Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Det fanns inte så många grafikinställningar på den build som jag körde på, det var en gammal build och det kommer finnas betydligt fler grafikinställningar att leka med i det slutliga spelet. I vilket fall som helst hade jag grafiken på max och spelet kräver inte allt för mycket, det enda jag märkte att spelet verkligen kräver är ram-minne då den åt upp mina 4GB till frukost, men jag misstänker att det var för att en sekundär swtor.exe process kördes i bakgrunden som höll koll på spelsystemet och förmodligen samlade in massvis med information, det var trots allt en beta, löste dock temporärt problemet med ett program som heter memory cleaner som rensar minnen när den nåt 70% användning vilket funkade utan några som helst problemet.
I princip flöt spelet på med mitt datorsystem (signatur) i över 60 fps så det var inget att klaga på där, det ser snyggt ut och det är bra texturer (vilket för mig är viktigt). Ljussättningen och skuggor i spelet var också bra MENnågot att påpeka är att spelet har inte grafik i fokus, det ser bra ut med dess speciella stil, men man får ha i åtanke att spelet inte agerar att ha ett realistiskt stil vilket kanske är väldigt uppenbart nu, så det är något att vänja sig vid.
.

Förstår vad du menar. Då antar jag att du inte spelade WoW alternativt testade det och avskydde grafiken, eller? Personligen så håller jag med om att grafik är viktigt men realismen, för mig, får ge plats åt stämningen. Om spelet inte har aspirationer att rendera en realistisk miljö men bit för bit lyckas skapa en stark och egenartad stämning så är jag nöjd. Men som sagt, det är olika för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerial:

Förstår vad du menar. Då antar jag att du inte spelade WoW alternativt testade det och avskydde grafiken, eller? Personligen så håller jag med om att grafik är viktigt men realismen, för mig, får ge plats åt stämningen. Om spelet inte har aspirationer att rendera en realistisk miljö men bit för bit lyckas skapa en stark och egenartad stämning så är jag nöjd. Men som sagt, det är olika för alla.

Hmm har spelat WoW ett par år totalt, spelade allra först i US beta, sen Europe beta och till sist WoW + BC ända fram tills andra expansionen släpptes, sedan fick det räcka =P WoW's visuella stil är ju lite unik det med men ärligt talat tycker jag att det är lite som att jämföra äpplen och päron, eftersom SW:ToR's grafik är unik på dess egna sätt, även om ingen utav de har en realistisk grafikperspektiv.
Däremot är tekniken bakom SW:ToR's grafik betydligt mer förfinad och fräsch vilket ger stöd till betydligt mer ögongodis och dylikt i själva spelvärlden.
Nu till klarhet, avskyr inte WoW's grafik utan den passar spelet och världen Warcraft men numera anser jag att den är lite föråldrad och då jag är mer eller mindre teknikintresserad gillar jag utvecklingen av teknologi framförallt när det gäller det visuella.
Problemet är att det inte finns någon realistisk sätt att föra realism in i ett MMORPG för tillfället, åtminstone inte vad jag har märkt och då har jag prövat på i princip alla de populära MMOn, undantag CoH & CoV.
Spelet renderar inte en realistisk miljö som du säger, i alla fall inte på det sättet att den försöker kopiera hur saker ter sig realistiskt, men däremot så skapar den ett atmosfär som är riktigt trevligt och det finns gott om ögongodis, speciellt texturerna som sagt vilket för mig är det viktigaste.
Ärligt talat så anser jag inte att det finns något värre än dåliga texturer, du kan ha hur mycket lull-lull och ögongodis som helst i ett spel med dåliga texturer på t.ex. väggar och mark kan förstöra allt i mina ögon.
Age of Conan har försökt att föra realism in i MMO världen men jag tycker den föll platt, grafiken har ingen som helst stil utan är lite neutral och på grund av detta är den så otroligt tråkig i mina ögon, man tycker att det ser vackert ut till en början men tröttnar till slut, speciellt då just Funcom har använt mycket fusk för att få spelet att se ut som den gör, t.ex. att växter använder en teknik då de är 2D-Objekt som "snurrar mot" spelaren, men men.

