kontroll till nintendo switch

Permalänk
Medlem

kontroll till nintendo switch

Hej,

Nu när man snart blir ägare till en switch börjar man fundera på vilken kontroll man ska införskaffa.

Nu börjar även flera gå på rea så är sugen på att införskaffa någon eller några men vilken?

Har ni några bra tips och rekommendationer?

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga 8bitdo Pro 2, den nya revisionen med hall effect-spakar. Generellt så är jag väldigt förtjust i 8bitdo dosorna då de håller rätt hög kvalité, har två äldre 8bitdo SN30 Pro, den med SNES-tema som de var tvungen att sluta sälja på grund utav att de blev stämda av Nintendo. Jag använder dem både på riktiga Switch:en och emulering på datorn samt när jag är ute på resande fot kopplade till min mobiltelefon. Tanken är väl att uppgradera till Pro 2 vid tillfälle om det dyker upp en bra deal på dem.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
vSphere Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera 8Bitdo Ultimate med laddningsdocka:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7192349

Jag och tre polare har använt just den modellen i snart 2 år. Osar kvalitet, otroligt bra batterid och räckvidd och fantastiskt smidigt med laddningsdockan som både är snygg praktiskt.

Permalänk
Medlem

Jag kapar tråden lite med frågan om en Joy-con grip och kontrollerna tillsammans är det samma som en Swtichkontroller?
Jag antar det men vill bara veta om man tappar något i funktion om man väljer det ena eller det andra?

Permalänk
Medlem

Ställer mig i hyllningskören för 8Bitdo Ultimate. Bästa handkontrollen jag ägt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wip3:

Jag kapar tråden lite med frågan om en Joy-con grip och kontrollerna tillsammans är det samma som en Swtichkontroller?
Jag antar det men vill bara veta om man tappar något i funktion om man väljer det ena eller det andra?

Är inte helt med på vad du menar, men ofta tappar man IR, Amiibo-scanner, rumble samt gyro i många kontroller från tredjepart.

Kör du med Nintendos egna Joy-cons i ett grepp, så är de däremot likvärdiga med en Nintendo Pro-kontroller funktionsmässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Är inte helt med på vad du menar, men ofta tappar man IR, Amiibo-scanner, rumble samt gyro i många kontroller från tredjepart.

Kör du med Nintendos egna Joy-cons i ett grepp, så är de däremot likvärdiga med en Nintendo Pro-kontroller funktionsmässigt.

Ja, lite luddigt beskrivet...

Men du har besvarat min fråga då jag menar en Nintendo Pro kontroller.

Permalänk
Medlem

Vad är egentligen skillnaderna på 8bitdo ultimate, ultimate c och ultimate 2c?