Permalänk
Medlem

iPhone vägrar att ladda

Min telefon som jag haft ett år vägrade helt plötsligt att ladda sig själv. Mobilen funkade bra sedan sista laddningen men när batteriet tog slut är den tvärdöd. Har testat att ladda den i bilen med min billaddare och vanliga laddaren i flera timmar utan att något händer. När man trycker på startknappen så kommer bara loggan upp som visar att jag ska ansluta telefonen till laddaren. Hjälp tack!

Permalänk
Medlem

Och när du ansluter den så reagerar den inte(när den visar ladd-bilden dvs)? Isåfall låter det ju som att dockkontakten gått sönder, alternativt att batteriet laddat ur sig för mycket.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Ja om du redan har provat olika kablar och blåsa lite så är det nog kört.

Permalänk
Medlem

Men det kan fungera om jag köper ett nytt batteri?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobbe92:

Men det kan fungera om jag köper ett nytt batteri?

Om det är batteriet som är trasigt. Är ju dock ingen garanti.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Prova att ansluta laddaren till vägguttaget och din iPhone, tryck ned avstängningsknappen (den avlånga uppe på telefonen) och hemknappen (fyrkanten). Håll bägge intryckta i minst tio sekunder, så ska telefonen göra en hård omstart.

Vad händer sedan?

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...