Edit:

Måste bara få påpekat att Eve Online har gjort i mina ögon världens bästa character creator system i dess senaste uppgradering då karaktärerna och rymdstationen (även om den är bara "ett-rum" stort) är otroligt välgjorda, och ärligt talat har CCP lyckats återskapa realism åtminstone i det stadium av spelet. Men däremot vågar jag inte ens gissa hur mycket kraft som skulle krävas att måla upp en en spelmiljö med den tekniken som de använder för karaktärerna, det är HELT otroligt.
Vill man inspireras tycker jag att man bör ta till sig Eve Online's karaktärskapande, vilket tyvärr också är en utav de största nackdelen med SW:Tor, dess karaktärsskapande är väldigt begränsad men jag är hoppfull då jag spelade en gammal build och har läst mycket om de ändringar som planeras att göras för att man skall kunna skapa en helt unik karaktär.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Måste bara få påpekat att Eve Online har gjort i mina ögon världens bästa character creator system i dess senaste uppgradering då karaktärerna och rymdstationen (även om den är bara "ett-rum" stort) är otroligt välgjorda, och ärligt talat har CCP lyckats återskapa realism åtminstone i det stadium av spelet. Men däremot vågar jag inte ens gissa hur mycket kraft som skulle krävas att måla upp en en spelmiljö med den tekniken som de använder för karaktärerna, det är HELT otroligt.
Vill man inspireras tycker jag att man bör ta till sig Eve Online's karaktärskapande, vilket tyvärr också är en utav de största nackdelen med SW:Tor, dess karaktärsskapande är väldigt begränsad men jag är hoppfull då jag spelade en gammal build och har läst mycket om de ändringar som planeras att göras för att man skall kunna skapa en helt unik karaktär.

Tja, realistisk grafik i all ära men själv så undrar jag vad Incarna, innehållande en schysst character creator och ett rum med en dörr, är egentligen tänkt att bidra med när spelet handlar om rymdskepp som spränger andra rymdskepp.

CCP har så klart ambitioner och stora förhoppningar på den här realismen som kommer med Incarna (World of Darkness te.x.) men något som du har rent av missat med CCP är att de är duktiga på att ha grandiosa visioner men mindre bra på att leverera så jag kan inte riktigt säga att jag tycker att Incarna var bra för varken communityn, spelet eller CCP. Realism eller ej.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Tja, realistisk grafik i all ära men själv så undrar jag vad Incarna, innehållande en schysst character creator och ett rum med en dörr, är egentligen tänkt att bidra med när spelet handlar om rymdskepp som spränger andra rymdskepp.

CCP har så klart ambitioner och stora förhoppningar på den här realismen som kommer med Incarna (World of Darkness te.x.) men något som du har rent av missat med CCP är att de är duktiga på att ha grandiosa visioner men mindre bra på att leverera så jag kan inte riktigt säga att jag tycker att Incarna var bra för varken communityn, spelet eller CCP. Realism eller ej.

Jadu, det är en väldigt bra fråga =P Jag tror det hela är en experiment från CCP's sida och välgjord är den också, åtminstone hur karaktärsskapandet är utformat, väl inne i spelet märker man verkligen att alla är unika och inte ett enda ansikte är lik en annan, vilket gjorde mig lite ... kär ... =]

Jag håller med dig om att det har tagit CCP otroligt långt tid efter de ursprungliga talet angående karaktärer i rymdstationer men däremot håller jag dig inte med om att det enda EVE går ut på är att spränga rymdskepp, det får bli din personliga åsikt i sådana fall!
Jag har spelat EVE i perioder och även om spelet har en lite udda social aspekt som begränsas till större delen till chat om man bortser från att rymdskepp kan mötas upp och ha lite skoj tycker jag att CCP är på god väg mot att förbättra denna aspekt, tvärtemot dig anser jag att denna väg är faktiskt en bra väg att gå för att förbättra både communityn och göra spelet lite mer omväxlande och casual där man förhoppningsvist någon dag kommer kunna sysselsätta sig med diverse roligheter i både ens egna korporationens rymdstation och de generella.
Fast kort och gott, anledningen till att jag tog upp EVE's karaktärsskapande är då jag blev så himla imponerad och även inspirerad av den då man verkligen bygger sin karaktär så unik som man vill att den ska vara, än att man får välja bland mellan ett par standard-kroppar och standard-ansikten vilket för min del var en nackdel med SW:ToR. =]

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Det fanns inte så många grafikinställningar på den build som jag körde på, det var en gammal build och det kommer finnas betydligt fler grafikinställningar att leka med i det slutliga spelet. I vilket fall som helst hade jag grafiken på max och spelet kräver inte allt för mycket, det enda jag märkte att spelet verkligen kräver är ram-minne då den åt upp mina 4GB till frukost, men jag misstänker att det var för att en sekundär swtor.exe process kördes i bakgrunden som höll koll på spelsystemet och förmodligen samlade in massvis med information, det var trots allt en beta, löste dock temporärt problemet med ett program som heter memory cleaner som rensar minnen när den nåt 70% användning vilket funkade utan några som helst problemet.
I princip flöt spelet på med mitt datorsystem (signatur) i över 60 fps så det var inget att klaga på där, det ser snyggt ut och det är bra texturer (vilket för mig är viktigt). Ljussättningen och skuggor i spelet var också bra MENnågot att påpeka är att spelet har inte grafik i fokus, det ser bra ut med dess speciella stil, men man får ha i åtanke att spelet inte agerar att ha ett realistiskt stil vilket kanske är väldigt uppenbart nu, så det är något att vänja sig vid.

Alltså, nu har jag funderat vidare på space-combat och jag har inget emot det rent generellt om jag ska vara ärlig. Så jag gör en hemomvändning på min åsikt, har nu tagit reda på vad Bioware själv syftar på med space-combat och det är inte meningen att det ska vara något annat än ett mini-game eller ett så kallat roligt bonus att ta till sig i spelet, och bedömer man det på dessa grunder så är det definitivt kul.

Vet inte om du syftar på bakgrunderna och musiken i själva space-combat eller i spelet, men rent visuellt så är SW:ToR både fräscht och snyggt, designmässigt har den sitt egna unika style men teknologin bakom ska man ej klaga på.
Musiken i den build jag spelade i var lite buggad, ibland saknades det musik vilket jag senare fick reda på att det inte skulle vara så, men när det väl fanns musik - wow! Helt otroligt vilket omspelning av alla John William's scoren de lyckades spela ihop, tror de gjorde det i California.

Har du någonsin lirat Star Wars Galaxies så kommer du ändra din uppfattning ganska markant gällande space combat, eller inte!? beror ju iofs på vad man gillar. Fritt eller linjärt?

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

Har du någonsin lirat Star Wars Galaxies så kommer du ändra din uppfattning ganska markant gällande space combat, eller inte!? beror ju iofs på vad man gillar. Fritt eller linjärt?

Har faktiskt spelat SW:Galaxies med, riktigt trevlig spel innan de gjorde om vad vi alla redan vet om, även om min dåtida dator gick ner på sina knän hehe. Space Combat i spelet för mig kändes lite som freelancer och jag älskar freelancer, visserligen hade det varit roligare åtminstone för min del om space combat i SW:ToR var utformad på samma sätt men fortfarande anser jag att om man bedömer SC i SW:ToR som ett minispel samt helt enkelt något att göra då man har lite tråkigt så är den inte alls så farlig, visst den är linjär men det ligger en tjusning i det med. Men smaken är ju som baken!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Jadu, det är en väldigt bra fråga =P Jag tror det hela är en experiment från CCP's sida och välgjord är den också, åtminstone hur karaktärsskapandet är utformat, väl inne i spelet märker man verkligen att alla är unika och inte ett enda ansikte är lik en annan, vilket gjorde mig lite ... kär ... =]

Jag håller med dig om att det har tagit CCP otroligt långt tid efter de ursprungliga talet angående karaktärer i rymdstationer men däremot håller jag dig inte med om att det enda EVE går ut på är att spränga rymdskepp, det får bli din personliga åsikt i sådana fall!
Jag har spelat EVE i perioder och även om spelet har en lite udda social aspekt som begränsas till större delen till chat om man bortser från att rymdskepp kan mötas upp och ha lite skoj tycker jag att CCP är på god väg mot att förbättra denna aspekt, tvärtemot dig anser jag att denna väg är faktiskt en bra väg att gå för att förbättra både communityn och göra spelet lite mer omväxlande och casual där man förhoppningsvist någon dag kommer kunna sysselsätta sig med diverse roligheter i både ens egna korporationens rymdstation och de generella.
Fast kort och gott, anledningen till att jag tog upp EVE's karaktärsskapande är då jag blev så himla imponerad och även inspirerad av den då man verkligen bygger sin karaktär så unik som man vill att den ska vara, än att man får välja bland mellan ett par standard-kroppar och standard-ansikten vilket för min del var en nackdel med SW:ToR. =]

Du kan lugna dig med att vara tvärsäker på att Incarna är mer av en testbädd för utvecklandet av World of Darkness istället för att sitta där och tro en massa saker om vad det hela ska vara bra för. ;>

Anledningen till mitt svar är att jag tycker inte realism ska vara den pådrivande faktorn när man gör spel om det inte kommer tillföra något och än om det är lite tråkigt att TOR inte kommer med något så komplext som EVEs karaktärskapande, så tycker jag faktiskt inte att det är ett av spelets svagare sidor heller. Men du har rätt i att Incarna gav dig som spelare unika möjligheter men även gav din karaktär en klar identitet.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Du kan lugna dig med att vara tvärsäker på att Incarna är mer av en testbädd för utvecklandet av World of Darkness istället för att sitta där och tro en massa saker om vad det hela ska vara bra för. ;>

Anledningen till mitt svar är att jag tycker inte realism ska vara den pådrivande faktorn när man gör spel om det inte kommer tillföra något och än om det är lite tråkigt att TOR inte kommer med något så komplext som EVEs karaktärskapande, så tycker jag faktiskt inte att det är ett av spelets svagare sidor heller. Men du har rätt i att Incarna gav dig som spelare unika möjligheter men även gav din karaktär en klar identitet.

Fast nu är det ju så att jag inte sitter och tror en massa saker, utan snarare uttrycker min åsikt angående Eve! Men däremot om du läste mitt inlägg så såg du definitivt att jag ansåg att Incarna är ett experiment från CCP's sida. Tänker dock inte göra några förutfattade slutsatser och därmed "vara tvärsäker" speciellt då CCP vill ta steget betydligt längre än endast en karaktär i ett rum =]

Tror att du har missförstått mig lite här angående realism, karaktärsskapande, samt EVE och SW:ToR.
Anledningen till att jag inte är imponerad av SW:ToR's karaktärskapande är inte på grund av att spelets visuella sida inte återspeglar realism, utan helt enkelt för att karaktärsskapandet är lite för simpel vilket tyvärr resulterar i att många karaktärer ser lika ut.
Den visuella designen i spelet behöver inte ändras för att man ska kunna utforma sitt karaktär så som man vill, och det här skulle definitivt kunna ordnas, som sagt har de förbättrat karaktärsskapandet sedan den build jag spelade så frågan är hur slutresultatet kommer att se ut =]

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Snart september och det betyder helgbeta. Frågan är bara om jag skulle haka på om jag blev inbjuden, det hade varit gött att lite högtidligt köra igång spelet på release och se allt för första gången.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawHead:

Snart september och det betyder helgbeta. Frågan är bara om jag skulle haka på om jag blev inbjuden, det hade varit gött att lite högtidligt köra igång spelet på release och se allt för första gången.

