Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Var man med och testade innan så fick man nu mail med frågor om månadskostnaden.

Verkar som de kommer hamna på $14.99 i månaden.

$14.99 tycker jag är lagom, bara de inte gör som Steam och många andra, $ = €.
Jäkla skillnad på 95 kronor och 140 kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

@Solaris: Hmm, hade du suttit i sommarbetan så hade kanske man tagit dina ord lite mer seriöst men just nu känns det mer som att du har bestämt dig för att spelet är dåligt och i sådana fall vet jag inte varför du fortfarande hänger här och diskuterar med de som faktiskt ser fram emot spelet.

Jag har bestämt mig för att vara jäkligt pessimistisk tills jag kan faktiskt spela det vilket är det enda rätta, tycker jag. Att hetsa sig upp över spelet (jag gjorde det misstaget med Mass Effect 2...) dessförinnan genom videoklipp, blogs eller vad det nu kan vara är att göra sig själv en otjänst när det är ett spel man vill spela.

Och vad jag gör i tråden är att diskutera. Fast jag tillhör ju knappast skaran som kastar glitterregn över TOR. Gör mina åsikter dig så pass obekväm att du hellre omger dig med människor som tycker precis som du?

Skrivet av Sanazin:

Nu går vi vidare till ord från någon som faktiskt satt i sommarbetan; SWTOR må vara rejält hypad av både EA & Bioware och visserligen är det för att de vill ha så många abonnenter som möjligt, vilket inte är konstigt då allt annat vore löjligt ur ett företagsstrategiskt perspektivt.

Absolut. Men då är ju frågan, kan SWTOR faktiskt leva upp till allas förväntningar? Själv så tror jag snarare att all hype är direkt skadligt för spelet allt efter som tiden går och med tanke på att de första månaderna efter launch är också de mest kritiska för spelets överlevnad och låt oss inte glömma bort ett annat väldigt hypat MMO från EA - Warhammer Online som släpptes alldeles för tidigt för att EA fick "företagsstrategisk" panik och som krossades totalt av en WoW-expansion.

Skrivet av Sanazin:

Men om vi bortser från allt detta kan man lugnt säga att SWTOR inte är allt för lik med WoW i den form som den är nu, vad framtiden har att visa vet ingen utav oss och det är inte heller någon idé att spekulera om det, men åtminstone just nu är spelet unik i sig själv vilket jag tror kommer definitivt att locka många spelare eftersom vi så ofta har sett MMOn som försöker kopiera andra MMOn men däremot faller platt.

Däri ligger problemet. Man kommer göra den jämnförelsen med WoW oavsett om det var det första MMO man spelade eller om man sitter och gör vinstprognoser för kvartalet. WoW gick från att vara ett MMO som spelades av miljoner till att vara ett fenomen på många sätt och det kan knappast undgå någon att det är precis den kakan EA är ute efter, så pass att EA t.om. studerar WoW.

Men när du säger unikt så undrar jag vad du menar för vad är det som är så unikt med just SWTOR?

Skrivet av Sanazin:

Angående din attityd gentemod SID 6.7, du säger att hans personliga åsikt är självbedrägeri vilket gör det enkelt för mig att klassa dig som ett troll, man beter sig inte så på ett forum utan att förlora sin trovärdighet. Åter igen går vi vidare och ställer oss emot dina så kallade åsikter med hjälp av lite erfarenhet från sommarbetan; SWTOR i all dess prakt nu känns mer som ett rollspel i online miljö än en renodlad MMO likt WoW och Rift, vilket är kanske den huvudliga orsaken till varför spelet känns så himla unikt när en del utav mekanismerna är densamma, vilket de också bör vara. I och med detta är det väldigt enkelt att dras in i all story & dialog som spelet erbjuder och oftast känns det mer som ett KOTOR3 där man får spela med vännerna än "ännu ett WoW", vilket det absolut inte är. =]

Ok. Jag trollade honom för jag såg hans resonomang som smått fånigt och det fick mig att undra om SID 6.7 blir lika upphetsad av reklam i annan media som av "timtals med videoklipp" vilket är i sig lite elakt. Jag hoppas bara att SID 6.7 blir inte besviken nu när han har gett sig fan på att SWTOR är bäst.

