Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Antalet handlingar per sekund som du gör ser slött ut.
Vad som skulle kunna göra det bättre är ett reaktionärt system där du kan försöka blocka om du ser att någon riktar vapen eller svärd mot dig, om du ser att någon börjar kasta en handgranat mot dig så kastar du dig åt sidan. Att du attackerar själv vid rätt tillfälle.
Stridssystemet ser ut precis som wow, warhammer, rift etc. ~1,4s stel seg gcd där du inte kan göra något mellan.
Dvs frångå den klassiska gcdn som är så långsam i så många mmos där man bara sitter och väntar på att få trycka på nästa knapp.
Vidare ser det sjukt fult ut med skydd, en grön ful gubbe visas där du kan ställa dig. I stället borde det isf finnas en liten mätare nere bland knapparna som visar hur mycket skydd du står i mot olika riktningar om det skall synas över huvud taget..

Enda jag kan tänka mig som "skiljer sig" från mängden är faktiskt Age of Conan do.. Dock med 3.0 patchen försvann det som gjorde timing och reaktionstid till en fördel samtidigt some dom tog bort combo-skippingen.. Men du kan fortfarande inte säga att nått annat MMO kräver mer movement etc.. Har som sagt inte testat SWTOR men antar det är som du säger, Samma som WoW/Rift/WAR combat? =(

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Enda jag kan tänka mig som "skiljer sig" från mängden är faktiskt Age of Conan do.. Dock med 3.0 patchen försvann det som gjorde timing och reaktionstid till en fördel samtidigt some dom tog bort combo-skippingen.. Men du kan fortfarande inte säga att nått annat MMO kräver mer movement etc.. Har som sagt inte testat SWTOR men antar det är som du säger, Samma som WoW/Rift/WAR combat? =(

Hellgate London 2011 och Vindictus kräver mer. Kommande spelet Tera tror jag också kommer kräva mer.
I både hellgate och vindictus så aktar du dig för närstridsattacker och avståndsattacker specifikt riktade mot dig, så jo, de kräver betydligt mer av spelaren utan att för den delen göra det allt för svårt men betydligt roligare och engagerande.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av Lyrisius:

Jag misstänker att vi båda har rätt då en companion börjar med färre skills i lägre level:ar, men som han säger så får de en "full bar of abilities" i högre level:ar.
En full bar betyder enligt mig; en full bar.

Våra definitioner av dynamisk combat är bevisligen inte lika :). I agree that we disagree.
Det "klassiska" mmo-stridssystemet som WoW lånar från sina föregångare är långt ifrån dynamiskt och utgår fortfarande ifrån "tärningar" i bakgrunden och är ett turbaserade system som SWTOR också ser ut att använda.
En högre hastighet och lägre cooldown betyder inte mer dynamik.
Stridssystem från actionbaserade spel som DCUO och det döda spelet Spellborn är vad jag kallar dynamiskt.
Vad jag har kunnat se så följer även GW2 en mer dynamisk väg där dina abilities ändras beroende av miljö (under vatten t ex), och där det är viktigt att kunna ducka undan i realtid.

Hoppas du förstår att jag inte försöker säga emot dig, utan jag försöker bara vara tydlig med vad jag själv menar :).

Jo du har nog rätt faktiskt, vad jag menade är att wow är lite snabbare och detta är inte detsamma som mer dynamiskt. Precis som du säger är gw2 ett bättre exempel på dynamiskt combat. Sen vad gäller min companion, jag var lvl 30 och hade fortfarande bara 2-3 abilities med den, men detta var ju i somras och mycket har säkert ändrats. Jag skulle faktiskt vara förvånad om det inte gjort det, för companion i det läget var ganska ointressant rent combatmässigt.

Och jag förstår precis att du inte säger emot utan bara är tydlig med din åsikt. Det är bara bra att du inte tar det jag säger som om fakta för jag har ofta svårt att vara objektiv i speldiskussioner (detta är något jag ofta inte märker själv, förrens efter lite diskussion som i detta fallet)

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Jag misstänker att vi båda har rätt då en companion börjar med färre skills i lägre level:ar, men som han säger så får de en "full bar of abilities" i högre level:ar.
En full bar betyder enligt mig; en full bar.