Vilken helg är det? Måste säga till jobbet att jag inte kan jobba helg den helgen hehe. Ser verkligen fram emot att få spela och se om det är så bra som jag hoppas.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Vilken helg är det? Måste säga till jobbet att jag inte kan jobba helg den helgen hehe. Ser verkligen fram emot att få spela och se om det är så bra som jag hoppas.

Gissningsvis flera helger under september (och kanske oktober), man det finns ju inga garantier att man blir inbjuden..

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Bara för att förtydliga, det är tyvärr stresstester som utförs under ett par helger i September och om det behövs även i Oktober. Det kommer definitivt att vara lite kaotiskt då det är i dessa tester som många får chans att pröva på spelet just av den anledningen att de ska kunna få lite statistik på hur servrarna beter sig under belastning, i vilket fall som helst vore det grymt kul att få pröva spelet en sista gång innan release =]

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Tycker SW:Tor verkligen har tagit fel väg när det gäller det visuella! För mig är Star Wars världen mörk och hård där en strid mellan gott och ont ständigt pågår, inte nån arena match i TF2 stil Om det är något spel som skulle dra nytta av lite verklig fysik och realistiskt grafik så är det detta spel. Massa löst hängande klädesplagg och många tillfällen då saker kastas omkring/lyfts skulle bara må bra av en bra fysik motor och inte bara en massa skriptat skärp. Denna "cartoon" stil är inte alls speciellt unik och imo blir rätt jobbig tillslut. Jaja jag vet att MMORPG vänder sig till en stor publik där alla inte har uber haxxor datorer, men varför kan de då inte ge grafiken ett stort intervall? Det kan antligen se ut som Minecraft eller ända upp till nån slags BF3 stil, tänk så länge det spelet hade hållit då? Nu är det ju många som lämnar WoW för den sletna stilen spelet har, det ser ju inte snyggt ut med dagen mått Kommer nog spela det ändå med lite folk jag känner dock med baktanken om att spelet total tappat SWs elegans (Va fan är det dem har i händerna? inte är det då Lightsabers för dem har inte hushållspappers rullar som hiltar! )

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Tycker SW:Tor verkligen har tagit fel väg när det gäller det visuella! För mig är Star Wars världen mörk och hård där en strid mellan gott och ont ständigt pågår, inte nån arena match i TF2 stil Om det är något spel som skulle dra nytta av lite verklig fysik och realistiskt grafik så är det detta spel. Massa löst hängande klädesplagg och många tillfällen då saker kastas omkring/lyfts skulle bara må bra av en bra fysik motor och inte bara en massa skriptat skärp. Denna "cartoon" stil är inte alls speciellt unik och imo blir rätt jobbig tillslut. Jaja jag vet att MMORPG vänder sig till en stor publik där alla inte har uber haxxor datorer, men varför kan de då inte ge grafiken ett stort intervall? Det kan antligen se ut som Minecraft eller ända upp till nån slags BF3 stil, tänk så länge det spelet hade hållit då? Nu är det ju många som lämnar WoW för den sletna stilen spelet har, det ser ju inte snyggt ut med dagen mått Kommer nog spela det ändå med lite folk jag känner dock med baktanken om att spelet total tappat SWs elegans (Va fan är det dem har i händerna? inte är det då Lightsabers för dem har inte hushållspappers rullar som hiltar! )

Håller faktiskt med dig till 100%
Visst jag väntar mycket nyfiket på men detta är något som jag har tänkt på i nästan varenda gameplay video som jag har sett.

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem

Det finns faktiskt fysik i spelet, speciellt när det kommer till kläder och dylikt så oroa er inte, det är mycket man förvånas av SW:ToR som inte riktigt tas upp av Bioware av någon skum anledning, grafiken är en utav dessa =]

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

"cartoonaktig" stil skalar ner bättre. Visst går det att göra realistisk grafik och få det att skala ner till kassa datorer men det kommer inte se lika bra ut för de som inte har så kraftfulla datorer. Sen är det inte i närheten av så "cartoonigt" som WoW. Karaktärerna ser lite Clone Wars-aktiga ut men miljöerna ser ut som ut som en evolution av KotOR.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Enda som stör mig med grafiken är att det är på tok för lite glow på lightsabers... De hade ju snygga lightsabers i KotOR, varför byta ut dem mot de här målade pinnarna?

