MSI GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC TWIN FROZR II

Permalänk
Medlem

MSI GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC TWIN FROZR II

Jag tänkte plocka med två av dessa till min nya dator jag håller på att dra slänga ihop från Inet.

Men är detta det bästa valet för SLI? av 560 ti då. Och är överklockningen "klockren" ur kartong, man ska alltså inte överklocka mer eller nåt sedan? Skulle man tjäna på att köpa ett vanligt kort och sen klocka upp själv (förutom de 100 kronorna man drar in på priset)?

Visa signatur

Thou upset, brothren?

Permalänk
Medlem

Detta är jag också mycket nyfiken på. Bästa valet av 560 ti att köra i SLI?

Permalänk
Medlem

Direct CU II och Twin Frozr II/III är bäst.

Har du bra ventilation i chassit är det bara att köra.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Beror mycket på lådan. Är det ett mindre och inte så luftigt chassi ska du nog leta efter kort med referenskylare. De korten är grunden inte lika tysta som MSI eller ASUS men under sådan omständigheter bättre att ha som SLI (de bollar inte varmluften emellan sig.)

MSI har den tystaste kylningen under normala omständigheter, men även de kan bli högljudda om det blir för varmt och fläkthastigheterna pressas upp.

MSI:s kort brukar inte vara de bästa korten att överklocka trots en utmärkt kylning. Du kan nog överklocka något mer, men når du en stabil klocking på 950 Mhz med en OC TWIN FROZR II (dvs som en MSI 560 Ti Hawk) - så passa på att köpa en lott medan du ändå har turen med dig

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av a4magkar:

Beror mycket på lådan. Är det ett mindre och inte så luftigt chassi ska du nog leta efter kort med referenskylare. De korten är grunden inte lika tysta som MSI eller ASUS men under sådan omständigheter bättre att ha som SLI (de bollar inte varmluften emellan sig.)

MSI har den tystaste kylningen under normala omständigheter, men även de kan bli högljudda om det blir för varmt och fläkthastigheterna pressas upp.

MSI:s kort brukar inte vara de bästa korten att överklocka trots en utmärkt kylning. Du kan nog överklocka något mer, men når du en stabil klocking på 950 Mhz med en OC TWIN FROZR II (dvs som en MSI 560 Ti Hawk) - så passa på att köpa en lott medan du ändå har turen med dig

är det några kort just nu som har problem är det just asus korten
då dom är ställda alldeles för snålt på volten
väldigt många just nu som har problem med 560ti korten från asus

medans MSI korten är stabila som satan och går att klocka upp i 1GHz utan problem
har ett twin frozer II oc (inte hawk modellen) och kör mitt stabilt i 950MHz efter 2sec pillande med inställningarna i msi afterburner

och MSI korten har alltid varit stabila och lätta att överklocka
har då alltid varit för mig i allafall

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

och MSI korten har alltid varit stabila och lätta att överklocka
har då alltid varit för mig i allafall

Jag tror det kan ha varit så att de har bättrat sig.
De första testerna med MSI twin frozer II fick hur mycket beröm som helst när det gällde ljudnivå + temperatur och att detta medförde en lägre strömförbrukning. Rescenterna var dock då förvånade att kortet inte överklockade bättre trots det.
Ett exempel:
http://www.nordichardware.se/testlabb/25-graphics/42356-nhtv-...

Men jo, MSI hade faktiskt den högsta överklockningen med standardspänning -- 965 MHz.

(Stabilt för mig är om jag kan folda proteiner dygnet runt flera dagar i sträck utan problem.)

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kneegrow:

Jag tänkte plocka med två av dessa till min nya dator jag håller på att dra slänga ihop från Inet.

Men är detta det bästa valet för SLI? av 560 ti då. Och är överklockningen "klockren" ur kartong, man ska alltså inte överklocka mer eller nåt sedan? Skulle man tjäna på att köpa ett vanligt kort och sen klocka upp själv (förutom de 100 kronorna man drar in på priset)?

Blev det ett köp och kör du MSI GeForce GTX 560 Ti 1024MB TWIN FROZR II OC i SLI nu?
Hur funkar det? Jag har självt beställt dessa kort så vore intressant att höra