Permalänk
Medlem

Tunn/lätt dator som har allt?

Min gamla laptop har börjat bli opålitlig och jag orkar inte hålla på med den utan vill ha en ny. Jag vill kompromissa med så lite som möjligt. Jag reser ganska mycket så jag vill ha en lätt dator. Jag kan få för mig att spela något lättare spel, så jag vill kunna göra detta om så faller mig in. Jag gillar även ny teknik så om datorn har roliga ny lösningar tycker jag om det. Datorn skall även vara relativt snygg eftersom det är roligare helt enkelt

Jag har hittat följande som faller mig väldigt mycket i smaken: Sony VPCZ228GG

Den har allting egentligen jag vill ha, det enda den saknar är firewire (jag har ett externt ljudkort som använder detta).

Är det någon som känner till liknande dator, som har mer eller mindre samma spec fast även med firewire?

Om någon vet hade det även varit intressant att veta vad som skiljer VPCZ 228 från 227.

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Vad är "lättare spel?"

Här kan du se exempel på vad det inbyggda HD3000 chippet klarar av (dvs inte mkt):
http://www.notebookcheck.net/Intel-HD-Graphics-3000.37948.0.h...

Snygg dator med bra prolle!

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=963559

Nya ultrabooks, det är ju dock i en helt annan prisklass verkar det som?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Nej, intels grafikchip är inte så mycket för spel. Det som jag tycker är väldigt roligt med modellen är emellertid att man får med en docka. Dockan har diverse utgångar, blu-ray brännare samt ett radeon 6650M, 1gb. Jag vet inte hur det där grafikkortet är, men jag tänker att det duger? Eller är det kasst?

Det jag gillar med datorn är att den är 13" men har full HD-upplösning och raidfunktionen på hårdiskarna, det ger det där lilla extra

Ultrabooks är iof snygga och lätta, men dom är lite för mesiga tycker jag, har för lite finesser...

Men, finns det någon konkurrent till den här datorn ifrån något annat märke?

Permalänk
Medlem

Vilken prisklass snackar vi om nu? Zenbook är sjukt snygg faktiskt, jag hade köpt den om den hade haft en vettig GPU vilket dock är svårt att trycka in i en sån där tunn skapelse!

6650M är det sisådär kort med lite sämre prestanda som mitt ATI 4650M kort (som är två år gammalt).

Permalänk
Medlem

sonydatorn kostar ca 20 000, men jag kommer gärna undan billigare om möjligt.

6650 var ju iof lite av en besvikelse, men jag spelar de flesta spel på konsoll. Hur tror du det funkar för ett spel som CIV V?