Permalänk
Medlem

Hmm jag förbokade spelet från webhallen och fick ingen "pre-access" nyckel. Så skickade ett mail och fick en nyckel och jag la till den på origin så det såg ut så här:

Så blev lite förvånad om det va det verkliga spelet och frågade ea support, enligt dom ska jag kunna spela spelet day 1 när det släpps...

Så har webhallen gett mig ett gratis swtor eller vad?

Permalänk
Medlem

Gissar att man kommer kunna spela 1-2 dagar, sen måste man skriva in den riktiga nyckeln som kommer med spelet. Eller något liknande.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muss3:

Hmm jag förbokade spelet från webhallen och fick ingen "pre-access" nyckel. Så skickade ett mail och fick en nyckel och jag la till den på origin så det såg ut så här:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e5f6749571ad_wasdesd.png

Så blev lite förvånad om det va det verkliga spelet och frågade ea support, enligt dom ska jag kunna spela spelet day 1 när det släpps...

Så har webhallen gett mig ett gratis swtor eller vad?

Ne du har inte fått gratis SWTOR. Det är som sagt en Pre-access nyckel som alla som förbokar får (fram tills att dom tar slut?). Vilket innebär att om spelt släpps tex den 10 november så kommer du kunna logga in och spela den 7 november. Medans dom som inte förbokat inte kan spela förrens den 10 november. Den ska komma upp på Origin som den har gjort för dig. Precis som Gelantious sa så kommer du att kunna spela på den nycklen ett litet tag sen måste du uppgradera ditt konto med din varnliga nyckel som du köpt. För det mesta när man förbokar MMO's så brukar man få sin kopia någon dag innan ändå så det blir inte något direct gratis spelare i vilket fall som.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem

Space Combat

Är de någon vänlig själ som kan förklara lite hur Space Combat fungerar.
Kanske står här nånstans men orkar inte kolla igenom alla inlägg

Visa signatur

|| Gigabyte GA-990FXA-UD3 || Sapphire Radeon R9 290 4GB || AMD FX8350 || CM 212 Plus || 16Gb Corsair XMS3 1600Mhz || Samsung 850 EVO 250GB || OCZ SSD Agility 3 120GB || 2TB Samsung Ecogreen || EVGA G2 750W || FD Define S||

Permalänk
Medlem
Skrivet av boylen:

Är de någon vänlig själ som kan förklara lite hur Space Combat fungerar.
Kanske står här nånstans men orkar inte kolla igenom alla inlägg

Så som jag fattat det är det typ en instance där du flyger längs en "räls". Det vill säga du kan styra upp, ner, höger, vänster men du flyger automatiskt framåt längs en förprogrammerad "räls". Alltså du kan inte bestämma hur du vill flyga förutom att göra lite manövrar för att undvika/skjuta på det som dyker upp längs vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ntiselle:

Ne du har inte fått gratis SWTOR. Det är som sagt en Pre-access nyckel som alla som förbokar får (fram tills att dom tar slut?). Vilket innebär att om spelt släpps tex den 10 november så kommer du kunna logga in och spela den 7 november. Medans dom som inte förbokat inte kan spela förrens den 10 november. Den ska komma upp på Origin som den har gjort för dig. Precis som Gelantious sa så kommer du att kunna spela på den nycklen ett litet tag sen måste du uppgradera ditt konto med din varnliga nyckel som du köpt. För det mesta när man förbokar MMO's så brukar man få sin kopia någon dag innan ändå så det blir inte något direct gratis spelare i vilket fall som.

kk, så du kan adda din nyckel till Origin?

Fick en ny nyckel idag i ett email från webhallen och testade den på origin och då stog det att man inte kan använda koden på origin och att man ska till deras hemsida istället. Så därför jag blev lite fundersam...

Permalänk
Skrivet av Rorax:

Så som jag fattat det är det typ en instance där du flyger längs en "räls". Det vill säga du kan styra upp, ner, höger, vänster men du flyger automatiskt framåt längs en förprogrammerad "räls". Alltså du kan inte bestämma hur du vill flyga förutom att göra lite manövrar för att undvika/skjuta på det som dyker upp längs vägen.

Funkar precis som du beskriver det. Tyckte det lilla jag körde var absurt tråkigt.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Funkar precis som du beskriver det. Tyckte det lilla jag körde var absurt tråkigt.

Det är ju sjukt synd att de har dummat ner det så mycket! Tänk vad en liten droppe EVE frihet hade gjort, men men

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Skrivet av Woods:

Det är ju sjukt synd att de har dummat ner det så mycket! Tänk vad en liten droppe EVE frihet hade gjort, men men

Har t.o.m för mig att Stephen Reid ställde frågan om Space Combat ska tas bort helt till att börja med och senare kanske komma som en typ av expansion men bättre utvecklat. Har tyvärr ingen källa på det, bara nåt jag fått för mig att jag läst/hört

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Har t.o.m för mig att Stephen Reid ställde frågan om Space Combat ska tas bort helt till att börja med och senare kanske komma som en typ av expansion men bättre utvecklat. Har tyvärr ingen källa på det, bara nåt jag fått för mig att jag läst/hört

Vet inte vilka sorts agenter de har där ute men förmodligen inte allt för farligt att berätta om detta =P
De har gått ut med en enkät till utvalda personer som har testat spelet under 3 veckor om man ska:

1. Behålla space-combat som den är i spelet men förbättra den under tiden.
2. Ta bort space-combat och introducera det när alla ändringar är gjorda.
3. Ta bort space-combat helt och hållet.

Ska jag ge min personliga insyn i det hela anser jag att space-combat är helt ok om man ser det som en bonus-grej, något att göra i spelet då man har tråkigt och vill döda lite tid, samt absolut inte något som står i fokus i själva spelandet =]

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Lär väl inte vara mycket som kräver att man spelar space combat, så går nog att undvika om man inte gillar det. Låter som det är mest fokus på marken i spelet.

Personligen är jag mer intresserad av player housing så hoppas att de fokuserar en del på att man ska kunna inreda sitt skepp. Man ska ju ha sitt skepp som bas liknande KotOR där man kan springa runt men jag skulle vilja ha liknande SWG där man kan få sitt hus mer personligt. Men jag är kanske rätt ensam i att vara intresserad av mer än bara skjuta och slå i MMO's.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Skrivet av dagas:

Lär väl inte vara mycket som kräver att man spelar space combat, så går nog att undvika om man inte gillar det. Låter som det är mest fokus på marken i spelet.

Personligen är jag mer intresserad av player housing så hoppas att de fokuserar en del på att man ska kunna inreda sitt skepp. Man ska ju ha sitt skepp som bas liknande KotOR där man kan springa runt men jag skulle vilja ha liknande SWG där man kan få sitt hus mer personligt. Men jag är kanske rätt ensam i att vara intresserad av mer än bara skjuta och slå i MMO's.

Du är absolut inte ensam. Kommer bli väldigt besviken om jag inte kan inreda/förändra mitt skepp. Helst hur mycket som helst, men åtminstone till stor del

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Lär väl inte vara mycket som kräver att man spelar space combat, så går nog att undvika om man inte gillar det. Låter som det är mest fokus på marken i spelet.

Personligen är jag mer intresserad av player housing så hoppas att de fokuserar en del på att man ska kunna inreda sitt skepp. Man ska ju ha sitt skepp som bas liknande KotOR där man kan springa runt men jag skulle vilja ha liknande SWG där man kan få sitt hus mer personligt. Men jag är kanske rätt ensam i att vara intresserad av mer än bara skjuta och slå i MMO's.

Absolut inte! När man för väldigt många år sedan höll på med "Runescape" så kom en ny skill, den hette typ "Player housing" eller nått i den stilen. Efter det spenderade man ju all sin tid med att samla pengar till att bygga ut xD

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo