Spel till föräldrar?

Permalänk
Medlem

Helt klart portal!

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

Min morsa fastnade för Bejeweled och Peggle direkt jag fick henne att testa...
Peggle är då väldigt beroendeframkallande, rekommenderas!

Permalänk
Medlem

Som några skrev tidigare skulle nog Grim Fandango och Tales of Monkey Island funka. Personligen gillar jag Broken Sword 1 och 2 vilka bjuder på bra story, spänning och humor.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades faktiskt få min far (51) att spela Metro 2033 när han hade fått sin nya dator. Han gillar action filmer, så det var därför jag lyckades övertala honom att ge det en chans. Dock lirade han aldrig ut det, han var riktigt kass på att sikta med vapnet. I don't blame him

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

The Sims?

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 11600k - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Tänk på att deras brist av kunskap inom det engelska språket kan bli ett visst problem i vissa spel om det existerar

Visa signatur

Fractal Design R3, MSI P67A-G45 B3, SB i5 2500k @ 3.8 (bluescreen i idle! Hjälp!!!), 4 GB RAM @ 1600 MHz // ASUS DCII 570 // 1 TB @ 7200RPM, 500 GB @ 7200 RPM // Corsair AX850

Permalänk
Entusiast
Skrivet av seville57:

Buggspel, fick aldrig Oblivion att funka 100 % trots mängder av olika patchar osv.

Eh ? Inte alls särskilt buggigt med alla patcher, och VERKLIGEN INTE buggigt med UOP....

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av Antarn:

Som någon skrev tidigare: något simulator spel tror jag skulle uppskattas mest. Dock tror jag inte att någon flygsimulator är något att rekommendera, då dom kanske blir illamående eller yra.

Illamående eller yra skulle inte tro det. Både jag och min morfar kör FSX och vi blir alldrig yra eller illamående, det enda fallet att kunna bli yr är nog om man gör en volt eller nåt annat liknande.

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Eh ? Inte alls särskilt buggigt med alla patcher, och VERKLIGEN INTE buggigt med UOP....

Jag har faktiskt hört att Oblivion har varit jäkligt buggigt, och som jag brukar säga, en gång buggigt alltid buggigt!
Haha, nejdå
Men allvarligt så har jag hört att Oblivion har dragits med en massa buggar. Så du hade ju inte behövt dementera hans inlägg så där burdust?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshifavorite-94:

Illamående eller yra skulle inte tro det. Både jag och min morfar kör FSX och vi blir alldrig yra eller illamående, det enda fallet att kunna bli yr är nog om man gör en volt eller nåt annat liknande.

Det är såklart olika från person till person. Tänkte mest på att lite äldre människor ofta kan vara känsliga för flygsimulatorer och liknande.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=unofficel%20patch%20obl...

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk

The sims helt klart, förvånar mig att det inte fanns bland de första kommentarerna

Lågt tempo, enkelt, kul och väldigt beroendeframkallande.

Permalänk
Entusiast

Vad vill du få sagt ?
Jag spelade det innan UOP, inga problem, spelade utan UOP med moddar, lite krascher, med UOP + moddar INGA problem.
Måste vara du som har en väldigt instabil dator, eller extrem otur.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Kör på med Hardcore spel direkt BATTLEFIELD 3!

Ot: The sims hade kanske varit något för dom

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

det är lite svårt och ge en person ett spel, det bästa är nog och bara låta dom prova det spelet som intreserar dom, och låt dom gå i sin egen takt (vi vara alla noobs nån gång )

Permalänk

Håller nog med många om att Sims kan vara ett bra val. Lugnt tempo, lätt att fatta, därtill ofta väldigt komiskt. Möjligen negativt då att det inte skulle vara så hårdvarukrävande, vilket Sims (iallafall 3) kan vara.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

Min farsa på 51 bast spelar BF (2142,BBC2,3) och han gillar det. Ligger antingen långt bak i bushen som sniper eller spelar någon annan "passiv" roll. Detta tog honom inte lång tid att bemästra. Så FPS:er behöver inte ha lång inlärningskurva, man behöver bara koncentrera sig på sådant som inte kräver så jäkla mycket av spelaren
Mitt tips är att skaffa något gammalt billigare FPS spel där man kan göra något liknande och se om det går hem? Skulle nog inte skada i alla fall. Och gillas det så titta på de lite nyare spelen och se vad de tycker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beatles-3122:

Håller nog med många om att Sims kan vara ett bra val. Lugnt tempo, lätt att fatta, därtill ofta väldigt komiskt. Möjligen negativt då att det inte skulle vara så hårdvarukrävande, vilket Sims (iallafall 3) kan vara.

samtidigt behöver man inte ha 60fps konstant där:P

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Rekomenderar World of warcraft:D

dock kanske det är mindre bra om du hoppas bli bjuden på julmiddag... Dom lär vara upptagna med o göra "viktiga dailys" när du kommer på besök xD

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Mahjong som nämnts tidigare

Permalänk
Medlem

Betapet/wordfreud
Svea Rike (gammalt spel om Sverige)
Peggle
Simulator av olika slag - traktor, lastbil w/e

Permalänk
Medlem

Tycker ni är fel ute. Far gillar att spela battlefield, synd att han inte köpt Bf3 enu. Men han har mej aldrig tid

Permalänk
Medlem

Min far spelar just nu Betapet. Han har även spelat det klassiska Pinball en gång i tiden och han var jävligt bra dessutom.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av LarssoN:

Inlärning? Det är ju ett tänkespel som är "simpelt" att spela då man har kommit på hur man ska göra.
Det är ju roligt att det ska vara lite klurigt, sen finns det ton av videos på youtube som visar hur man gör

Min morbror hade förvånansvärt mycket problem med portal, och han har ändå viss vana ( Har spelat Bf2 online i alla fall ett år)

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Xface:

Tycker ni är fel ute. Far gillar att spela battlefield, synd att han inte köpt Bf3 enu. Men han har mej aldrig tid

Åh! skulle verkligen älska att spela Bf med farsan D: Antagligen därför jag längtar efter att få barn själv, så man kan spela med dem

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Nu är ju i och för sig min pappa 48 men jag vet vad han gillar för spel, han älskar Tekken spelen och liknande men har även spelat en hel del Swat 3, utöver det så har jag sätt honom spela CS i smyg ibland (både 1.6 och source), han har även spelat BF2 en del men annars diverse konsolspel som ligger hemma hos honom sedan barndomens dagar (huvudsakligen PS1-spel). Vad jag egentligen vill säga är nog att vilka spel man gillar skiljer nog lika mycket mellan äldre som yngre så det är nog svårt att ge generella svar för just åldern 60+.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Min farsa gillade att spela Age of Empires 1 när det begav sig. Fick dock aldrig honom att testa något av de nyare AoE-spelen..