470gtx kylare som passar för sli?

Permalänk
Medlem

470gtx kylare som passar för sli?

Har precis märkt att mitt ena kort har börjat vobbla. Tar jag en titt i MSI afterburner efter jag spelat så ser jag att den mäter av exempelvis 3030rpm ena sekunden och 3060 andra, och skiftar varje sekund. Jag hör självklart också ett vobblande ljud.

Tänkte ge mig på att dammsuga fläkten men om inte det löser problemet lutar det mot två nya kylare, lika bra att byta båda. Dock så är jag lite tveksam de kylare som jag hittar på inet.se/komplett.se/webhallen.com passar i en sliconfig på ett AsusP8Z68-V Pro kort. Jag har inte utrymme i chassit att använda den 3e pcie porten och det är bara 2 platsers mellanrum mellan de bägge pcie platserna jag använder.

Helst av allt hade jag viljat hitta en ny kylare av ref design som forslar ut luften, eller någon liknande och *tystare*.

Någon som har några rekomendationer ?

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

om garantin inte gått ut går det nog att få ett nytt.

Permalänk
Medlem

DAMMSUG INTE I DATORN!

Om du ska dammsuga kylaren, så ska du plocka bort kylaren.

Mvh

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

DAMMSUG INTE I DATORN!

Om du ska dammsuga kylaren, så ska du plocka bort kylaren.

Mvh

Hade inte tänkt dammsuga datorn, enbart kortet Vet om riskerna med statisk elektrisitet, men vad gör man annars vid tillfällen som detta? Verkar inte finnas några kylare jag kan byta till och fortfarande få plats med en SLI config.

När datorn är idle hörs inga ojämnheter. Dock så ser man i MSI afterburner att det går lite upp och ner...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Jag kollade ganska mycket på det här med 470 i SLI...blev vatten

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

men vad gör man annars vid tillfällen som detta?

Blås rent det med tryckluft. Antingen med kompressor om du har eller luft på burk som finns att köpa lite här och var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Jag kollade ganska mycket på det här med 470 i SLI...blev vatten

Funderat på det, är det några problem med vatten när man flyttar datorn, exempelvis lägger den ner osv? Vet du någon bra butik när det kommer till kylningskomponenter?

Skrivet av Giuffria:

Blås rent det med tryckluft. Antingen med kompressor om du har eller luft på burk som finns att köpa lite här och var.

Tack för tipset!!

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Funderat på det, är det några problem med vatten när man flyttar datorn, exempelvis lägger den ner osv? Vet du någon bra butik när det kommer till kylningskomponenter?

Tack för tipset!!

Vatten är ju en helt annan värld tyvärr. Det är dyrt, tar mkt tid o planering att bygga. Felsöka i vatten är en jälva mardrömm. Flytta datorn går bra förutom att den väger som en mindre bil, jag skulle dock inte rekommendera att lägga den ner någonsin.

Men sen är det jävligt kul med Jag hade nog dock personligen inte skaffat vatten till några så gammla grafikkort som 470 om du inte hittar block begagnat. Får ju tänka på det att när jag vill uppgradera till två nya så måstej ag köpa block för 600-800 kr st så det är ju inget man gör så ofta.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Giuffria:

Blås rent det med tryckluft. Antingen med kompressor om du har eller luft på burk som finns att köpa lite här och var.

Lånade hem en kompressor och störde grannarna lite. Plockade bort översta kåpan och blåste rent. Låter faktist bra nu Såååå otroligt skönt. Lite smått förvånad att det inte finns några aftermarket kylare som passar bättre för SLI configs.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....