Permalänk

skulle det funka?

Hejsan jag har ett gammalt gtx 280 som jag fick pink screen på, va nåt med minnena på det vad jag fattade för, gick och köpte mig ett gtx 560.
sitter nu och funderar så här, hmm undra om man kan använda det gamla gtx 280 som physi kort eftersom jag antar att det bara jobbar med gpu´n då och inte minnena, kan ju va ute och cykla.

vad tror ni? skulle det gå?

köra gtx 560 som first och gtx 280 som phys?

tacksam för ideer och svar
mvh Morgan

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av slappyjoe:

Hejsan jag har ett gammalt gtx 280 som jag fick pink screen på, va nåt med minnena på det vad jag fattade för, gick och köpte mig ett gtx 560.
sitter nu och funderar så här, hmm undra om man kan använda det gamla gtx 280 som physi kort eftersom jag antar att det bara jobbar med gpu´n då och inte minnena, kan ju va ute och cykla.

vad tror ni? skulle det gå?

köra gtx 560 som first och gtx 280 som phys?

tacksam för ideer och svar
mvh Morgan

Har hört att det måste vara från samma serie, alltså båda måste vara från t.ex. 5xx serierna.... TROR JAG, är inte 100% säker...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Antielefant
Skrivet av slappyjoe:

Hejsan jag har ett gammalt gtx 280 som jag fick pink screen på, va nåt med minnena på det vad jag fattade för, gick och köpte mig ett gtx 560.
sitter nu och funderar så här, hmm undra om man kan använda det gamla gtx 280 som physi kort eftersom jag antar att det bara jobbar med gpu´n då och inte minnena, kan ju va ute och cykla.

vad tror ni? skulle det gå?

köra gtx 560 som first och gtx 280 som phys?

tacksam för ideer och svar
mvh Morgan

Fungerar, men PhysX använder minnet också så är det något tjall där kan det mycket väl bli instabilt.

Inget att förlora på att testa däremot.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync