Permalänk
Skrivet av Blomnsterjohn:

Jag kapar tråden lite,

kan dom som köper en fysisk kopia av spelet via t.ex. webhallen ladda ner själva ISO-filen/spelet från Origin och sedan aktivera med nyckeln man fick med den fysiska kopian?

Kom på att jag har ju fan ingen CD-läsare i burken xD Har inte behövts på ett par år för alla köpta spel/program går ju typ att få som ISO-image+cd-key numera(kan tillägga att jag inte kör piratkopierat, men jag brukar studentlicenser av många program och de spel jag har går att få ner från speltillverkaren Ex. SC2).

har köpt MOH och BC2 på skiva , sen har ja skrivit in cd-keyn på origin o kunnat ladda ner spelen där . så de borde funka utan problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Du borde kontakta EA och säga som det är då. Annars är du en riktig gris i mina ögon.

Okej, här är man en gris i dina ögon...ett helt obefogat inlägg av dig Rikard.
Varför skrev du så, kan du utveckla?
Försöker du provocera eller är du bara på dåligt humör, enlighten me!
Nu hör det inte till tråden, men jag är så galet intresserad av att förstå var alla dessa idiotkommentarerna kommer från.

Lite mer info till dig Rikard om du vill motivera ditt inlägg
Jag avbokade spelet eftersom jag ville köpa det billigare på ett annat ställe.
Jag är inte snål, jag köpte trotts allt ett GTX 580 för BF3.
Tycker bara det är onödigt att betala mer pengar för ingenting.

Kom ihåg Rikard, det är EA som gjort fel, inte jag.

Jag skapade en tråd och frågade om någon visste hur man skulle gå till väga för att göra ett återköp.
Som du säkert förstår efter, att ha läst händelseförloppet nedan, är jag inte så sugen på att lägga ner ännu mer tid på EA.

"
Tjena,

Jag har köpt ett spel på Origin som jag vill lämna tillbaks.
Spelet är köpt digitalt och dom själva skriver så här:

Om du bor i EU-området och köper ett spel eller en tjänst, som spelpoäng eller valuta, från en av våra webbplatser, så har du 14 dagars returrätt under vilka du kan ta tillbaka ditt köp. Du förlorar dock rätten att ta tillbaka köpet om du påbörjar nedladdningen, eller om tjänsten har påbörjats, innan 14-dagarsperioden är över. Observera att om du köper tjänster från oss så påbörjar vi tjänsten när vi har skickat dig e-post med köpbekräftelsen.
Klicka här för fullständiga villkor

Jag har inte laddat ner det så det är inga problem att få pengarna tillbaks.
Frågan är bara HUR man skall göra.
I deras FAQ skriver dom så här:

Om du har betalat med kontokort och vill avbestlla en produkt kontaktar du kundtjänst (detta är en länk).
Tänk på att du får hjälp snabbare om du har ditt ordernummer till hands. I vissa fall går det inte att avbeställa en produkt, eftersom beställningarna ibland bearbetas omedelbart.

Trycker jag på länken "kundtjänst" kommer jag till http://www.ea.com/se.
Därifrån kan jag gå till "Hjälp" som tar mig till en sida på engleska.
Efter lite undemenyer och rullister kommer man äntligen fram till ett formulär på engelska.
Men är det verkligen det man skall använda?

Någon som gjort ett återköp på Origin och vet om detta är rätt väg att gå?
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Du borde kontakta EA och säga som det är då. Annars är du en riktig gris i mina ögon.

Märkliga utttryck här ibland?!? På vilket sätt skadar detta dig?

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Seasonic Focus GX-850w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Moderator
Moderator

*1 inlägg borttaget*

Tänk på trivseln folk, att kalla andra för skällsnamn är inte ok.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Hej.

Någon som har laddat ned spelet från origin än?

Jag har förbokat via cdon men funderar på att avboka och köpa via origin för då vet man ju att man kan spela spelet från dag ett, inget strul med posten...

Åsikter?

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk

Man kan inte ladda ner det än utan får vänta till 14:59 när mailet med nyckeln kommer

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SuperSverker:

Avbeställde från webhallen för någon månadssedan, är det skillnad på pris mellan origin och svenska butiker?
(tänkte beställa igen för er som inte förstod)

Svårt att kolla upp på ett par sekunder?

Skrivet av Chrester:

Har origin lika knepig prispolitik som steam? 500:- för en digital version på origin medans man kan köpa från game.se för 400:- (frakten inräknad).

Är väl inte så knepigt egentligen. EA vill inte konkurrera prismässigt med butikerna, då kedjor som GameStop etc. får fetspel och vägrar sälja deras spel om de gör så. Med andra ord så skulle spelen bli mycket billigare på Steam, Origin, GMG osv. om vi alla bojkottar kedjor som GameStop m.m. som ändå bara tar löjliga överpriser på allt de säljer.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

He he

Nu e ni allt bra sugna på att börja lira Bf3 ,)

Permalänk
Medlem

så har folk börjat fått förhandsnerladdat nu elr är det senare under dagen det börjar?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

så har folk börjat fått förhandsnerladdat nu elr är det senare under dagen det börjar?

Står 14:59 i mailet, så efter det.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andyah:

så har folk börjat fått förhandsnerladdat nu elr är det senare under dagen det börjar?

det spelar väl skiten roll
det enda dom får göra är att titta på filerna
dom kan väl inte börja spela föräns den 25e ändå?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

Mjo.. men singelplayer borde det väl gå att spela?

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

det spelar väl skiten roll
det enda dom får göra är att titta på filerna
dom kan väl inte börja spela föräns den 25e ändå?

Det är väl för att undvika sega nerladdningar på releasedagen som folk vill preloada

Jag har inte fått någon information ännu och spelet är fortfarande låst i origin

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag köpte spelet på origin halv tre idag, kommer jag också kunna förhandsnedladda spelet då? Vad jag kan se står det ingenting i bekräftelsemailet om att jag kommer kunna förhandsnedladda det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genesistag:

Mjo.. men singelplayer borde det väl gå att spela?

Nej, du kan inte ens starta spelet fören det är släppt den 27:e.

Förövrigt så är det UTC +2 i Sverige så det dröjer dryga timmen till innan mailet skickas ut.

Permalänk
Medlem

Jag förbokade mitt från game.se och fick mail idag om att det skickats. Det va tidigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leandr:

Jag avbeställde mitt förhandsbokade spel.
Dom hade inte hunnit dra några pengar från mitt konto än så dom tog bort den transaktionen.
Men spelet ligger kvar på Origin och jag fick mailet ovan.
Tror jag lyckats få BF3 gratis.

Du saknar troligen en day 1 patch som nu är sätt såvanligt men några få små filer som behövs för att det ska fungera sen ska dne nog även hämta en nyckel för att packa upp sig. Om du inte vill sälja har det i origin bland din spel. alltså inte lokalt. Då tror jag du lyckats med konststycket att få de gratis.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genesistag:

Mjo.. men singelplayer borde det väl gå att spela?

nej, det är bara en tidig nerladdning av spelet så inte alla sitter o tankar samma dag för att underlätta för servrarna..battlelog kommer inte vara uppe förän relase dagen så

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Käre, kund!

Tack för att du förhandsbokar Battlefield 3. Vi vill påminna dig om att vi inte kan lova att du kan spela spel du köpt hos oss om 1 år utan att du kanske måste köpa dom igen.

Med vänliga hälsningar,
Origin-teamet

borde stå så istället...

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk

14:59 UTC+1 = 15:59 svensk tid

Permalänk
Skrivet av Monkeyapa:

14:59 UTC+1 = 15:59 svensk tid

Gaaah, det här med tidszoner, tack

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muss3:

Jag förbokade mitt från game.se och fick mail idag om att det skickats. Det va tidigt!

Wut? Säker på att det inte bara är packat eller något sånt?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av pocke-boy:

Gaaah, det här med tidszoner, tack

Haha tidszoner är något jag aldrig kommer förstå mig på.. Hemskheter

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Wut? Säker på att det inte bara är packat eller något sånt?

Har också ett bf från game som är skickat igår enligt mail. Först ett mail att ordern var under behandling sen strax efter fick jag mail om att ordern var skickad.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 650D | AMD 1100T| Corsair H100 | Asus Crosshair V Formula | Asus HD6950 | Corsair AX 850w Gold | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz CL8 | Corsair 120 GB Force GT |

Permalänk
Medlem

Köpte mitt BF3 ex på gamersgate. Billigare var det och cd nyckeln funkar ju till origin också. Tips till er andra.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Beställde hos game men fick ett meddelande om att beställningen inte gick igenom, så man förhandsbokar den på origin men jag kan inte "förhandsladdaner den", var jag för sen när jag köpte den? Gjorde det för en halvtimme sen... e bara så jäkla taggad på att börja spela!

Visa signatur

Intel E7500 4Ghz |Thermaltake Frio | Asus p5q se2 LGA 775 | FD define r3 Artic white | Chieftech 650w | Gigabyte geforce GTX 460 OC | Corsair xms2 | Hitachi 500GB | Seagate 1TB |

Permalänk
Medlem

Kan ju tillägga att spelet som skickas från game är till ps3 (present till kompis). Mitt till pc är direkt från ea origin.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 650D | AMD 1100T| Corsair H100 | Asus Crosshair V Formula | Asus HD6950 | Corsair AX 850w Gold | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz CL8 | Corsair 120 GB Force GT |

Permalänk
Medlem

Då borde man få mail snart isf..

Permalänk

Fyfan, såg precis launchtrailern, sp-kampanjen kommer bli sjukt cool tror jag

EDIT: Gött, nu tankar jag

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

15.59 skulle det väll komma om jag minns rätt!