Talar vi om din personliga erfarenhet från betan eller om något du har läst? Min erfarenhet av SWTOR att du går till en NPC som pratar lite med dig och som ger dig ett quest varpå det är upp till dig att hämta något, eskotera någon eller döda tio rymd-råttor och för det får du lite exp och det som skulle vara unikt är dessa Flashpoints men som jag förstår det så är det inget annat än en dungeon som du kan göra om och då känns det inte så unikt efter den andra gången som du kör dem.

Även om jag kommer spela SWTOR som ett rollspel så tror jag att majoriten av alla spelare kommer vara mer intresserade av purplez som i WoW än av sina karaktärers story och dialog för vi lever i en tid där vår koncentrationsförmåga kräver ständig stimulans vilket är nog så deprimerande.

Och du, lär dig paragrafer

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk

Jaha, när kan man börja spela? Har de något datum än? Fick brev om att köpa spelet och börja tidigare, någon som vet hur det ligger till?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Självfallet får du bestämma dig för att en produkt skall vara på ett eller annat sätt men du måste väl förstå att man inte kan ta dina kommentarer på allvar om du, som du själv säger, redan har bestämt dig i förväg? Mitt poäng som inte riktigt gick fram är att det är väldigt enkelt att klanka ner på något som man inte har prövat på själv då man skapar förutfattade meningar om, i detta fall, spelet i fråga.
I princip leder detta till ändlösa diskussioner då ingen part har något förutom just förutfattade meningar att diskutera om. Problemet med detta på ett forum är att alla har inte samma erfarenhet av ämnet i frågan vilket i denna tråd har lett till otroligt många repetitiva diskussioner då det alltid "droppar in" någon som kikat ett par youtube klipp och fått för sig att spelet är på ett eller annat sätt.

Frågan är inte om SWTOR faktiskt kan leva upp till alla förväntningar eller ej, frågan är vad för fakta som finns just nu, åter igen kommer vi tillbaka tilll punkten där många faktiskt har prövat på och blivit imponerade av spelet men och andra sidan baserar sig andra sin uppfattning på det som har tillhandahållits genom media vilket nu känns lite meningslöst eftersom alla sådana argumentationer kan antingen förstärkas eller nekas helt med tanke på om man har spelat SWTOR eller ej.
Det blir helt enkelt väldigt grundliga diskussioner som inte säger så mycket, ett exempel på ett gensvar mot något som du har skrivit är hur enkelt det är att påstå att SWTOR inte är likt Warhammer Online även om båda spelen har 'hypats' en hel del.
Att alla MMO:n jämförs med WoW eller ej är inte intressant då det inte tillför något till diskussionen utan endast är en spekulation kring Bioware & EA's insyn i MMO-världen, som ingen här har någon aning om.
Det finns mycket som är unikt med SWTOR och det är en diskussion i sig själv att ta upp alla dessa punkter, men om jag ska säga det i en mening är det självfallet det faktum att SWTOR på något sätt känns banbrytande i dess genré då den fångar in spelaren så som ingen annan MMO har lyckats göra, och jag har då personligen prövat på de flesta MMOn som finns / har funnits ute på marknaden. Som sagt så är spelet mer som hur ett KOTOR3 skulle kunna vara men däremot i en onlinemiljö, det vill säga man känner att man spelar fram en storyline vilket är helt unikt i MMO-världen. Det är åtminstone i mina ögon en utav de större unika detaljer kring SWTOR.

