Permalänk
Medlem

Oblivion mods

Hej, jag undrar om några sweklockers medlemar kan ge exemple på bra mount mods och snyggare miljö mods, eller egentligen alla BRA möjliga! BÖRJA LINKA! Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxudd:

Hej, jag undrar om några sweklockers medlemar kan ge exemple på bra mount mods och snyggare miljö mods, eller egentligen alla BRA möjliga! BÖRJA LINKA! Tacksam för svar.

Till att börja så vill jag rekommendera följande länk som ger väldigt bra tips: OVERCLOCK.NET -- FAQ PART 1
The Elder Scrolls IV: Oblivion Modding
.

För att hålla ordning på moddarna så rekommenderar jag Oblivion mod manager.

Vissa moddar kräver OBSE.

Självklart så ska du ha den senaste officiella patchen. Sen så följande inofficiella patchar (ta dem som är tillämpliga):
Unofficial Oblivion Patch
Unofficial Shivering Isles Patch
Unofficial Official Mods Patch

Sen så en sista patch: Unofficial Oblivion Patch Supplementals.

För att göra det mycket snyggare så rekommenderar jag följande textur-paket Qarl's Texture Pack III Full v1.3 OMOD. Till det så vill du ha en kompabilitets-patch: QTP3 UOP32 Compatibility Patch.

För mer "levande" miljöer (och vatten och lite annat) så rekommenderar jag: Natural Environments.

Det är väl dem jag rekommenderar till att börja med, det finns många många fler.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkAlf:

Till att börja så vill jag rekommendera följande länk som ger väldigt bra tips: OVERCLOCK.NET -- FAQ PART 1
The Elder Scrolls IV: Oblivion Modding
.

För att hålla ordning på moddarna så rekommenderar jag Oblivion mod manager.

Vissa moddar kräver OBSE.

Självklart så ska du ha den senaste officiella patchen. Sen så följande inofficiella patchar (ta dem som är tillämpliga):
Unofficial Oblivion Patch
Unofficial Shivering Isles Patch
Unofficial Official Mods Patch

Sen så en sista patch: Unofficial Oblivion Patch Supplementals.

För att göra det mycket snyggare så rekommenderar jag följande textur-paket Qarl's Texture Pack III Full v1.3 OMOD. Till det så vill du ha en kompabilitets-patch: QTP3 UOP32 Compatibility Patch.

För mer "levande" miljöer (och vatten och lite annat) så rekommenderar jag: Natural Environments.

Det är väl dem jag rekommenderar till att börja med, det finns många många fler.

Tack så jättemycket för svaret, kul att folk bidrar! (du)

Permalänk
Medlem

Jag kan också rekommendera "RAEVWD" (Really Almost Everything Visible When Distant)
Den ökar LOD:en på avstånd.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

En bra sida med tips är http://devnull.sweetdanger.net/totoworld.html
Jag kör med "Quarls Texture Pack - Redimized" eftersom den vanliga QTP kräver rejält med minne på grafikkortet.
Ska nog installera "BOMRET'S TEXTURE PACK: SHIVERING ISLES" när jag börjar med SI.

En annan snygg mod är Oblivion Graphics Extender. Hemsida/Wiki Hemsida/Wiki.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera att du kollar upp OOO, Fran och MMM eller FCOM som har lite av varje. De mods ger en ny upplevelse på gameplay :P. Sen om man har tråkigt av att spela "själv" finns det 2 olika companions som är populära som jag aldrig spelar utan, CM partners och CSR, går bra att använda båda samtidigt om man vill. Finns även mods som spawnar fler NPC över hela spelet om det känns tomt. Annars är de grafikmods som skrivits redan, som gäller ;).

Visa signatur

RTS :D