De har du rätt i, ju högre lvl ju fler abilities. Sedan ska gearar du också upp din companion vilket gör hon/han mer viktig än en liten imp i WoW, tycker jag iallafall. här är beviset: http://www.dailymotion.com/video/k1BMkqcY38TDVz2sKPn#from=emb... (Sith inquisitor, sorcerer lvl 42)

Skrivet av Nautilus011:

en bekant till mig nämnde ett datum för early access. Jag har sökt men kan inte hitta något som tyder på att ett sådant datum är bestämt. Någon här som sett detta?

Jag hörde också ett datum, det jag hörde var 22 November. Det bioware säger är den som förhandsbokade tidigt får spela tidigt den som förhandsbokat sent får spela senare. men rykten är rykten

PM:a om ni vill ha BETA LEAK sidor då får ni se mer hur det funkar istället för att dra egna slutsatser från Biowares godkända-i-flera-olika-avdelningar-innan- release videos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monneman:

De har du rätt i, ju högre lvl ju fler abilities. Sedan ska gearar du också upp din companion vilket gör hon/han mer viktig än en liten imp i WoW, tycker jag iallafall. här är beviset: http://www.dailymotion.com/video/k1BMkqcY38TDVz2sKPn#from=emb... (Sith inquisitor, sorcerer lvl 42)
...
PM:a om ni vill ha BETA LEAK sidor då får ni se mer hur det funkar istället för att dra egna slutsatser från Biowares godkända-i-flera-olika-avdelningar-innan- release videos.

Låter jättespännande det där. Själv har jag inte varit med i någon beta så all info kommer ifrån saker som jag läst. (försöker hålla mig borta från spelet tills det blir dax på riktigt)

När jag ser på SWTOR så utgår jag ifrån Biowares spelportfölj. Det är väldigt enkelt att börja dra paralleller mellan t ex KOTOR, Mass Effect och SWTOR.
Så varför folk måste envisas med att ta upp spel som WoW bara för att vi pratar MMORPG är för mig en aning referensfattigt och fantasilöst. Visst är WoW både stort och mångas första kärlek men en aning trånsynt. (vilken negativ klang det fick... jag respekterar faktiskt vad Blizzard har lyckats med även om det lyser igenom att jag är från den gamla mmo-skolan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monneman:

Jag hörde också ett datum, det jag hörde var 22 November. Det bioware säger är den som förhandsbokade tidigt får spela tidigt den som förhandsbokat sent får spela senare. men rykten är rykten

Jag var på Eurogamer Expo i London för några veckor sedan och gick på en Meet n' Greet som Bioware hade anordnat den 24 september för fans av SWTOR. Vi var lite under 100 personer som fick testa spela och även samtala med Stephen Reid (Community Manager) och Daniel Erickson (Lead Writer) under en hel kväll. Då sa Stephen att det vid den tidpunkten ännu inte är bestämt när Early Access ska börja men att dom inte kommer låta folk spela deras spel gratis i flera veckor så min gissning är nog att Early Access är något från 1-2 dagar till ca 1 vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

När jag ser på SWTOR så utgår jag ifrån Biowares spelportfölj. Det är väldigt enkelt att börja dra paralleller mellan t ex KOTOR, Mass Effect och SWTOR.
Så varför folk måste envisas med att ta upp spel som WoW bara för att vi pratar MMORPG är för mig en aning referensfattigt och fantasilöst. Visst är WoW både stort och mångas första kärlek men en aning trånsynt. (vilken negativ klang det fick... jag respekterar faktiskt vad Blizzard har lyckats med även om det lyser igenom att jag är från den gamla mmo-skolan)

Förstår exakt vad du menar!

Skrivet av Skyflyer:

Jag var på Eurogamer Expo i London för några veckor sedan och gick på en Meet n' Greet som Bioware hade anordnat den 24 september för fans av SWTOR. Vi var lite under 100 personer som fick testa spela och även samtala med Stephen Reid (Community Manager) och Daniel Erickson (Lead Writer) under en hel kväll. Då sa Stephen att det vid den tidpunkten ännu inte är bestämt när Early Access ska börja men att dom inte kommer låta folk spela deras spel gratis i flera veckor så min gissning är nog att Early Access är något från 1-2 dagar till ca 1 vecka.

Fan vad nice att du var på meet N' Greet med dem! men det beror på vilket spel du förhandsbokar, Standard & Deluxe ger dig 4 dagar Early Game Acess medan Collectors Edition 7dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monneman:

Förstår exakt vad du menar!

Fan vad nice att du var på meet N' Greet med dem! men det beror på vilket spel du förhandsbokar, Standard & Deluxe ger dig 4 dagar Early Game Acess medan Collectors Edition 7dagar.

Var hittade du den infon? Har för mig att det sades att 7 och 4 dagar var spekulationer. ^^

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Var hittade du den infon? Har för mig att det sades att 7 och 4 dagar var spekulationer. ^^

Ja, som jag förstått det är det ingen skillnad på vilken utgåva man har köpt utan allt har att göra med när man reggade sig på hemsidan. Min personliga gissning är ca en veckas fasning, dvs från 13:e fram till 20:e med X tusen nya varje dag på varje serverhall.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawHead:

Ja, som jag förstått det är det ingen skillnad på vilken utgåva man har köpt utan allt har att göra med när man reggade sig på hemsidan. Min personliga gissning är ca en veckas fasning, dvs från 13:e fram till 20:e med X tusen nya varje dag på varje serverhall.

Håller jag med om, över en veckas early access låter väldigt osannolikt, jag skulle gissa på runt 4 dagar (+/- 1 dag). ^^

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Skrivet av Monneman:

beror på vilket spel du förhandsbokar, Standard & Deluxe ger dig 4 dagar Early Game Acess medan Collectors Edition 7dagar.

Det vill jag verkligen ha en trovärdig källa på med tanke på att Bioware inte har släppt någon info om det själva

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawHead:

Ja, som jag förstått det är det ingen skillnad på vilken utgåva man har köpt utan allt har att göra med när man reggade sig på hemsidan. Min personliga gissning är ca en veckas fasning, dvs från 13:e fram till 20:e med X tusen nya varje dag på varje serverhall.

Jag tror att alla får samtidigt. Det skulle bli ett sjuhelsikes liv om man skulle få börja på olika dagar.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Skrivet av Monneman:

De har du rätt i, ju högre lvl ju fler abilities. Sedan ska gearar du också upp din companion vilket gör hon/han mer viktig än en liten imp i WoW, tycker jag iallafall. här är beviset: http://www.dailymotion.com/video/k1BMkqcY38TDVz2sKPn#from=emb... (Sith inquisitor, sorcerer lvl 42).

Jo det där var ju onekligen lite fler abilities än vad jag såg i betan. Gör definitivt hela grejjen med companion lite intressantare!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Skrivet av Fuuza:

Jag tror att alla får samtidigt. Det skulle bli ett sjuhelsikes liv om man skulle få börja på olika dagar.

Fel. Det kommer bli på olika dagar. Ju tidigare du skrev in din pre access-kod desto tidigare får du börja spela. Det är bekräftat av Bioware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuuza:

Jag tror att alla får samtidigt. Det skulle bli ett sjuhelsikes liv om man skulle få börja på olika dagar.

Nu är tydligen officiella sidan nere så jag kan inte dubbelkolla/länka men jag är ganska säker på att de sagt i sin FAQ att de som reggat sig först får tillgång först, som en slags fasning där fler kommer att få starta för varje dag (eller vad nu perioden blir). Det är, som jag förstått det, just det som är hela poängen med early access - att man inte ska belasta servrarna för mycket utan istället låta folk börja spela lite utdraget för att se till att allt fungerar som det ska.

Meh, pucktvåa.

Källa på ovan

Lade till källa
Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Fel. Det kommer bli på olika dagar. Ju tidigare du skrev in din pre access-kod desto tidigare får du börja spela. Det är bekräftat av Bioware.

