Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Tidig build vet jag inte, de har ju länge sagt att de är i slutfasen av utvecklingen. Däremot KAN det vara en tidig build som är stabil och därför används som betaklient, jag tror dessvärre inte det är fallet utan spelet kommer nog i stort se ut som det gör där. Animationerna är faktiskt ruskigt bra, miljöerna dock långt ifrån okej för ett mmo, enligt min uppfattning.

Ja miljöerna lär inte ändras nämnvärt, men tyckte mig se clipping på skuggor (främst när de var inomhus) och sånt ska helt enkelt inte finnas vid release - det räknar jag med att dom fixar.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Ja miljöerna lär inte ändras nämnvärt, men tyckte mig se clipping på skuggor (främst när de var inomhus) och sånt ska helt enkelt inte finnas vid release - det räknar jag med att dom fixar.

Kan ju säga att fixar det inte de sakerna så är de doomed to fail.
Har man lipat så hårt om att allt ska vara så perfekt det går vid släpp så ska de ej vara närvarande, så är det bara

Jag hoppas på en boost rent allmänt, och vore skoj att se nån som spelar med lite fart.
Just nu känns de mycket "Markera -> 3x mobs -> du dödar" .. Inte att HP går lågt osv.
Pvpande, om folk är mån om att läka saker, släng ut lite pvpsaker också

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Tidig build vet jag inte, de har ju länge sagt att de är i slutfasen av utvecklingen. Däremot KAN det vara en tidig build som är stabil och därför används som betaklient, jag tror dessvärre inte det är fallet utan spelet kommer nog i stort se ut som det gör där. Animationerna är faktiskt ruskigt bra, miljöerna dock långt ifrån okej för ett mmo, enligt min uppfattning.

Skillnaden mellan builden alla videos är ifrån och den allra senaste builden ser du nedan

http://cdn-www.swtor.com/sites/all/files/en/db/writing/201106...

http://cdn-www.swtor.com/sites/all/files/en/db/writing/201106...

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Trevlig bild!(den sista)
Får man fråga, var fick du reda på detta?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Skrivet av davaa:

Trevlig bild!(den sista)
Får man fråga, var fick du reda på detta?

Den officiella hemsidan. Faktum är att bilderna visar en och samma plats, före och efter! Faktiskt jävligt najs, och hoppas att resten av spelet kontinuerligt genomgår en sån process.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feskmacka:

Den officiella hemsidan. Faktum är att bilderna visar en och samma plats, före och efter! Faktiskt jävligt najs, och hoppas att resten av spelet kontinuerligt genomgår en sån process.

Jepp, jag hoppas detsamma.

Får man fråga om en länk till dessa bilder på hemsidan? Jag känner mig ganska värdelös på att hitta.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Skrivet av davaa:

Jepp, jag hoppas detsamma.

Får man fråga om en länk till dessa bilder på hemsidan? Jag känner mig ganska värdelös på att hitta.

http://www.swtor.com/news/blog/20110617

Permalänk
Medlem

Man tackar och bockar!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Trevlig bild!(den sista)
Får man fråga, var fick du reda på detta?

Har inte fått reda på det utan snarare tagit del av det, den survey-betan som var igång tills för en vecka sedan spelades på den äldre builden som är ett par månader gammalt, men då såg det inte ens ut som i den första "äldre" bilden =] De allra flesta videos från spelet är dock från den äldre builden då det är det enda som ligger ute tillgängligt för folk att läcka, men man ser ju verkligen hur det har ändrats med tiden!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Ett releasedatum kanske har läckt ut?

Den här produkten kommer att finnas i vårt lager torsdagen den 15 september 2011.

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/69713-star-wars--the-old-republic-collectors-edition-nordic--for-pc

Edit: såg att det nämnts tidigare på andra sajter, och beta testing ska äga rum då, men hoppas kan man.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Skrivet av Fritjof92:

Ett releasedatum kanske har läckt ut?

http://img69.imageshack.us/img69/1237/starwarsrelease.png

Den här produkten kommer att finnas i vårt lager torsdagen den 15 september 2011.

