Permalänk
Medlem

shit, man blir lite sugen på att dra till nån tipp nu och se om det finns någe kul o ta

blr jävligt avundsjuk på er som hittar grejer värda några tusen

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

låg en liten påse för någon vecka sen i grovsoprummet hemma,... blev lite nyfiken, var tvungen och kolla läget,..

öppnar påsen och hittar en Microsoft Habu (Razer) gaming mus utan sladd,.. ? kollar vidare och hittar sladden i en till påse i den lilla påsen,... något djur har gnagt på sladden och någon har ryckt sladden hur musen....

eltejp lite lödande och voila! har nu en fullt fungerande Faktiskt skön laserMus =D

just nu ligger den topp 3 av fynden man gjort,..

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sposckis:

En iMac förra årets eller året innan modell. Någon tänkte slänga den, vi tog med den o kolla på den.. En Trasig HDD som vi fick utav farbror och den var som ny

Mac-människor....

Spiller kaffe på ett iMac tangentbord ---> ÄÄÄEEEE VI SLÄNGER HELA SKITET

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Mac-människor....

Spiller kaffe på ett iMac tangentbord ---> ÄÄÄEEEE VI SLÄNGER HELA SKITET

Sant

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Va är inte det 85% av nöjet med en tipp dator???

Kanske. Men det va ju så tråkigt när lösenord etc låg i en textfil på skrivbordet :/ Hade varit lite roligare om man fick göra lite detektivarbete och känna sig som en hackare

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

http://home.abe.kth.se/~felhan/pics/2011.11.23-Lab/

Massa labbgrejer som antingen hade lådor värda att spara för egna projekt eller roliga knappar och rattar för detsamma.

Permalänk
Medlem

Värst vad alla hittar grejer då på våran Tipp här i Etuna håller dom koll som gamar

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk

hitta ett gts 250 en gång (på den tiden det var aktuellt) bytte fläkt på det sen funka det fint^^ vart en fin boost från mitt gamla 3870, gav det till syrran senare när jag uppgradera och det tuffar på fint=)

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk
Medlem

hitta ett xbox, baslåda med förstärkare, internet kabel (oöppnad) kommer inte på något mer nu

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Medlem
Skrivet av cl3mens:

http://home.abe.kth.se/~felhan/pics/2011.11.23-Lab/

Massa labbgrejer som antingen hade lådor värda att spara för egna projekt eller roliga knappar och rattar för detsamma.

Inte för att jag har nån aning om vad det var för saker men det hade säkert gått att kränga på tradera,ebay heller nått elektronikforum för lite $$$
Tog du reda på allt? jag fattar det som att du inte gjorde det.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

hittar oftast en gammal pentium eller liknande som jag brukar låta stå kvar. Sett rätt så många i vårt grovsoprum. Ibland sitter gafikkortet kvar, ibland en dvdspelare.
Vettigaste jag hittat hittills är en Sound Blaster Audigy 2 ZS, fungerande. Den ligger dock bara och skräpar.

Annars är det bara gammalt dammigt junk.

Permalänk
Medlem

Snappade upp det här på radion idag, observera att det bara är ett förslag. Länk: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artik... .Tycker det låter trevligt. Lite långt till Kungsbacka bara.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk

Fynda en Dell Studion 1537
En tangent fattades annars helt fungerande med laddare och allt

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem

min morsa har slängt en massa grejer som funkade fint som min brors c64 och palm pilot.

Permalänk
Medlem

Hittade dessa idag:

satt två sådana på ett moderkort.. server?

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2236596
Fractal Design R3 Titanium, ASUS Crosshair Formula IV, AMD Phenom II x4 970 @ 3.5Ghz + H60, Corsair Dominator @ 1600mhz (OC), 2x Radeon HD6970 stock, 2x Silverstone AP 120mm front, 1x Silverstone AP 140mm bottom, 2x P&P Scythe GT 1850rpm @ h60, 1x scythe GT 1850rpm top exhaust, 2x (P&P config) Fractal Design 120mm side exhaust.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PBGP:

Så sjukt är det inte. Det man slängt ska man kunna betrakta som slängt. Jag skulle bli sur om någon rotade bland mina slängda papper i min soptunna.

Och har man lämnat sitt skräp för återvinning på _Återvinningscentralen_ då ska det väl återvinnas? Det är ju hela poängen.

jo jo, men återanvändning är ju den bästa formen av återvinning

Permalänk
Medlem

För flera år sedan när jag var fattig student så satt jag hemma på kammaren och surfade på nätet när det helt plötsligt kommer en blå blixt följt av en stor rökpuff från baksidan på mitt chassi, och allt slocknar. Nätagget var såklart helt dött, så jag skruvade ur det och gick ned för att slänga det i soprummet. Vad står då där på golvet om inte en dator. Jag öppnar den, och grafikkortet är borta, men moderkort, hårddisk och nätagg är kvar. Jag hämtar skruvmejsel, tar loss nätagget och hårddisken och kopplar in båda i min dator, ber en bön och startar datorn. Allt funkar som det ska, så jag fick ett nätagg som var 150W starkare + en ny 120GB hd.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk

Hittade ett fungerande GigaByte GA-MA78GM-S2H moderkort igår

Permalänk
Medlem

Nån hade slängt en gammal Dell XPS dator idag när jag var nere, satt en P4 i den, diskarna hade han tagit bort men jag orkade inte ta med den hem.

Permalänk
Medlem

Hittade ett gameboy color med pokémon blå, tyvärr var min högsta pokémon level 23

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakiya:

Hittade ett gameboy color med pokémon blå, tyvärr var min högsta pokémon level 23

Inte helt fel!

Hitta en 300Gb hdd i soprummet idag... Bra att ha.

Visa signatur

Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | Intel® Core i5-2500K | Radeon HD 6970 2GB GDDR5 |8 Gig Corsair 1600 Mhz | Cooler Master Silencio 550

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eddsson:

Inte helt fel!

Hitta en 300Gb hdd i soprummet idag... Bra att ha.

skulle inte behållt en hdd som legat i en soptunna, troligtvis trasig eller så går den sönder precis när som helst, så ha inget viktigt på den isf

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Hittade ett par sata-kablar fortfarande inplastade i mitt soprum häromdagen. Dock inget jag behöver men bra att ha.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Avstängd

Morsans gubbe jobbar på en TIPP

Man får ju som bekant inte ta saker från tippen men kan meddela att de som jobbar där plockar hem saker som bara den

var en datafirma som konkat då kom det nya laptops i kartong.. kanske inte värsta modellen direkt men nya o fungerande... en splitterny spis har han oxå tagit hem.. en gång fick man en kartong hårgele som egentligen kostar 128kr flaskan av han..

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Avstängd

Senaste fyndet 3st vita trådlösa 360-dosor fullt fungerande. Perfekt för jag hade en gammal vit 360 med en vit dosa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Hittade ett Playstation 2 igår på tippen, inga fysiska skador..

Jag går fram till vakten och frågar "Får jag lov att ta en sak jag hittade i containern? Det är till ett skolprojekt"
Varpå hon svarar "Jag får inte ge dig tillåtelse, men jag ser inte allt" så vände hon sig om!

Går hem, kopplar in det, den ger bild! Problemet är att den inte läser skivor, men jag hade ändå tänkt byta ut läsaren mot en hårddisk så detta gör mig inte de minsta besviken!

Ett nästintill fullt fungerande PS2, jatack

Va en kille här på swec som hade ett ps2 som inte kunde läsa skivor.
http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...

kanske du hittat hansn?^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Tog hem två datorer som skulle kastas efter ett blixtnedslag..

Första
Processor: AMD Athlon 64 X2 5000+
Grafikkort: Asus 8800GT 512mb
Moderkort: Gigabyte GA-MA78LMT-S2H
Minne: 2GB 667Mhz DDR2
HDD: Samsung SpinPoint F1 500GB SATA2
Psu: Codegen 450w
Random chassi

Andra
Processor: AMD Athlon 64 X2 4200+
Grafikkort: Asus 7900GT 256mb
Moderkort: Random
Minne: 2GB 667Mhz DDR2
HDD: Samsung 200gb och 100gb Pata
Psu: Random 400w
Chassi: Något thermaltake jättechassi med plexi och utan front

Första ja gjorde var att testa om dem fungerade vilket dom inte gjorde! Byte psu i båda och sen har dom tickat på i cirka en månad utan problem Och jag vart nöjd, duger bra som htpc osv!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Va kul, har inte sett denna tråd förens nu, här ska det skrivas!

Hittade ett abit 939 kn8 sli + x2 4200 939 paket igår. Vet inte vart det ska få plats bland allt annat "dattaskrot".

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem

Jag hittade Osbourne 1:ans avlägsna släkting.. en 7.1 kg "släptop" klump vid namn Acer Aspire 1705.. 17" skärm, full-size DDR-minne (inget so-dimm). P4 3Ghz och FX5600Go.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Senaste: en 1 gb pc2100-sticka, och en 512 mb dito. En Dell Optiplex GN+, dock har jag icke fått igång den ännu.

Visa signatur

2600K, 16 gb ram, hårddiskar och sånt...