Skrivet av RawHead:

Nu är tydligen officiella sidan nere så jag kan inte dubbelkolla/länka men jag är ganska säker på att de sagt i sin FAQ att de som reggat sig först får tillgång först, som en slags fasning där fler kommer att få starta för varje dag (eller vad nu perioden blir). Det är, som jag förstått det, just det som är hela poängen med early access - att man inte ska belasta servrarna för mycket utan istället låta folk börja spela lite utdraget för att se till att allt fungerar som det ska.

Meh, pucktvåa.

Källa på ovan

Frågan är, hur funkar detta i praktiken?
Jag menar, ska ge ett exempel.
Person A skaffade spelet och skrev in koden bara en timme efter det släpptes. Person B skaffade spelet en vecka efter och skrev in koden. Vad händer om Person B försöker logga in dagen då early-access har kommit igång? Alltså, hur funkar systemet? Kommer där en varning t.ex. "Du skrev in koden senare, just nu har vi flera som har prioritet". Eller om han nu kommer in först på servern, blir han kickad?
Kanske inte är släppt och/eller ingen av er har en aning, var bara tvungen att fråga. ^^

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Skrivet av davaa:

Frågan är, hur funkar detta i praktiken?
Jag menar, ska ge ett exempel.
Person A skaffade spelet och skrev in koden bara en timme efter det släpptes. Person B skaffade spelet en vecka efter och skrev in koden. Vad händer om Person B försöker logga in dagen då early-access har kommit igång? Alltså, hur funkar systemet? Kommer där en varning t.ex. "Du skrev in koden senare, just nu har vi flera som har prioritet". Eller om han nu kommer in först på servern, blir han kickad?
Kanske inte är släppt och/eller ingen av er har en aning, var bara tvungen att fråga. ^^

Enkelt, det fungerar precis som med betan. Man får inte spelet i fysisk form utan du får ett mail med en länk där du kan ladda hem spelet när det är din tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Enkelt, det fungerar precis som med betan. Man får inte spelet i fysisk form utan du får ett mail med en länk där du kan ladda hem spelet när det är din tur.

Ah! Smart!
Så det händer alltså vid en speciell tidpunkt? Person A får spelet vid 14.15 och Person B får spelet vid typ.. 17.30 t.ex.?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Skrivet av davaa:

Ah! Smart!
Så det händer alltså vid en speciell tidpunkt? Person A får spelet vid 14.15 och Person B får spelet vid typ.. 17.30 t.ex.?

Så specifika har de inte varit men det skulle inte förvåna mig om det blev så. Ett enkelt sätt att sprida ut belastningen på

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Så specifika har de inte varit men det skulle inte förvåna mig om det blev så. Ett enkelt sätt att sprida ut belastningen på

Absolut!
Är väldigt bra kalkylerat och lär förhoppningsvis fungera riktigt bra. ^^

Off-topic: Ser att du är en "fellow" Ruthlessare!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Skrivet av davaa:

Absolut!
Är väldigt bra kalkylerat och lär förhoppningsvis fungera riktigt bra. ^^

Off-topic: Ser att du är en "fellow" Ruthlessare!

Inte bara det, jag är en av officerarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Inte bara det, jag är en av officerarna

Det är ju du Northbane! Noodel här

Ursäktar off-topic,

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Så, vad tror ni om spelet so far?
Är det ett WoW i Star Wars miljö? Eller är det något mer?
Grafiken verkar väldigt simpel men det kanske inte är något problem?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Så, vad tror ni om spelet so far?
Är det ett WoW i Star Wars miljö? Eller är det något mer?
Grafiken verkar väldigt simpel men det kanske inte är något problem?

Om det är ett "wow" i star wars miljö är jag lite små hypad på att spela det då skogar o träsk inte faller mig i smaken så som rymden mm.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Så, vad tror ni om spelet so far?
Är det ett WoW i Star Wars miljö? Eller är det något mer?
Grafiken verkar väldigt simpel men det kanske inte är något problem?

Det är ett KOTOR i MMORPG-miljö.

Skrivet av karjix:

Om det är ett "wow" i star wars miljö är jag lite små hypad på att spela det då skogar o träsk inte faller mig i smaken så som rymden mm.

Star Wars är dock nästan mer Fantasy än Sci-Fi... skogar=Endor och träsk=Dagobah
Skämt åsido, jag håller med på vad du menar. Att åka mellan stjärnorna och utforska på en mer planetär nivå har alltid kittlat mina spel-lökar lite extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Så, vad tror ni om spelet so far?
Är det ett WoW i Star Wars miljö? Eller är det något mer?
Grafiken verkar väldigt simpel men det kanske inte är något problem?

Jag tror att spelet har goda chanser att etablera sig mot WoW och vara en svidande tagg som sitter djupt i det kollektiva egot bland herrarna på Activision-Blizzard för en längre tid framöver.

Det är ett WoW i Star Wars miljö. But with a KOTOR-twist.

Jag upplevde aldrig grafiken som ett problem.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Jag tror att spelet har goda chanser att etablera sig mot WoW och vara en svidande tagg som sitter djupt i det kollektiva egot bland herrarna på Activision-Blizzard för en längre tid framöver.

Det är ett WoW i Star Wars miljö. But with a KOTOR-twist.

Förmodligen är detta det enda som kan ge WoW en riktig match, eftersom det är annorlunda miljö med rymd/scifi samt baserat på nåt som många känner till. Men WoW är och kommer länge till vara störst inom fantasy-MMO, medan SWTOR nog kan bli störst inom scifi/hightech-MMO segmentet.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Så, vad tror ni om spelet so far?
Är det ett WoW i Star Wars miljö? Eller är det något mer?
Grafiken verkar väldigt simpel men det kanske inte är något problem?

Ser bara bättre och bättre ut. ^^

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Det är ett KOTOR i MMORPG-miljö.
Star Wars är dock nästan mer Fantasy än Sci-Fi... skogar=Endor och träsk=Dagobah
Skämt åsido, jag håller med på vad du menar. Att åka mellan stjärnorna och utforska på en mer planetär nivå har alltid kittlat mina spel-lökar lite extra.

Jaha, kommer man kunna flyga runt i rymden? Coolt om så är fallet Trodde först man flyttar sig från instans till instans med hjälp av teleport eller något liknande.

Skrivet av Solaris:

Jag tror att spelet har goda chanser att etablera sig mot WoW och vara en svidande tagg som sitter djupt i det kollektiva egot bland herrarna på Activision-Blizzard för en längre tid framöver.

Det är ett WoW i Star Wars miljö. But with a KOTOR-twist.

Jag upplevde aldrig grafiken som ett problem.

Intressant om nu spelet blir en utmanare till WoW. Samtidigt känns det inte spec hypat och jag har för mig jag läst en del negativt om spelet (t ex på FZ). Men den kritiken kanske är felaktig?

Har aldrig spelat KOTOR Var det bra?

Skrivet av valiant:

Förmodligen är detta det enda som kan ge WoW en riktig match, eftersom det är annorlunda miljö med rymd/scifi samt baserat på nåt som många känner till. Men WoW är och kommer länge till vara störst inom fantasy-MMO, medan SWTOR nog kan bli störst inom scifi/hightech-MMO segmentet.

Skrivet av davaa:

Ser bara bättre och bättre ut. ^^

Trevligt, för jag minns inte att trailers imponerade speciellt mycket sist jag såg en eådan:) Iallafall inte lika mycket som RIFT, Aion och framförallt Tera gjort (i mån av detaljrikedom osv).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Det är ett WoW i Star Wars miljö. But with a KOTOR-twist.

Detta.

Även om min erfarenhet av WoW är begränsad påmminer spelet en del om WoW. Däremot finns en nerv i berättandet som känns väldigt KOTOR. Även om mycket rent tekniskt inte är i framkant, utan goda beprövade koncept, är det ändå i min mening en hel del som känns fräscht och annorlunda. Sen är det trots allt Star Wars, 'nuff said liksom...

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/