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/69713-star-wars--the-old-republic-collectors-edition-nordic--for-pc

Edit: såg att det nämnts tidigare på andra sajter, och beta testing ska äga rum då, men hoppas kan man.

Detta datum är knappast verkligt... Detta datum är helt klart för tidigt!

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk

Ohhh, beställde mitt spel i går! Hoppas det är värt dom 1500 bagis

VÄNTAN är olidlig... speciellt nu när Darkfall's servrar är stendöda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Läste detta i The Guardian:
http://www.guardian.co.uk/technology/gamesblog/2011/aug/05/ma...

Sist står det som sammanfattning " Mass Effect 3 is released in March 2012 on PC, PS3 and Xbox 360. Star Wars: The Old Republic is set to launch on PC in November"

Trot den som vill men kanske det släpps 11-11-11

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Skrivet av AnjinSan:

Läste detta i The Guardian:
http://www.guardian.co.uk/technology/gamesblog/2011/aug/05/ma...

Sist står det som sammanfattning " Mass Effect 3 is released in March 2012 on PC, PS3 and Xbox 360. Star Wars: The Old Republic is set to launch on PC in November"

Trot den som vill men kanske det släpps 11-11-11

Är det bara jag som tycker en November release känns så jäkla dumt. "1000" andra spel släpps då och det är stora titlar...

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flandersss:

Är det bara jag som tycker en November release känns så jäkla dumt. "1000" andra spel släpps då och det är stora titlar...

Ja, November är en "tight"månad.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flandersss:

Är det bara jag som tycker en November release känns så jäkla dumt. "1000" andra spel släpps då och det är stora titlar...

Det vore en perfekt månad ... då behöver man inte fundera på att köpa något annat spel under resten av året ...

Permalänk
Skrivet av JMicke:

Det vore en perfekt månad ... då behöver man inte fundera på att köpa något annat spel under resten av året ...

Men det kräver också en del pengar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Medlem

Oj om det blir November måste de verkligen börja släppa på informationsflödet. Darth Hater noterade att de inte ens pratat om healing än så länge, vilken är en ganska big thing i ett MMO.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Oj om det blir November måste de verkligen börja släppa på informationsflödet. Darth Hater noterade att de inte ens pratat om healing än så länge, vilken är en ganska big thing i ett MMO.

Japp, de fortsätter att skjuta upp frågorna. Intressant marknadsstrategi... dock blir jag lite orolig över det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Japp, de fortsätter att skjuta upp frågorna. Intressant marknadsstrategi... dock blir jag lite orolig över det.

Det finns en del oroväckande rykten om swtor och flera i beta tycker att spelet är tråkigt så risken är stor för ett till misslyckat mmo släpps till marknaden.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Det finns en del oroväckande rykten om swtor och flera i beta tycker att spelet är tråkigt så risken är stor för ett till misslyckat mmo släpps till marknaden.

Jag har själv blivit mer och mer skeptisk till spelet, det finns en del saker jag verkligen gillar med TOR och jag vill att spelet ska lyckas men samtidigt så har jag svårt för att se hur spelet ska överleva med tanke på all hype som surrar.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Ny PvP video läckt, denna videon gjorde i alla fall mig otroligt taggad!
Att man får se siffror gör en hel del för helheten och får det att se ut som om det händer mycket mer i spelet, nu tycker inte jag att det går att klaga på animationerna och att det ser stelt ut i PvP:n i SW:TOR i alla fall.

http://www.alterswtor.com/archives/404#more-404

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Ny PvP video läckt, denna videon gjorde i alla fall mig otroligt taggad!
Att man får se siffror gör en hel del för helheten och får det att se ut som om det händer mycket mer i spelet, nu tycker inte jag att det går att klaga på animationerna och att det ser stelt ut i PvP:n i SW:TOR i alla fall.

http://www.alterswtor.com/archives/404#more-404

Coolt! Nu börjar det se riktigt bra ut. Mycket mer dynamiskt och levande än tidigare videos man sett. Skönt att se att det går framåt.

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Ny PvP video läckt, denna videon gjorde i alla fall mig otroligt taggad!
Att man får se siffror gör en hel del för helheten och får det att se ut som om det händer mycket mer i spelet, nu tycker inte jag att det går att klaga på animationerna och att det ser stelt ut i PvP:n i SW:TOR i alla fall.

http://www.alterswtor.com/archives/404#more-404

Jävligt najs! Combat ser ju helt okej ut, sålänge det balanseras Förövrigt är väl mitt enda hopp på PvP att det inte bara kommer bestå av ett litet antal 15-minuters warzones... D'oh well.

Permalänk
Medlem

Till er som spelar betan. Vad krävs hårdvarumässigt för att maxa spelet vid säg 1680*1050 ?

Permalänk

Hur är kontrollerna på SWTOR? Är det klassisk point and clock a la WoW, eller en mera third person shooter variant. Typ, Fallen Earth, Age Of Conan eller RYL (Ja, den gamla dängan)

Är personligt väldigt less på Point and Click upplägget, vill ha mera skillbased action, snabba musrörelser där konsten att sikta har betydelse och kan vara väldigt avgörande. Hoppas ni hajar.

Permalänk
Skrivet av Xerial:

Till er som spelar betan. Vad krävs hårdvarumässigt för att maxa spelet vid säg 1680*1050 ?

Min setup som jag körde betan med är en Core i52500K@4.2ghz, 4gig ram (1600mhz) och ett gtx560ti. Körde på high i 1680x1050 och hade aa på och det flöt mestadels bra (enstaka fps drops när det blev mycket i warzones). Så man kan nog anta att detta är vad som MINST krävs om man hade tänkt maxa vid release och få godtagbar fps.

Skrivet av mansgrisen:

Hur är kontrollerna på SWTOR? Är det klassisk point and clock a la WoW, eller en mera third person shooter variant. Typ, Fallen Earth, Age Of Conan eller RYL (Ja, den gamla dängan)

Är personligt väldigt less på Point and Click upplägget, vill ha mera skillbased action, snabba musrörelser där konsten att sikta har betydelse och kan vara väldigt avgörande. Hoppas ni hajar.

Det är precis som i wow, dvs man markerar fienden sedan är det bara att trycka på skillsen så träffar de automatiskt.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Ny PvP video läckt, denna videon gjorde i alla fall mig otroligt taggad!
Att man får se siffror gör en hel del för helheten och får det att se ut som om det händer mycket mer i spelet, nu tycker inte jag att det går att klaga på animationerna och att det ser stelt ut i PvP:n i SW:TOR i alla fall.

http://www.alterswtor.com/archives/404#more-404

Brukar inte bli speciellt taggad av PvP videos direkt, men det där såg kul ut. Dock så fick han rejält stryk av den där troopern :D! Var väl några levels under menmen...

EDIT: Skall även tillägga att jag läste på dev trackern på officiella forumet idag, och tydligen så har dom dragit igång guild test nu, dock endast i US just nu. För er intresserade!
http://www.swtor.com/community/showthread.php?p=8273895#edit8...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Min setup som jag körde betan med är en Core i52500K@4.2ghz, 4gig ram (1600mhz) och ett gtx560ti. Körde på high i 1680x1050 och hade aa på och det flöt mestadels bra (enstaka fps drops när det blev mycket i warzones). Så man kan nog anta att detta är vad som MINST krävs om man hade tänkt maxa vid release och få godtagbar fps.

Det är precis som i wow, dvs man markerar fienden sedan är det bara att trycka på skillsen så träffar de automatiskt.

Dum fråga kanske, men high är max eller finns det ännu värre lägen?

Permalänk
Skrivet av Xerial:

Dum fråga kanske, men high är max eller finns det ännu värre lägen?

high var maxi klienten jag körde, skulle väl tro att det finns fler lägen när spelet släpps.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400