Du märker själv att det blir väldigt ensidigt om man skapar förutfattade meningar som du anser att SID 6.7 har gjort, men vad du inte märker är att du lika slutsatser fast omvänt. Ska vi tala om min erfarenhet så är det personligt och ligger på cirka 80-100 timmar.
Åter igen går inte spelet ut på att gå från NPC till NPC och 'grinda' uppdrag så att säga utan det är betydligt djupare än så, även om man har val att göra just detta, det finns många metoder man kan engagera sig i spelet och visserligen kommer det alltid vara de som föredrar att få bäst utrustning i spelet, men det har inget som helst att göra med hur man själv väljer att spela ett spel och inte ska man klanka ner på de som spelar ett spel på ett sätt olik en själv.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Min pre-order är reggad och klar, men hur fungerar det med early access när man beställt retail version av spelet? Antar man får ladda ner klienten. Men får man dagarna gratis eller räknas 30 dagars tiden från det aktiveras även om det är early access?

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Självfallet får du bestämma dig för att en produkt skall vara på ett eller annat sätt men du måste väl förstå att man inte kan ta dina kommentarer på allvar om du, som du själv säger, redan har bestämt dig i förväg? Mitt poäng som inte riktigt gick fram är att det är väldigt enkelt att klanka ner på något som man inte har prövat på själv då man skapar förutfattade meningar om, i detta fall, spelet i fråga.

I princip leder detta till ändlösa diskussioner då ingen part har något förutom just förutfattade meningar att diskutera om. Problemet med detta på ett forum är att alla har inte samma erfarenhet av ämnet i frågan vilket i denna tråd har lett till otroligt många repetitiva diskussioner då det alltid "droppar in" någon som kikat ett par youtube klipp och fått för sig att spelet är på ett eller annat sätt.

Självfallet. Men kan du också förstå de som tycker helt enkelt att spelet ser ungefär ut som samtliga MMOs som har släppts sedan 2005, eller är det något du per defination kallar för "förutfattade meningar"?

Skrivet av Sanazin:

Frågan är inte om SWTOR faktiskt kan leva upp till alla förväntningar eller ej, frågan är vad för fakta som finns just nu, åter igen kommer vi tillbaka tilll punkten där många faktiskt har prövat på och blivit imponerade av spelet men och andra sidan baserar sig andra sin uppfattning på det som har tillhandahållits genom media vilket nu känns lite meningslöst eftersom alla sådana argumentationer kan antingen förstärkas eller nekas helt med tanke på om man har spelat SWTOR eller ej.

Jag tycker frågan är högst relevant, framförallt för EA som har plöjt ner miljontals kronor på det här projektet så det ligger i allra högsta grad i deras intresse att spelet fångar en publik och klarar av att hålla den kvar efter tre, sex månader. Det ligger ju även i ditt intresse att spelet når upp till dina förväntningar för det du gör just nu är ju att försvara spelet oavsett om du har spelat det eller ej.

Själv så har jag hört och läst en hel hård kritik också och då blir min omedelbara fråga till dig om det är något du sätter skygglappar på dig själv för att du ska slippa för ditt sätt att resonera får dig att låta lite fanboy.

Skrivet av Sanazin:

Det blir helt enkelt väldigt grundliga diskussioner som inte säger så mycket, ett exempel på ett gensvar mot något som du har skrivit är hur enkelt det är att påstå att SWTOR inte är likt Warhammer Online även om båda spelen har 'hypats' en hel del.

Två saker, jag tycker inte om att du försöker sätta ord i min mun och det var inte det jag skrev; jag skrev att Warhammer var ett annat MMO som hypades av EA och som folk hade stora förväntningar på (därbland jag) och när spelet släpptes lagom innan Wrath of the Lich King så visade sig tidigt att spelet var långt ifrån färdigt. Vilket spelarna straffade EA för, som i sin tur straffade Mythic...

Skrivet av Sanazin:

Att alla MMO:n jämförs med WoW eller ej är inte intressant då det inte tillför något till diskussionen utan endast är en spekulation kring Bioware & EA's insyn i MMO-världen, som ingen här har någon aning om.

Inte? Läs det här då och jag tycker att du ska ta ett snack med EA' aktieägare och när du ändå håller på, övertyg media.

Skrivet av Sanazin:

Det finns mycket som är unikt med SWTOR och det är en diskussion i sig själv att ta upp alla dessa punkter, men om jag ska säga det i en mening är det självfallet det faktum att SWTOR på något sätt känns banbrytande i dess genré då den fångar in spelaren så som ingen annan MMO har lyckats göra, och jag har då personligen prövat på de flesta MMOn som finns / har funnits ute på marknaden. Som sagt så är spelet mer som hur ett KOTOR3 skulle kunna vara men däremot i en onlinemiljö, det vill säga man känner att man spelar fram en storyline vilket är helt unikt i MMO-världen. Det är åtminstone i mina ögon en utav de större unika detaljer kring SWTOR.

Jaså? Själv tycker jag att SWTOR känns, ser ut och spelas som ett WoW i en galax långt, långt borta för länge sedan med vapen som skjuter laserstrålar eller saker som låter whoop-whoop oavsett om jag sitter på "förutfattade meningar" eller inte. Vill jag spela något unikt så spelar jag EVE Online.

Skrivet av Sanazin:

Du märker själv att det blir väldigt ensidigt om man skapar förutfattade meningar som du anser att SID 6.7 har gjort, men vad du inte märker är att du lika slutsatser fast omvänt. Ska vi tala om min erfarenhet så är det personligt och ligger på cirka 80-100 timmar.

80-100 timmar av vad? Videoklipp på Youtube? Och om du spelade spelet under tiden så är det ju kul att du har fått ett gott första intryck men resten då? Vad är intrycket av spelet efter ett par månader eller t.om år?

Skrivet av Sanazin:

Åter igen går inte spelet ut på att gå från NPC till NPC och 'grinda' uppdrag så att säga utan det är betydligt djupare än så, även om man har val att göra just detta, det finns många metoder man kan engagera sig i spelet och visserligen kommer det alltid vara de som föredrar att få bäst utrustning i spelet, men det har inget som helst att göra med hur man själv väljer att spela ett spel och inte ska man klanka ner på de som spelar ett spel på ett sätt olik en själv.

Med andra ord så får jag inte lov att tycka vad jag tycker om SWTOR för då är jag taskig mot dem som tycker om SWTOR eller vad ville du få fram mellan raderna för nu tittade din inre fanboy fram.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Självbedrägeri? Jag har bildat mig en oerhört positiv uppfattning om ett spel vars utveckling jag följt i 3 år, jag vet vad jag gillar.

Förstår mig inte på folk som lägger ned så mycket tid och möda på något dom inte tycker om...

Är det inte det inte roligare att posta i trådar vars spel man faktiskt är intresserad av?

Eller postar du i Justin Bieber (förutsatt att du inte gillar grabbens "musik") forum också bara för sakens skull?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Självbedrägeri? Jag har bildat mig en oerhört positiv uppfattning om ett spel vars utveckling jag följt i 3 år, jag vet vad jag gillar.

Förstår mig inte på folk som lägger ned så mycket tid och möda på något dom inte tycker om...

Är det inte det inte roligare att posta i trådar vars spel man faktiskt är intresserad av?

Eller postar du i Justin Bieber (förutsatt att du inte gillar grabbens "musik") forum också bara för sakens skull?

Vilket är kul för dig. Jag hoppas att den positiva uppfattningen hänger med i månader och kanske i åratal.

Jag har aldrig påstått att jag inte tycker om Star Wars. Så klart att jag vill att spelet ska vara bra men jag tänker som sagt inte sitta och lura i mig själv att det är automatiskt jättebra innan jag har ens spelat SWTOR vilket är ju precis det du gör.

Men det är väl det jag gör? Jag postar i en speltråd som handlar om ett spel som jag är intresserad av men som jag tänker vänta med att hylla som tidernas bästa tills jag kan spela det.

Jag själv skulle inte göra det men det vore ju logiskt om du gjorde det för det enda som du behöver göra är ju att intala dig själv något.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Så himla taggad man är på detta spelet. Och så hoppas man att Star Wars-boxen dyker ner i brevlådan på Måndag.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Vilket är kul för dig. Jag hoppas att den positiva uppfattningen hänger med i månader och kanske i åratal.

Jag har aldrig påstått att jag inte tycker om Star Wars. Så klart att jag vill att spelet ska vara bra men jag tänker som sagt inte sitta och lura i mig själv att det är automatiskt jättebra innan jag har ens spelat SWTOR vilket är ju precis det du gör.

Men det är väl det jag gör? Jag postar i en speltråd som handlar om ett spel som jag är intresserad av men som jag tänker vänta med att hylla som tidernas bästa tills jag kan spela det.

Jag själv skulle inte göra det men det vore ju logiskt om du gjorde det för det enda som du behöver göra är ju att intala dig själv något.

Jag har inte intalat mig något, jag har tillräckligt med information efter år av information/videor/betaläckor för att veta att jag kommer gilla spelet och du verkar ha sett tillräckligt för att veta att du inte gillar det du ser.

Så vi argumenterar från motsatta sidor av staketet baserat på det vi sett men inte upplevt, jag tror bara att jag har sett betydligt mera än vad du har och min intuition har inte svikit mig så här långt så du kan vara säker på att jag inte kommer vara besviken.

Vi syns online när spelet släpps

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Först och främst, du behöver inte citera varenda jädrans mening, lite irriterande att skriva ett responds då =]
Om någon skulle just nu säga efter ha sett de material som finns ute på nätet att SWTOR är som andra MMOn som har släppts sedan 2005 skulle jag anse att det är grundlöst argument och ärligt talat lite löjligt, har man inte spelat spelet kanske man inte ska göra en sådan himla stor slutsats om vad spelet ungefär ser ut eller ej.
Vad du gör är att du driver lite på det jag skriver och skickar ett respons, det kan vi visserligen göra i all evighet men somliga har både studier och jobb att sköta tyvärr; Det vill säga det är högst irrelevant att spekulera om varför EA har plöjt miljontals dollar i ett projekt eller ej, förutom det enkla faktum att företag har som intresse att tjäna pengar.
Du får tycka att min sätt att resonera är precis hur som helst men jag kan ärligt talat inte bry mig mindre om vad du har läst och hört, om du verkligen anser att folk ska tycka och tänka på ett visst sätt på grund av det du har hört så vet jag inte riktigt hur man ska komma vidare i den diskussionen.

Mitt poäng i slutändan är att det hela är lite poänglöst att diskutera om, för det du säger nu för andra gången är att eftersom EA 'hypade' ett spel och det visade sig att spelet inte var färdig då de släppte den så kanske det blir likadant med SWTOR & Bioware , och just detta är något jag kallar för förutfattade meningar, speciellt om man inte ens har spelat SWTOR.
Att länka en citat tillför inte heller allt för mycket på diskussionen, Bioware må ha sagt en jädrans massa saker men vi kommer åter igen tillbaka till den faktum att många har spelat SWTOR och har mer vettiga åsikter om det än endast spekulationer som jag anser att du drar med nu.
Du får åter igen tycka precis hur du vill, det gör absolut inget, men samtidigt tror jag inte att många köper dina argument då du inte har spelat SWTOR men många andra har.

Självfallet så syftar jag på personlighet erfarenhet i den typen där man sitter och spelar spelet vilket lite är underförstått med tanke på hur jag argumenterar gentemot dig.
Du spekulerar en hel del men åter igen är det så abstrakt och grundlöst, du vill diskutera om hur SWTOR är om ett par månader eller år när spelet inte ens har släppt än, något som Bioware säkert funderar på men inte har sitt fokus på, denna sorts diskussion är något jag anser ger absolut ingenting.
Om det inte redan är helt och hållet klart, du får tycka precis vad du vill, men klanka inte ner på hur vissa väljer att spela ett spel vilket är mitt poäng; Somliga kanske endast är intresserade av dessa så kallade "epics", jag är inte en utav de, men jag kan definitivt förstå att det finns de som spelar på denna sätt.
Och till sist börjar denna diskussion bli uttjatat, för att du finner i dig själv att du talar med någon som uppenbarligen har betydligt mer erfarenhet än dig i spelet och denna person sätter det du ordet 'fanboy' på, visserligen hade det vart kul om jag hade varit så engagerat men antar att det inte spelar någon roll vad man skriver då du redan har bestämt dig att det är så fallet är

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Skrivet av Fuuza:

Så himla taggad man är på detta spelet. Och så hoppas man att Star Wars-boxen dyker ner i brevlådan på Måndag.

mm men frågan är ju när..... kan man börja spela?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

mm men frågan är ju när..... kan man börja spela?

Hmm, de har själva sagt "holidays 2011" vilket indikerar på ett release omkring jul. Är väl bara att hoppas =]

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

mm men frågan är ju när..... kan man börja spela?

De har inte sett något spikat datum men de har börjat med betatestning på helger.
Sedan beror det på hur mycket de går, hur mycket som behöver poleras. Gissningsvis kommer den öppna betan tidigast i november. De siktar på att släppa den skarpt innan julhelgen i vart fall.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Min pre-order är reggad och klar, men hur fungerar det med early access när man beställt retail version av spelet? Antar man får ladda ner klienten. Men får man dagarna gratis eller räknas 30 dagars tiden från det aktiveras även om det är early access?

Preorder.. det har jag gjort för många gånger. Direkt gått och köpt warhammer online, vilket iofs var riktigt roligt tills man tröttnade på blansen och alla buggar, sen mistaget rift som inte alls var byggt med pvp som en lika stor del som pve som rift devs hävdade. Alla negativa rykten om swtor gör en inte direkt sugen på att göra bort sig ytterligare en gång.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Först och främst, du behöver inte citera varenda jädrans mening, lite irriterande att skriva ett responds då =]

Va bra att vi är överens om nåt då. Du anar inte hur tröttsamt det blir när jag har fått förklara för dig gång på gång (kass ordförståelse?) att jag spekulerar inte om hur spelet är X månader efter det har släppts eller att i din lilla värld så har jag bestämt mig för något än att vara pessmistisk som du försöker vifta bort genom förlöjelse eller rent ordbajseri eftersom du inte kan komma med en replik eller något så enkelt som "Ok. Men jag hoppas spelet kommer överraska dig då!"

På tal om abstrakt. En mer 'abstrakt' satsbyggnad än din får jag fan leta länge efter, herr "civilingenjör".

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Va bra att vi är överens om nåt då. Du anar inte hur tröttsamt det blir när jag har fått förklara för dig gång på gång (kass ordförståelse?) att jag spekulerar inte om hur spelet är X månader efter det har släppts eller att i din lilla värld så har jag bestämt mig för något än att vara pessmistisk som du försöker vifta bort genom förlöjelse eller rent ordbajseri eftersom du inte kan komma med en replik eller något så enkelt som "Ok. Men jag hoppas spelet kommer överraska dig då!"

På tal om abstrakt. En mer 'abstrakt' satsbyggnad än din får jag fan leta länge efter, herr "civilingenjör".

