Permalänk
Medlem

Dator startar ej.

Var borta i 2 dagar och hade datorn på viloläge. När jag kom hem så lös den fortfarande men gick inte att få igång så jag antog att en omstart skulle hjälpa men det gjorde det inte.

Den går igång ett par sekunder men sen stängs den av, lcd postern visar någonting med dram innan den stängs av. Kan det vara ramminnet som spökar? Har provat att byta plats på dom men det hjälpte ej.

Så vad kan vara fel?

Hårdvara: fractal design newton r2 650w, radeon 6950, asus rampage II, i7 920 1366, corsair xms 3.

Permalänk

Nättagg troligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Är det bara att skicka in till stället man köpte agget (inet)? Eller måste man vara absolut säker på att det är det som är felet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noerd:

Är det bara att skicka in till stället man köpte agget (inet)? Eller måste man vara absolut säker på att det är det som är felet?

Ring in till Inets support och beskriv ditt problem för dem. Så avgör de om du kan skicka in nätagget på reklamation eller inte.

Visa signatur

Trying is the first step towards failure.

Asus Crosshair IV Formula | Amd Phenom II X6 1075T | 4x 2gb Corsair DDR3 1333MHz | Sapphire Radeon HD 7970 Ghz
Corsair Force 3 120GB | FSP Aurum Gold+ 700W | Fractal Design R3

Permalänk
Medlem

Är det bara skärmen eller hela datorn som stänger av sig efter 5 sekunder?

Minnen testar man 1 minne i taget i alla minnes platserna och sen olika kombinationer. Att bara byta plats på dom hjälper inte.

Ta bort alla kringutrustning, SATA/IDE kablar, Hårddiskar, DVD osv som inte behövs för att få bild. Du vill inte spendera pengar i onödan bara för att upptäcka att det var nån struntsak du glömt ta bort när du testade som tex tangentbordet, musen eller någon USB kabel.