Permalänk

Har Google blockerat mig?...

Har Google börjat blockera användare bara för att deras egen webbserver inte fungerar som den ska?...

Jag försökte klicka på ett YouTube klipp inne på YouTube, och när sidan inte kunde laddas så fick jag fram ett felmeddelande, http statuskod 500 - internal server error. Jag gjorde ett nytt försök och fick då veta att de har detekterat "ovanlig trafik" från mitt nätverk. What the f***?! Vad ska det betyda? Är jag officiellt blockad nu från YouTube?...

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Nope, nått fel med google. Inte bara du som har problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectroGeeza:

Har Google börjat blockera användare bara för att deras egen webbserver inte fungerar som den ska?...

Jag försökte klicka på ett YouTube klipp inne på YouTube, och när sidan inte kunde laddas så fick jag fram ett felmeddelande, http statuskod 500 - internal server error. Jag gjorde ett nytt försök och fick då veta att de har detekterat "ovanlig trafik" från mitt nätverk. What the f***?! Vad ska det betyda? Är jag officiellt blockad nu från YouTube?...

Lugn! Funkade inte heller för mig först. Men nu funkar den som den ska, i alla fall för mig

Visa signatur

Chassi: Lian-Li A4 H2O Moderkort: Gigabyte X570i CPU: 5800X3D Kylare: EK AIO 240 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3600Mhz CL18 GPU: Sapphire Radeon RX 7800 XT 16GB Pulse Nätagg: Corsair SF600 SSD Samsung Pro 990 1TB Tangentbord: KBD67 Lite R4, WS Silent Tactile, MW Retro Lights Hörlurar: SteelSeries Arctis Nova 7 Skärm: HP X34 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Logitech G900

Permalänk
Medlem

Fick samma, testa igen. Fungerar nu

Permalänk

Nope! Funkar inte hos mig i alla fall!

Det enda som fungerar för mig just nu är huvudsidan www.youtube.com. Jag kan inte titta på några klipp alls. Inte ens det klippet som jag tittade på från början. Alltså innan jag valde att klicka vidare till nästa klipp. Nu, oavsett vilket klipp jag klickar på så möts jag av samma meddelande.

Citat:

Our systems have detected unusual traffic from your computer network. Please try your request again later. Why did this happen?

IP adress: 109.225.x.x
Time: 2011-09-29T20:12:44Z
URL: http://www.youtube.com/watch?v=SystemV

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk

Alltså jag satt bara och tittade på ett YouTube klipp och så klickade jag på ett annat, relaterat klipp, för att titta på det istället.

Men jag tyckte att det dröjde länge och ingen ny sida visades, så jag klickade några gånger till med kanske 1 sekund mellan varje klick. Det här är ett knep jag brukar använda eftersom jag har en mycket märklig uppkoppling med väldigt bra överföringshastighet men trög responstid, och det här har alltid fungerat när en sida inte velat ladda på första försöket (både YouTube och andra sidor).

Men den här gången fick jag ett sånt där klassiskt YouTube felmeddelande.

Citat:

Sorry, something went wrong.

A team of highly trained monkeys has been dispatched to deal with this situation.

If you see them, show them this information.

[... följt av en massa siffror och bokstäver]

Jag klickade då bakåt till förra sidan och kunde då titta på det videoklipp jag redan hade sett. Nästa gång jag försökte klicka på det videoklipp som jag ville titta på så fick jag ett nytt meddelande. Det var då meddelandet ovan kom upp om att jag skickar dåliga vibbar till deras server typ - "unusual traffic".

Har de blockerat ett helt nätverk bara för att jag har klickat/gjort för många förfrågningar till deras server?... det låter ju inte troligt... men jag vette fan alltså...

Edit: Jag läste nu att för snabba eller för många förfrågningar kan anses som att man bryter mot tjänstevillkoren för YouTube.

Citat:

This page appears when Google automatically detects requests coming from your computer network which appear to be in violation of the Terms of Service. The block will expire shortly after those requests stop.

This traffic may have been sent by malicious software, a browser plug-in, or a script that sends automated requests. If you share your network connection, ask your administrator for help - a different computer using the same IP address may be responsible. Learn more

Sometimes you may see this page if you are using advanced terms that robots are known to use, or sending requests very quickly.

Men jag kan fortfarande inte titta på några klipp. Nåväl, jag ska ändå sova nu. Så jag struntar i det. Förhoppningsvis funkar det imorgon igen... om inte så byter jag väl operatör då, YouTube måste man ju kunna komma åt, eller hur?!

Visa signatur

Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Andra inlägget i tråden säger dig ingenting eller?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

men jisses..det är flera som haft samma problem säger dom ju till dig i tråden. ta lite kaffe o vakna

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

En liten uppdatering. Det fungerade för mig också dagen efter. Men jag har aldrig varit med om det här tidigare. Jag trodde att det var mitt eget fel eftersom jag klickade så många gånger. Men om det är flera av er som har haft samma problem så antar jag att det berodde på att deras server gick trögt under den perioden. Inte så konstigt kanske när man har så många dagliga besökare som YouTube ändå har. Nåja, huvudsaken är att det fungerar nu.

Visa signatur

Sweclockers BB kod
0101001101000111