockat, haha.
Såg nån guide på JuuTube också, verkade inte direkt avancerat att installera sånt.