Verkar som att jag kom åt en nerv? Lugn i bussen nu va, det du gör är inte att diskutera utan snarare att smutskasta andra samt spelet, förväntade du dig att någon ska ta det hela seriöst? =]
Jag har definitivt märkt att du är en pessimist, om det är angående just spelet eller livet generellt verkar jag inte kunna hålla reda på men du får väl helt enkelt fortsätta leva i pessimistiska bubblan om det nu är så trevligt där!
Hoppas definitivt på att spelet kommer att överraska dig, även om det är svårt att tro det nu med tanke på vilka förutfattade åsikter du har kring det, men att sitta och diskutera om varför EA skapar ett sådant stort 'hype' kring spelet eller ej ger i alla fall inte mig något.
Ska du ta till med personliga angrepp får du däremot förvänta dig att bli anmäld, att du inte har varit medlem på Swec. speciellt länge är ingen ursäkt vännen lilla.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Verkar som att jag kom åt en nerv? Lugn i bussen nu va, det du gör är inte att diskutera utan snarare att smutskasta andra samt spelet, förväntade du dig att någon ska ta det hela seriöst? =]
Jag har definitivt märkt att du är en pessimist, om det är angående just spelet eller livet generellt verkar jag inte kunna hålla reda på men du får väl helt enkelt fortsätta leva i pessimistiska bubblan om det nu är så trevligt där!
Hoppas definitivt på att spelet kommer att överraska dig, även om det är svårt att tro det nu med tanke på vilka förutfattade åsikter du har kring det, men att sitta och diskutera om varför EA skapar ett sådant stort 'hype' kring spelet eller ej ger i alla fall inte mig något.
Ska du ta till med personliga angrepp får du däremot förvänta dig att bli anmäld, att du inte har varit medlem på Swec. speciellt länge är ingen ursäkt vännen lilla.

Inte mer än att jag är trött på att tjafsa om samma sak med dig gång på gång. Men det är ju bra att du har insett att jag är en pessimist. Särskilt kring hype.

Så du tycker att det är ett personagrepp för att jag tycker att din satsbyggnad var för jävlig? Tja, sitter man på deviantart och lägger upp "känlsosamma bilder" så kan jag förvisso förstå varför du skulle tycka det men lycka till vid alla opponeringar.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Inte mer än att jag är trött på att tjafsa om samma sak med dig gång på gång. Men det är ju bra att du har insett att jag är en pessimist. Särskilt kring hype.

Så du tycker att det är ett personagrepp för att jag tycker att din satsbyggnad var för jävlig? Tja, sitter man på deviantart och lägger upp "känlsosamma bilder" så kan jag förvisso förstå varför du skulle tycka det men lycka till vid alla opponeringar.

Tror nog vi får ta och avsluta där helt och hållet, känns lite olustigt när någon sitter och googlar på ens namn i en desperat kamp om att vinna en argument på en forum.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Tror nog vi får ta och avsluta där helt och hållet, känns lite olustigt när någon sitter och googlar på ens namn i en desperat kamp om att vinna en argument på en forum.

Vad är det för vanföreställningar du sitter med? Jag klickade på ditt namn här på swec av ren nyfikenhet, vilket i sin tur ledde till din deviant sida. Du väljer faktiskt själv vad du själv vill göra tillgängligt på nätet.

Och jag försöker inte vinna ett argument. Jag vill sätta punkt och istället för att kasta paj på varandra som vi har gjort de senaste inläggen så får vi vara överens istället om att vi sitter på varsin sida av staketet. Som vi borde ha gjort för länge sedan.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Vad är det för vanföreställningar du sitter med? Jag klickade på ditt namn här på swec av ren nyfikenhet, vilket i sin tur ledde till din deviant sida. Du väljer faktiskt själv vad du själv vill göra tillgängligt på nätet.

Och jag försöker inte vinna ett argument. Jag vill sätta punkt och istället för att kasta paj på varandra som vi har gjort de senaste inläggen så får vi vara överens istället om att vi sitter på varsin sida av staketet. Som vi borde ha gjort för länge sedan.

Som sagt, vi avslutar det där. Det känns väldigt olustigt då du använder personlig information för att vinna ett argument, vare sig du förnekar detta eller ej känns det väldigt desperat från din sida, men jag förstår att det blir så när man inte har mycket mer att komma med än personliga angrepp och dylikt.
Vill du fortsätta dessa löjligheter får du skicka mig ett privat meddelande helt enkelt, förvänta dig dock inget svar då du nu borde ha förstått att du har betett dig felaktigt och från allra början inte haft något vettigt att diskutera om.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Den här tråden ska handla om Star Wars The Old Republic. Ni är ganska långt därifrån just nu. Tycker Solaris idé om att lägga ner diskussionen ni har låter utmärkt.

Det finns mycket jag håller med dig om till punkt och pricka Solaris, men jag kan personligen inte hålla med dig i all kritik. Jag undviker att hypa spel men av det jag sett så tror jag det kommer bli bra. Det finns mycket kvar att önska, framförallt hur BioWare/EA hanterar kontakten med communityn (alltså inte alls), men i slutändan tror jag på spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Den här tråden ska handla om Star Wars The Old Republic. Ni är ganska långt därifrån just nu. Tycker Solaris idé om att lägga ner diskussionen ni har låter utmärkt.

Det finns mycket jag inte håller med dig om till punkt och pricka Solaris, men jag kan personligen inte hålla med dig i all kritik. Jag undviker att hypa spel men av det jag sett så tror jag det kommer bli bra. Det finns mycket kvar att önska, framförallt hur BioWare/EA hanterar kontakten med communityn (alltså inte alls), men i slutändan tror jag på spelet

Absolut. Jag hade hellre sett KOTOR 3 än TOR men som du säger så kan det bli bra. Men som du också säger så finns det också en hel del att önska - därbland hur EA hanterar kontakten med communityn samtidigt som de fortsätter med all hype, det gör att jag drar åt mig öronen och väntar.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk

Hade verkligen älskat ett välgjort, modernt KOTOR3. I en drömvärld kommer det också men undertiden ser jag på SW:TOR som ett KOTOR2.5 med online-läge

Ett av de större problemen jag hört och läst mycket om är just att det är mer ett single-player än MMO, läste någonstans att man t.o.m kan spela klart i princip alla quests helt själv. De verkar ha lagt så mycket fokus på storyn och hur man interagerar med NPC's att de glömt bort vad som gör MMO till just ett MMO. Får hoppas att det är ogrundad kritik.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu slutar ni tjafsa och börjar återgå till att diskutera spelet istället. Fortsätter det så kommer vi ta till med hårdhandskarna!

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Skrivet av Hilton:

Nu slutar ni tjafsa och börjar återgå till att diskutera spelet istället. Fortsätter det så kommer vi ta till med hårdhandskarna!

Tack för att du varnar dem, man kanske vågar komma tillbaka till tråden nu...

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

$14.99 tycker jag är lagom, bara de inte gör som Steam och många andra, $ = €.
Jäkla skillnad på 95 kronor och 140 kronor.

$14.99 + 25% Svensk moms = 121 kronor
14.99 € = 133 kronor

Nu var skillnaden inte lika stor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

$14.99 + 25% Svensk moms = 121 kronor
14.99 € = 133 kronor

Nu var skillnaden inte lika stor?

Jag tänkte snarare så här:

$14.99 för amerikaner, ingen moms för dem.
Vi som bor i europa får betala 14.99€, sen vi i Sverige får förmodligen betala 25% moms PÅ 14.99€.

Det är fortfarande skillnad på 14.99 dollar och 14.99 euro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Jag tänkte snarare så här:

$14.99 för amerikaner, ingen moms för dem.
Vi som bor i europa får betala 14.99€, sen vi i Sverige får förmodligen betala 25% moms PÅ 14.99€.

Det är fortfarande skillnad på 14.99 dollar och 14.99 euro.

bara spelet är bra och man spelar det ofta är det ju värt det. Jag har ett lågavlönat jobb men 150kr är ändå inte mer än 2 timmars arbete efter skatt. Det är inte så farligt för att få spela i en månad. Visst skulle man vilja spara in några tior i månaden men den stora frågan är snarare om det är ett spel man vill spela. Om jag inte vill spela det så är 1 dollar i månaden för mycket.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

sen vi i Sverige får förmodligen betala 25% moms PÅ 14.99€.

Öh nej. I de priser som listas för oss ingår moms. Det är just för att momsen räknas in i Euro priset som det blir liknande priser som de vi kan se i dollar men inte köpa för.

Annars får du gärna visa mig vilket MMO som har 18.75€ i månadskostnad för oss Svenskar.