Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Eadcruzher:

Måste sova, men kan inte... Fan asså.

Jag la mig runt 0120.. Gissa när jag somnade

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Jag la mig runt 0120.. Gissa när jag somnade

Jag gick o la mig halv 2 och somna 5-6 tiden, så har det varit den senaste veckan ungefär

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jooelhoglund:

Jag gick o la mig halv 2 och somna 5-6 tiden, så har det varit den senaste veckan ungefär

Same same, fattar inte varför heller:/
Kan väl bero på att tjejen inte är här och man inte gör så mkt på dagarna?

Permalänk
Medlem

åkte ner till stranden då värmen var riktigt hög och solen sken.
Kom ner, käkade lite pannkakor på filt, la sig ner och solade lite i ca 30 min.

SEN KOM DOM FÖRBANNAT JÄVLA GRÅA MOLNEN och sen fick man inte se solen nåt mer utan nu är det bara tryckande värme.
Förbannade jävla skit asle... :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Same same, fattar inte varför heller:/
Kan väl bero på att tjejen inte är här och man inte gör så mkt på dagarna?

Brukar ha fönster öppet på dagen och stänger de när jag går och lägger mig, då brukar det komma in en jävla massa flugor och myggor + att det blir så jävla varmt när man stänger fönster

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jooelhoglund:

Brukar ha fönster öppet på dagen och stänger de när jag går och lägger mig, då brukar det komma in en jävla massa flugor och myggor + att det blir så jävla varmt när man stänger fönster

Detsamma här. dock blir rummet inte varmt eller nåt. Är bara väldigt obekvämt med antingen för mjuk kudd eller stenhård sådan wellwell..

Lite pissed på att tjejen inte kan planera nånting ordentligt.. Hon och hennes föräldrar kommer tillbaka till centralstation 23:55 inatt så antar de ska droppas av på fridhemsplan på vandrarhem och sedan ska hon och jag hem till mig.. goddag nattbuss 50 minuter!

Permalänk
Medlem

Segaste dagen. Gick ut 10:28 för en fyrmanna scramble-tävling. Spelar med tre kompisar, jag har 33.2, dom har 5.7, 13.1 samt ~17 i hcp. Första nio hålen var det jag och killen på ~17 som skötte det mesta av spelet. Första 9 låg vi 4 under par (hade 6.9 i spelhcp), vilket är ganska okej. Gå bra ändra fram till 15 för min del, och då kommer även våran första boogie. Även på 18 gör vi en boogie synd nog. Slutar 19 av 36, skyller det på våra två låghandikappare som inte la sig på green på något utslag på par 3.
Dessutom tog rundan 4h och 45 min ungefär, fick vänta på varje hål. Det var typ 6-7 bollar framför som stoppade upp hela spelfältet. Tror att prisutdelningen blev typ en timme försenad eller något.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Åkturen till stranden börjar bra, handbromsjäveln på bilen hade fastnat men med lite våld kom den lös.
Varför bromsen ens fastnar har jag ingen aning om.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Hehe det blev en hel del visst

Hehe jösses, fick nästan en liten chock på hur mycket text du har skrivit! ^^

300 hästar verkar ju lite väl i överkant i vad jag tänker gå efter, lär ju ta en redig genomgång av motorn ifall man ska gå så långt. Men säkert väldigt kul sen om man har gjort det! Vad sitter det på för turbo original, är det 13Cn som du nämner eller en annan variant?
Låter som att med trasig AC verkar fortfarande värt, noterat! Kan man ju pruta lite lagom angående det också!
Kollat på lite guider där de svetsar stoppringen, inga konstigheter att riva lådan vad jag uppfattat.

Mycket förberett helt klart ifall man vill meka dit de där extrasakerna. 97a verkar därmed spikad med lägre försäkring och annat mums gentemot 96an och 98an. Förberett för telefon? Jaha.. har ju sett en del om att starta datorer med att ringa till den, kanske kan göra något liknande med bilen? (bara ingen får tag i numret, blir lite jobbigt då) ^^

Angående diffar håller jag nog till standard ett bra tag ifall man inte ska göra den till en raket. Och de är inte speciellt billiga heller..

Sollucka och elstolar är för mig överskattade och tunga som du säger, inte värt det. När du nämner dämparna så kommer jag ihåg att en vän hade det på deras 945, är väl fint om man lastar galet mycket. Så fjädrar är väl det som verkar bäst för mig.

Turbomätaren vore gött att ha ja! ^^
Tick från ventilerna blir jag galen på!! Har hört att man kan hälla i 2-taktsolja för att motverka och smörja lite. Sant eller falskt?

Att rengöra bilen när man köpt den är prio ett som sagt. Såg att feltema som du tycker om att kalla dem har underredsmassa, skit eller bra? Har gluttat i din tråd om din 940 och det är i princip samma tips du gav mig nu angående det och verkar riktigt bra!

Att se över diverse vätskor är för mig ett måste.. jobbigt med gammal olja och sunkiga bromsar.

Ta loss slangen och kolla turbon var en bra idé ifall den inte glappar!

Får väl fråga far om det är något, han har mekat myycket med bilar så han är min vandrande tipslåda!

Nog om bilprat i denna tråd tror jag, får fortsätta om något i din egna biltråd eller den andra då detta inte känns helt passande här!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Skrivet av Lopphunden:

Massa rolig text.

Hehe. Jag hade inget att göra så

Motorn är i princip skottsäker för en 350-400häst Så länge man Byter lite spridare. Större pump och något chip osv. Dock börjar de kosta därefter vilket inte är lönt att bygga vidare på. Upp till en 200 häst är i princip gratis. en annan Wastegate och ett chip plus några större spridare så är det ett par tusenlappar det handlar om. Någon tusenlapp mer för en lite större 'original turbon' (850, V70 etc)

13C är original Ett redigt kvalitets agg från japan. Finns även en annan Turbo en garret (Redig bra skit) men tror bara de satt på tidigare modeller.
Trasig av är nästan alltid att kondensorn är paj då den sitter utsatt för salt och stenskott mm. Vid en renovering så finns det renoveringsatser och köpa. viktigt är att Olja och packningar plus torkfiltret ska bytas och sen givetvis trycksätta systemet. Gjorde det på en bil och det funkade fint i många år. Montering kan man göra hemma så länge man är renlig. Trycksättning bör en verkstad etc göra isf.

Försäkring grundar sig på Ålder,Kön, Bil (motor och olyckstatestik typ) och var i landet man bor. Är man under 25 år så är det en tredubbling på försäkringen!
91-98 Ska vara lika dyra. Men då det bla finns 115hk B230F 130(135?)hk B230FD 156(160hk)hk 16 ventilers och 135hk LTT B230FK och 156hk FTT B230FT
Plus några diesel varianter. Det är motoralternativet som styr. men då 135hk LTT för många försäkringsbolag får som en 'sugmotor' så är den i många fall lika billig som de svagare motor alternativen.

Sen kan de skilja mellan olika försäkringsbolag givetvis. Men LTT är den man ska satsa på om man ska ha turbo. Annars är det B230F man ska ha om det är sugis eller 16ventilaren då den må kosta lite mer i försäkring men går billigare tack vare fler ventiler. Dock Klarar den motorn (16 ventilaren) INTE! kamremsbrott vilket De andra jag rabblade upp gör (Diesel'arna tror jag inte gör det.) Även B230K gör inte det häller men den sitter inte i 940.

98an är som en 97a fast brukar vara dyrare då den heter classic och har träinlägget i dörrarna annars samma bil.

Det finns fördraget för telefon och massa sånt. även en hel del jag säkert inte vet om häller. Det skulle nog kunna gå men problemet blir Imobliizern. Går ta bort om man chippar eller byter till box utan imobilizern varför man nu skulle vilja de förstås

Kör man mycket med släp om bilen har dragkrok eller mycket tunga lass så kan man köra förstärkta Sedan fjädrar. Sätta dit fjädrar till kombi modellen eller sätta på 'Husvagnsfjädrar' från 245 Bilen blir galet stum och man kan lasta så mycket man får plats utan att bilen rör sig mer än 2-3cm Fast som sagt blir skumpigare ju hårdare fjädrar man har.
Farsan har 245 Fjädrar på sin bil. Dock kapade ett varv och den är strax över original hög. lite stötig är den men inte så farligt. Dock drar han mycket släp och tung husvagn och där är det guld att ha hårda fjädrar. Ser inte lustigt ut häller som man ser på många bilar som kippar efter andan så tungt nerlastade de är

Turbomätare är barnsligt enkelt att montera. Gäller att vara lite finkänsligt med mätarhuset så man inte har sönder något bara. Tror jag har en massa Econ mätare liggandes om det är av intresse Man kan ha de för att köra snålt eller som en kul grej att de rör på sig när man trycker på gasen.

Motorn äter i princip vilken olja som hälst. Dock bör man använda samma typ av olja och skiftar man sort så ska man göra väldigt täta oljebyten och det kan bli läckage från motorn men inget farligt eller dyrt vanligtvis.
Tick'et är inte farligt bara störande. Går lätt att byta de små gummihättorna som slammras sönder vid för höga varvtal eller av ålder (gummi åldras) Ska man byta de så kan det vara bra att köpa ett snäpp hårdare ventilfjädrar om man ska köra hårt med bilen.

Feltemas underredsmassa är det inget fel på såvitt jag vet. inte häller varken Olja eller filter. Jag har kört med Deras 10-40 halvsyntet olja i många år och vi byter runt en 500-1000mil. Snabbt och billigt. Mobil ett Olja kan man väl köra längre på men kostar. Sen så är det snarare att kolla olja blir den svart så är de dags för ett byte.
Det man ska akta sig för är plast och gummiprodukter och diverse andra saker på burk eller i flaska (rostskyddsmedel mm är ren skit). Sen gäller givetvis lite vett att man aldrig blandar två olika fabrikat av medel/oljor.

Turbon Kommer glappar men så länge du inte känner några fasta 'glapp' lägen eller att den tar i och det är oroväckande mycket olja eller blåryker (då drar oftast turbon olja) så är den frisk. Ryker bilen vitt så drar den vatten. Det är sånt man kollar på alla bilar.

bromsarna är rätt sköna att fixa på då det är flytande ok och man motionerar snabbt upp de och smöjer. Se till att inte smörja med något som innehåller silikon Det fräter på gummit.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Har en dålig känsla, jobbrelaterat så klart och semestern som börjar på lördag känns mer än långt borta. Den kommer vara uppskattad.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Haha, gick så jävla dåligt på golfen idag. Jag och farsan spelade så förbannat jävla dåligt. Ett par gubbar, 75 och 81 år slog oss! Slutade 53 av 59

Ställer in morgondagens tävling för min del, mina händer vill inte spela mer den här veckan.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

HELVETES SKIT /%#%"(&%#/"=(!)=(!?(#=&¤%&##&¤"/%¤"/¤%#(&#/)

Flertal filer jag laddat upp är komprimerade och innehållet stämmer inte alls överens.. wow vilken lycka!

Permalänk
Medlem

sjukt sur över att jag inte har fått min mobil än.. och Tele2 ska höra av sig under veckan.. riiight!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Min FUCKING rygg. Känns som att jag blivit överkörd. Om ni vaknar med lite ont i ryggen så kan jag inte rekommendera att a) först spela golf och b) sedan spela fotboll.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Strulade på jobbet som vanligt.. bäääh

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Skönt å sova längre än 05.30 för första gången på länge, underbart me semester!:D

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Kom back från Danmark igår. Har lyckats bränna ryggen på en dag, röd som en kräfta men nu svider den bara. Vi var på den finaste stranden, min barndoms favorit. Nu hoppas vi bara huset blir sålt därnere nångång. Död husmarknad i Danmark. Vi har en köpare men han har inga pengar... Han erbjuder oss semesterlägenheter i Bulgarien. Ne tack.
Igår var jag på RixFM Festival @ HBG. Fyyfan. 1000+ packade fjortisar och ungefär lika många dåliga låtar. Ingen som har bra musiksmak nu för tiden?
Stod ett äckel mitt i publiken, lyfte en 70s jäger och halsade skiten, drog in 4 snus och däckade..
Det sorgliga var att han nog bara var ~17 år. Äckel.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk

Jag hade hoppats på att mitt paket skulle komma idag, men som vanligt fastnade paketet på det satans förbannade Ånge. ''Hej, det är vi som tar hand om ditt paket i Ånge. Eftersom att vi älskar att antasta och kasta runt paket, så kommer vi att ha kvar ditt paket i ett halvår, bara för det är kul''

Det satans misära postterminal som ligger i Ånge förtjänar att få besök av små gröna män som antastar de alla där i stjärten medan de står i duschen. Jag verkligen hatar det där ställe. Varje gång jag beställer någonting så hoppas jag verkligen att paketet slipper fara förbi Ånge, men gud satans jävla misär så hamnar det där.

Jag vill inte se, jag vill verkligen inte se att det står nå satans jävla ''ÅNGE SORTERAD''. Jag går verkligen sönder nu på riktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basilisken:

Jag hade hoppats på att mitt paket skulle komma idag, men som vanligt fastnade paketet på det satans förbannade Ånge. ''Hej, det är vi som tar hand om ditt paket i Ånge. Eftersom att vi älskar att antasta och kasta runt paket, så kommer vi att ha kvar ditt paket i ett halvår, bara för det är kul''

Det satans misära postterminal som ligger i Ånge förtjänar att få besök av små gröna män som antastar de alla där i stjärten medan de står i duschen. Jag verkligen hatar det där ställe. Varje gång jag beställer någonting så hoppas jag verkligen att paketet slipper fara förbi Ånge, men gud satans jävla misär så hamnar det där.

Jag vill inte se, jag vill verkligen inte se att det står nå satans jävla ''ÅNGE SORTERAD''. Jag går verkligen sönder nu på riktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha Så illa är det väl ändå inte? Om ett par år slipper ni se att paketet sitter fast i Ånge, för då sitter det fast någon annan stans istället.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

GLAD!!! Sista dagen på jobbet innan semester och studier avklarad!

Permalänk
Skrivet av Basilisken:

Jag hade hoppats på att mitt paket skulle komma idag, men som vanligt fastnade paketet på det satans förbannade Ånge. ''Hej, det är vi som tar hand om ditt paket i Ånge. Eftersom att vi älskar att antasta och kasta runt paket, så kommer vi att ha kvar ditt paket i ett halvår, bara för det är kul''

Det satans misära postterminal som ligger i Ånge förtjänar att få besök av små gröna män som antastar de alla där i stjärten medan de står i duschen. Jag verkligen hatar det där ställe. Varje gång jag beställer någonting så hoppas jag verkligen att paketet slipper fara förbi Ånge, men gud satans jävla misär så hamnar det där.

Jag vill inte se, jag vill verkligen inte se att det står nå satans jävla ''ÅNGE SORTERAD''. Jag går verkligen sönder nu på riktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Ala_95:

Haha Så illa är det väl ändå inte? Om ett par år slipper ni se att paketet sitter fast i Ånge, för då sitter det fast någon annan stans istället.

Finns inget vettigt från Ånge, bara skit kommer därifrån och de få ting som klarar sig dit fastnar där i resten av sitt liv utan möjligheter att expandera sina vyer...
Fast jag ska inte säga nåt, titta bara var jag bor... -.-

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk

Bääh.. vilken oordning det är i vissa lådor här hemma

Hittar mängder med skruvar och skruvmejslar och sen lite kabel och massa annat oidentifierbart skit hehe
Försöker samla ihop alla saker var för sig i en låda och slänger allting som bara tar plats och som jag vet är onödigt att ha. tex kabelsnuttar på någon meter på sin höjd.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Att vara ute i skärgården och vara största badkrukan på två ben är inget vidare. :/

Har läst det senaste du skrev Fullmon, men att svara ordentligt med mobilen är lagom krångligt..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Skrivet av Lopphunden:

Att vara ute i skärgården och vara största badkrukan på två ben är inget vidare. :/

Har läst det senaste du skrev Fullmon, men att svara ordentligt med mobilen är lagom krångligt..

Skickades från m.sweclockers.com

Lästa först "men att svära ordentligt med mobilen är lagom krångligt.."

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Mår förbannat dåligt efter syrrans käk. Bara jag som är dålig också, ingen av hennes barn är sjuka.

Jag är väl inte härdad antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av MakubeX:

Mår förbannat dåligt efter syrrans käk. Bara jag som är dålig också, ingen av hennes barn är sjuka.

Jag är väl inte härdad antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, det kanske slutar med att hennes ungar blir mutanter!

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Suck.. Dagen bara rasade isär helt plötsligt för ingenting verkar det som. bara satt och tänkte och stirrade rakt ut. kände hur hjärtar började bulta hårdare och snabbare märker att jag har spännt varenda muskel i kroppen och andas tungt.

Fan vad livet skit ibland. Fan att man inte kan vrida tillbaka tiden och verkligen göra om en del saker.
Så nu sitter jag här ensam i mörkret och bara F5ar sidor i hopp om att fördriva tiden.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Suck.. Dagen bara rasade isär helt plötsligt för ingenting verkar det som. bara satt och tänkte och stirrade rakt ut. kände hur hjärtar började bulta hårdare och snabbare märker att jag har spännt varenda muskel i kroppen och andas tungt.

Fan vad livet skit ibland. Fan att man inte kan vrida tillbaka tiden och verkligen göra om en del saker.
Så nu sitter jag här ensam i mörkret och bara F5ar sidor i hopp om att fördriva tiden.

Lista att göra :
Fixa clocken CPU+gpu
Spela nåt
Sova
Städa
Fixa kabeldragning
Cranka
Grunka
Kolla tv
Träffa bruden
Tvätta bilen
Ringa nån vän på Skype
MSN.
Facebook
YouTube
4chan (/b/ ofc )
Laga mat
Hugga ved

Problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk

På tal om otur. Har pratat med en privat person om köp av högtalare i circa en halv/en vecka, vad skriver han då klockan 12 igår natt ? jo att han ångrade sig och behåller högtalarna, fan att man inte köpte dom på torsdagen

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607