Permalänk

8800 gts 640 grafikfel

Tjena, efter att jag nyss fixat en ny processor så har man ju självklart velat testa lite nyare spel istället för att bara nöta cs 1.6 som man gjort dom senaste åren.

För att mitt gamla grafikkort skulle palla med bf3 så drog jag upp frekvenserna lite efter Sweclockers guide, dock i nTune. Har kört överklockat till och från den senaste veckan i alla fall. Men idag vart det annorlunda, när jag drog upp frekvenserna och fläkten till 100% som vanligt och tog upp bf3 så vart det artefakter över hela skärmen och datorn låste sig. När jag startade om datorn så var det lodräta streck över hela skärmen, även i bios. Fick bort det genom att installera om drivrutinerna till grafikkortet. Men, grafikkortet verkar inte må helt bra ändå. Vart bara svart när jag försökte starta bf3 igen och skärmen har blivit svart några gånger.

Gpun låg max på 80 grader när jag körde Furmark med högre frekvenser än det jag hade nu

Varför vart det så från början?
Varför var det grafikfel även i bios?
Spelar mitt grafikkort på sista versen?

Värt att nämna är att det stod overclock failed på cpun i bios också, drog ner frekvensen där också och en kärna stängde tydligen av sig själv också. Har aldrig kunnat se någon temp i windows, men i bios visa den runt 40-50 grader.
Känns som om att hela datorn vill ge upp atm.

Bild på felet:

Kan tillägga att regnbågs-strecken bara är min bakgrundsbild

Permalänk
Medlem

Du tog sönder ditt grafikkort, sorry mannen.
Det som oftast ger dem symptomen är att minnena är trasiga, det är svårt att fixa själv.

Märkväl att ditt kort är gammalt som gatan, den ökade påfrestningen var droppen som fick bägaren att rinna över.
Om du kollar i enhetshanteraren borde du se ett felmedelande med code 34.

Jag hade själv samma fel med samma kort. Googla runt lite på code/error 34, du kanske har större tur än mig.

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Skrivet av ViXoN:

Du tog sönder ditt grafikkort, sorry mannen.
Det som oftast ger dem symptomen är att minnena är trasiga, det är svårt att fixa själv.

Märkväl att ditt kort är gammalt som gatan, den ökade påfrestningen var droppen som fick bägaren att rinna över.
Om du kollar i enhetshanteraren borde du se ett felmedelande med code 34.

Jag hade själv samma fel med samma kort. Googla runt lite på code/error 34, du kanske har större tur än mig.

Sorry att jag är lite seg på att svara men har vart på semester och trodde tråden aldrig skulle komma upp. Fick i alla fall bort felet efter lite ominstallationer av drivrutiner osv..

Nu verkar det vara tillbaka igen, började med att skärmen vart svart så fort jag ville kolla på film eller liknande, trodde det var beta drivrutinerna som bugga igen så installera om till lite äldre men då fick jag det här felet med strecken igen. Verkar svårare att få bort nu, men ska försöka ett tag till.

"Den här enheten har stoppats eftersom ett problem har rapporterats. (Kod 43)" Ser ut som ett vanligt fel bland andra sweclockers medlemmar.

Permalänk
Medlem

om det spökar på det graffet. så sök här inne på swec efter att baka ett grafikkort..det har hjälpt många 8800 kort att komma igång igen.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

om det spökar på det graffet. så sök här inne på swec efter att baka ett grafikkort..det har hjälpt många 8800 kort att komma igång igen.

+1 Baka grafikkort har funkat för mig 2 utav 3 gånger när det kommer till 8800 Serien, dock om det är fel på minnena kan du ha problem, men om den är lödningsfel, tjoho

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Du har klockat sönder ditt kort.

Som sagt så kan det hjälp o baka kortet i ugnen.
Ta bort kylaren o alla plast detaljer du kan få bort, sätt ungnen på 200c o baka kortet i ca 5min.

Permalänk
Skrivet av Bulltazar:

Du har klockat sönder ditt kort.

Som sagt så kan det hjälp o baka kortet i ugnen.
Ta bort kylaren o alla plast detaljer du kan få bort, sätt ungnen på 200c o baka kortet i ca 5min.

Tror du bakning funkar för det här felet? Tänkte på att det vart aldrig så här av värme problem som gjorde så att lödningen paja, hade koll på temperaturen fast det kan kanske bli fel vid 50-70 grader c?

Sen så undrar jag hur det kunde börja fungera igen förut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chillamore:

Tror du bakning funkar för det här felet? Tänkte på att det vart aldrig så här av värme problem som gjorde så att lödningen paja, hade koll på temperaturen fast det kan kanske bli fel vid 50-70 grader c?

Sen så undrar jag hur det kunde börja fungera igen förut?

Kortet håller på o dö, den kan fungera av o till, en bakning kan kanske hjälpa, men det är värt ett försök..

Permalänk
Skrivet av Bulltazar:

Kortet håller på o dö, den kan fungera av o till, en bakning kan kanske hjälpa, men det är värt ett försök..

Är väl kanske inte så konstigt att kortet sjunger på sista versen med tanke på åldern osv.. Får se om jag har något gammalt kort så man i alla fall kan surfa och ev lira lite cs 1.6 : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chillamore:

Tror du bakning funkar för det här felet? Tänkte på att det vart aldrig så här av värme problem som gjorde så att lödningen paja, hade koll på temperaturen fast det kan kanske bli fel vid 50-70 grader c?

Sen så undrar jag hur det kunde börja fungera igen förut?

Bakning har funkat för mig så baka på, du kan inte direkt förlora något på det nu så, det behöver inte vara värme som orsakade det.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.