Permalänk
Medlem

Ny dator - Drygt 10k budget

Okej så, behöver hjälp ännu en gång! Andra gången jag gjort en tråd där jag ber om hjälp om att fixa en dator. Fick lite oväntade utgifter så fick skjuta upp dator köpet..

Men nu behöver jag verkligen en! Min håller på att dö sakta men säkert...

Mina 'krav' är:
Att den ska klara av 25man raid på high / ultra settings
Klara av D3 när det väl kommer (på medium minst).
Att den ska vara relatvit tyst, att kunna somna med den i samma rum typ om Ni förstår vad jag menar
Att Inet bygger samt OS

Jag kommer antagligen aldrig klocka den eller köra SLI / Cross (Då jag inte är så hajj på hur man gör, men kanske inte är så svårt att klocka lite och sätta in ett extra grafikkort som det låter).

Min budget ligger på drygt 10,000kr men skulle det betyda mycket att gå över med 500kr så är det inte hela världen, men om den ligger under är det också nice för då kan jag slänga dem på ett nytt headset eller något.

Jag satte ihop ett paket själv, några synpunkter på detta om vad man kanske kunde upgradera eller dylikt? eller ser det bra ut för att klara mina krav?
Jag är inte inte 100 % ram minnet jag valde, är det något att ha eller ska man ta ett CL9 istället och spara de hundra lapparna? Vad är skillnaden mellan CL8 och CL9 ?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/908380/comp-of-dooom-paw

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Inga synpunkter?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Finns det verkligen inte någon som har något att säga? :<

Hur som helst! har pillat lite och kommit fram till detta nu: http://www.inet.se/kundvagn/visa/912456/check123

En polare sade att moderkortet vart något jag skulle försöka byta ut för att få ut så mycket ifrån grafikkortet som möjligt? Några andra som har synpunkter på varför och vilket jag skulle byta ut det till isf? Dessutom står det "Hastighet 2200(O.C.)*/2133(O.C.)*/1866(O.C.)/1600(O.C.)/1333/1066" på moderkortet minnes hastigheter.. betyder det att RAM minnet jag valt (1600mhz) inte kommer vara optimalt utan kanske borde välja ett 1333mhz istället?

Sen är jag också osäker på chassit, någon som har något annat snyggt / bra att föreslå för drygt samma peng?

Alla synpunkter uppskattas!

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av FBGKimpan:

Finns det verkligen inte någon som har något att säga? :<

Hur som helst! har pillat lite och kommit fram till detta nu: http://www.inet.se/kundvagn/visa/912456/check123

En polare sade att moderkortet vart något jag skulle försöka byta ut för att få ut så mycket ifrån grafikkortet som möjligt? Några andra som har synpunkter på varför och vilket jag skulle byta ut det till isf? Dessutom står det "Hastighet 2200(O.C.)*/2133(O.C.)*/1866(O.C.)/1600(O.C.)/1333/1066" på moderkortet minnes hastigheter.. betyder det att RAM minnet jag valt (1600mhz) inte kommer vara optimalt utan kanske borde välja ett 1333mhz istället?

Sen är jag också osäker på chassit, någon som har något annat snyggt / bra att föreslå för drygt samma peng?

Alla synpunkter uppskattas!

Jag TROR att moderkortet kommer "strypa" hastigheten till 1333MHz men du kan nog bara gå in i bios/efi vad nu kortet har, och klocka till 1600MHz så ska det nog fungera prima!

Jag passar på att låna tråden, jag ska nog beställa dator ikväll och vill ha en sista koll ser detta ok ut?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/891519/sweclockrrsss