Alla fyndtips från mellandagsrean

Call of Duty: Modern Warfare 3 är här

Permalänk
Medlem

Dom kunde lika väl släppa ett expansion pack till mw2

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

YESSSSSS ÄNTLIGEN!!!!

Ett NYTT cod spel har kommit, det har gått nästan ett år, jag har längtat efter ny grafikmotor och dx11, jag har längtat efter förstörbara miljöer, stridsvagnar, flygplan, helikoptrar och stora kartor!!!!

Götttt!! Äntligen ett verklig spel med bra rekyl och man kan springa igenom en korridor och döda 10 pers med melee.

(sarkasm slut)

Permalänk
Skrivet av Mateh:

Förstår inte hur folk kan köpa både mw3 och bf3..
Det är som att spela WoW och GW, eller HoN och LoL.
Eller så är det bara för mig att man automatiskt är emot det andra liknande spelet

Vad är det som skulle hindra oavsett vilket spel det är, det är ju trots allt olika spel, inte f*n spelar man bara ett spel.
Det är ju spelandet man är ute efter, alla spel inom samma genre har ju olika känsla som passar bättre eller sämre vid olika tillfällen man sitter och spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svj0hn:

Nu är det dedikerade servrar och utlovat bättre anti-cheat, så... Men väntar och ser.

MAN SLIPPER IAF ORIGIN -.-

orankade servrar, uselt anti cheat, utvecklare som skiter fullständigt i pc, ja jävlar vad jag längtar.

Vad har du emot origin? Orange steam?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=b5dsOn06w1s

Återvinning verkar vara ett nyckelord hos CoD:s utvecklare.

Dx9, sup?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MightyKLARA:

HAHA, du skämtar va? Jag om någon är en teamplayer genom att mosa igenom alla, ressa alla som har dött runtomkring mej för att sedan planta bomben och defenda på rush;) Sen så vill man ju levla upp till samma nivå som man var på betan. Så kan du ge ditt nick så jag kan kolla på hur bra du är på teamplay?;)

så du tror att bf3 är gjord för att spela på rush mode? 12k haha spela lite mer realistiskt så ska du se att du får max 4k även om du nu är den bästa lagspelaren..

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Hög nivå på fokus här, ni som inte gillar MW3 behöver tvunget inte lägga tiden på att gnälla heller. Spelade ett par timmar igår på 360 och det är fruktansvärt bra, flyter som smör på konsol till skillnad mot "rivalen" BF3 (borde inte framerate vara bland det absolut viktigaste? Jag har iofs bara testat betan på 360, inte fullv, så det kan ha blivit bättre). BF3 är guld på PC dock.

Jag tycker även att grafik är grafik och det är max 1/5 av spelets värde, vissa här verkar värdera det betydligt högre. Så den här tramsdebatten om DX och vad som är snyggast är lite för mycket högstadie. I slutändan är båda spelen otroligt bra.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Avstängd
Skrivet av h0psi:

Hög nivå på fokus här, ni som inte gillar MW3 behöver tvunget inte lägga tiden på att gnälla heller. Spelade ett par timmar igår på 360 och det är fruktansvärt bra, flyter som smör på konsol till skillnad mot "rivalen" BF3 (borde inte framerate vara bland det absolut viktigaste? Jag har iofs bara testat betan på 360, inte fullv, så det kan ha blivit bättre). BF3 är guld på PC dock.

Jag tycker även att grafik är grafik och det är max 1/5 av spelets värde, vissa här verkar värdera det betydligt högre. Så den här tramsdebatten om DX och vad som är snyggast är lite för mycket högstadie. I slutändan är båda spelen otroligt bra.

jag har inget emot cod förutom bops, mw2, mw3, spelar själv cod4mw1 och bf3 och det är ju sant det du säger! jag tycker inte grafiken är lika viktig som spelkänslan men ett nytt spel ska ha ny grafik och inte samma som för vad blir det nu?.. 5år? dags att gå framåt

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Trodde den släpptes förra året men det måste vart nåt annat då isåfall...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

jag har inget emot cod förutom bops, mw2, mw3, spelar själv cod4mw1 och bf3 och det är ju sant det du säger! jag tycker inte grafiken är lika viktig som spelkänslan men ett nytt spel ska ha ny grafik och inte samma som för vad blir det nu?.. 5år? dags att gå framåt

Jo fast spelet gör ju inte reklam för sig att vara grafiskt banbrytande, det gör däremot BF3 med all rätt. Jag hade inte klagat om MW3 var snyggare och om man kunde rasera byggnader, men jag förväntar mig inte allt. Så länge det flyter på och är förbannat kul tänker jag inte på vad för brister spelet har eftersom jag inte är spelutvecklare eller speciellt intresserad av att fokusera på negativa aspekter av något jag finner underhållande...

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Skrivet av Riddlz:

YESSSSSS ÄNTLIGEN!!!!

Ett NYTT cod spel har kommit, det har gått nästan ett år, jag har längtat efter ny grafikmotor och dx11, jag har längtat efter förstörbara miljöer, stridsvagnar, flygplan, helikoptrar och stora kartor!!!!

Götttt!! Äntligen ett verklig spel med bra rekyl och man kan springa igenom en korridor och döda 10 pers med melee.

(sarkasm slut)

Förutom den sista meningen så beskrev du väl i princip just.. bf3? ; )

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av FribBe:

Det kommer finnas dedikerade servrar, men BARA för orankade servrar.
Tydligen är dedikerat inte bra för rankning... hur fan de än tänkte där?

MW3, nej tack.

dom ville väll förhindra fuskare som boostar

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

dom ville väll förhindra fuskare som boostar

Activision vill förhindra det mesta i utvecklingsväg.

Permalänk
Skrivet av Sgt.X:

köper deta bara för grafiken xD

haha!
+1

Av de videos jag sett så tycker jag att det ser ut som ett expansionspaket med nya banor till mw2.
Är man en ensamvarg som är ute efter högsta score så tycker jag att man ska köpa mw3 så att vi som kör för laget slipper one man army spelarna på bf3!

Permalänk
Medlem

Multiplayer ser ut som DLC till mw2

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt.X:

köper deta bara för grafiken xD

Den är ju likadan som i de 4 tidigare COD spelen?

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Xtia xProto-L
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo
Motherboard: Asus ROG Strix X570-i Cooler: AC NeXXos 1080mm
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

där har de lite fel de är som att säja att frostbite och frostbite 2 har samma grafik

Permalänk
Avstängd
Skrivet av h0psi:

Jo fast spelet gör ju inte reklam för sig att vara grafiskt banbrytande, det gör däremot BF3 med all rätt. Jag hade inte klagat om MW3 var snyggare och om man kunde rasera byggnader, men jag förväntar mig inte allt. Så länge det flyter på och är förbannat kul tänker jag inte på vad för brister spelet har eftersom jag inte är spelutvecklare eller speciellt intresserad av att fokusera på negativa aspekter av något jag finner underhållande...

jojo men är det värt att lägga 500kr på att få samma spel med nya banor?

Visa signatur

Permalänk

MW3..Äntligen ett bra spel och bara 365kr..värt varenda krona !
Skönt att det finns kvalitéspel som MW-serien !
Tråkigt bara att man köpte skitspelen BF3&Bfbc2 innan....

Permalänk
Medlem

Inget får adrenalinet att pumpa som MW serien. Älskar det. Och grafiken för mig funkar bra. För att vara helt ärlig så tycker jag inte bf3 var särskilt iögonfallande det är stort och plottrigt. Antagligen för att jag inte har de fetaste grafik korten. Problemet med bf3 var också att det tar 5min att komma dit man vill utan fordon för att sen bli dödad av någon som ligger o trycker i någon buske. MW 3 så är det full fart hela tiden och jag älskar det. MW 3 är skitkul!

Visa signatur

i7-2600k/ ASUS P8P67 LE/ Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB/ 2xASUS Radeon HD 6850/ Silver Power SP-SS750M 750W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

haha,,så ägd!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk

360kr+ för ett Map pack?
CoD spelare är inte så olika de blåsta Apple fanboysen.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Skrivet av Sgt.X:

där har de lite fel de är som att säja att frostbite och frostbite 2 har samma grafik

Det är samma motor som i dom tidigare spelen i mw serien så någon större märkbar skillnad på grafiken är det inte. Så jag vet inte riktigt vad du syftar på när du säger att han har fel?

Permalänk
Medlem

Vill veta hur många kopior BF3 såldes i jämfört med MW3 !!!!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Jag är besviken... Det räcker så.

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att jag är imponerad av spelet på något plan :/

Permalänk
Medlem

Kunde dom inte bara gjort ett DLC till MW2? Det är ju för faan samma jävla skit spel.. Så grymt besviken på hela spelet i stort. Och grafiken är i särklass det sämsta jag sett. Minecraft håller bättre mått, iaf det jag sett utav det spelet på youtube.

Spelet får i betyg -10

EDIT: Jag vill ha mina pengar tillbaka..

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Sarkasm. "[]...är ett yttrande där något sägs på ett skenbart humoristiskt sätt med ett överdrivet, sarkastiskt tonfall med avsikt att håna den eller det man syftar på. Sarkasmens sakinnehåll är ofta en stark överdrift" - Wikipedia

Skrivet av Sgt.X:

Att påstå att Call of Duty har haft samma grafikmotor de senaste fem åren är precis samma sak, ja. Fast sant.
Call of Duty har använt samma motor sedan Call of Duty 4.

Permalänk
Skrivet av Montalva:

så du tror att bf3 är gjord för att spela på rush mode? 12k haha spela lite mer realistiskt så ska du se att du får max 4k även om du nu är den bästa lagspelaren..

Vf skulle jag vilja köra "realistiskt"? Alla sitter ju bara och campar eller är i tanks så jag måste ju själv cappa flagger eller planta/deffa bomben. 4k är kanske bra för dej som kör "realistiskt" men ett realisktiskt spel skulle ha en runda "krig" och sen blir det förhandlingar;) Men om du vill sluta spela så fort du dör så fine by me, för annars så skulle det ju inte vara "realistiskt";)

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MightyKLARA:

Vf skulle jag vilja köra "realistiskt"? Alla sitter ju bara och campar eller är i tanks så jag måste ju själv cappa flagger eller planta/deffa bomben. 4k är kanske bra för dej som kör "realistiskt" men ett realisktiskt spel skulle ha en runda "krig" och sen blir det förhandlingar;) Men om du vill sluta spela så fort du dör så fine by me, för annars så skulle det ju inte vara "realistiskt";)

... jag skrev mer realistiskt om du nu gillar att teama vill du köra lite så jag har nån att spela med då mina vänner inte kan spela spelet nu när mw3 kom?

Visa signatur