Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av avicenna

Moget inlägg..

Vem kan hålla sig

mogen sign btw

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundelin
Så slogs alla swecares drömmar i spillror..
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA

Nee drömmen har inte riktigt gått i spillror Jag har inte gett upp ännu

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka

Nee drömmen har inte riktigt gått i spillror Jag har inte gett upp ännu

thats the spirit boy!
Volta upp datan som man säjer på SweC språk:
Höj spänningen till _max_ och tryck på ett par deltor på din alphapal och se hur högt du kommer

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983

hurgår det med din da?
Får upp den högre?
Är den stabil i 2200Mhz och på villken temp å vcore?
Stresat den i nåt program?

det går jätte bra vaddå stabil i 2200mhz kör juh 215 x 13 ( 2795mhz ) jag testar mest frontsidebuss nu, hur bra moderkortet jag köpte är och minne dvs ... annars är det bra grabben ????

Visa signatur

Amiga 4000 !!! de kallar jag dator
:D

Permalänk

Fixade 2310mhz i alla fall med vcore 2.0
2325 vill inte (helvetes skit också) vågar inte gå över 2.0 eller??

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

Fick en liten fundering iofs är det bara att prova Men mitt Corsair PC3200 256MB går på cas2-2-2-5 det kan inte va de som stoppar

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundelin

Vem kan hålla sig

mogen sign btw

Du kan ju gärna förklara omogenheten i min sig, tackar på förhand.
Du med din kommentar ovan ska ju överhuvudtaget inte yttra dig.

Permalänk
Medlem

Får min 2400+ på måndag
Har et KX7 333 som har en maxvolt på 1.85 utan voltmod.
Får se hur högt jag kan gå med min SLK-800 och 80mm Enermax.

Arne, du skall absolut inte behöva så hög vcore för den klockfrekvensen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arel
Får min 2400+ på måndag
Har et KX7 333 som har en maxvolt på 1.85 utan voltmod.
Får se hur högt jag kan gå med min SLK-800 och 80mm Enermax.

Arne, du skall absolut inte behöva så hög vcore för den klockfrekvensen.

du lär bli besviken med denna moderkort du har den har bara x13 som max i multipliern och för att nå högre måste du ha volt moddad annars kommer du inte så värst långt

Visa signatur

Amiga 4000 !!! de kallar jag dator
:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundelin

offtopic.. fan vilket coolt klockslag du skrev ditt inlägg på

hehehehe lyckades printa 13:37 när jag höll på att installera cs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arel
.

Arne, du skall absolut inte behöva så hög vcore för den klockfrekvensen.

Nee det tycker inte jag heller faktiskt Men va gör jag funkar inte med lägre

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av avicenna

Moget inlägg..

det var väll fan inget fel på det inlägget...typ alla på sweclockers hade värsta förväntingarna efter den där rewieven där han fick upp den i 2500mhz med luft...

HAHAHHAHHAHAHAAHA jag har 1600+ och är nöjd..

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem

Min pallade inte 46C med 1,80V mer än några h i prime men körde bara min 120mm Y.S på 5V och hade rumstemp på 29C.
Bar testade
1,85V väkra hjälpa.
Ska testas mere i dag bara det att min pump sög luft i går när systemet blev som varmast så tog den in luft på sugsidan så har fixat med det ills 07:00 i morse inna jag la mig.
Ska klockas mer nu på tisdag då jag är ledig så kan den stå på i 24h å stresas så ska vi se hr stabil den är i 2,2Ghz med 1,85V.
Å så kör jag 12V med på fläkten

Permalänk

FSB + Mult.

Vad kör ni för FSB och Mult.. då ni har överklockat xp2400...
och man behöver inte låsa upp dem har jag hört om man vill köra multipliern på högre värde...

Jag drar igång på måndag eller tisdag... men vet inte om twinmos minnen är bra för överklockning ;/ blir nog bara multiplier klock för min del isånnafall..

Visa signatur

Antec 1080 430w| Gainward 256mb 6600gt 550/1050 agp| Twinmos ddr3200 2-2-2-11 T2 256*2| T-breed xp2400 11.5 * 200 = 2000@2300mhz | ZM 7000B-CU | Abit An7 | Fujitsu Siemens C992 19" skärm |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Min pallade inte 46C med 1,80V mer än några h i prime men körde bara min 120mm Y.S på 5V och hade rumstemp på 29C.
Bar testade
1,85V väkra hjälpa.
Ska testas mere i dag bara det att min pump sög luft i går när systemet blev som varmast så tog den in luft på sugsidan så har fixat med det ills 07:00 i morse inna jag la mig.
Ska klockas mer nu på tisdag då jag är ledig så kan den stå på i 24h å stresas så ska vi se hr stabil den är i 2,2Ghz med 1,85V.
Å så kör jag 12V med på fläkten

edit

jag fattar inte en sak datorn bootar upp hela tiden fast jag ändrar hela tiden högre och högre nu är 3GHZ på "G" tempen ligger strax under - 25 grader Vcore 2.2 kör 217 x 13 ( 2821mhz ) kör passivkylning med vatten till northbryggan med temp 25 grader synd att jag inte kan visa upp bilder ingen kamera eller nåt men på g där med har en som vill sälja för 4000kr

Visa signatur

Amiga 4000 !!! de kallar jag dator
:D

Permalänk
Avstängd

undrar vad som händer om jag ökar till max vcore ?? har Abit kd7 kt400 där 2.35v är som mest ska prova om jag vågar dvs det kan säga pang med !!!!

Visa signatur

Amiga 4000 !!! de kallar jag dator
:D

Permalänk
Avstängd

kan nån moderator fixa detta forum som man kan länka bilder direkt till. denna sida från sin dator ??????där man har sina bilder ??? finns överklocknings sidor som har detta

Visa signatur

Amiga 4000 !!! de kallar jag dator
:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crowsepirix
undrar vad som händer om jag ökar till max vcore ?? har Abit kd7 kt400 där 2.35v är som mest ska prova om jag vågar dvs det kan säga pang med !!!!

jadu om den inte klarar det säger det inte pang utan elektromigration börjar efter några månader kanske den inte klockar lika bra efter ett halvår kan den ha dött. Det är ju trotsallt sagt av AMD själva att dom inte klarar mer än +0.5V dvs 2.15V. Så det finns ju risk för elektromigration.

Permalänk
Medlem

crowsepirix, det går att bifoga bilder... Och ja, på kd7 är max vcore 2,325v, när jag kör det på min så är den 2,37v i idle och typ 2,35v full load med 160w prolle

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rm0r
crowsepirix, det går att bifoga bilder... Och ja, på kd7 är max vcore 2,325v, när jag kör det på min så är den 2,37v i idle och typ 2,35v full load med 160w prolle

tyvärr vet jag inte hur jag bifogar bilder i denna forum har inte gjort det förrut och jag har ingen stans att lägga upp dom heller

Visa signatur

Amiga 4000 !!! de kallar jag dator
:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Fick en liten fundering iofs är det bara att prova Men mitt Corsair PC3200 256MB går på cas2-2-2-5 det kan inte va de som stoppar

vet ej vilken fbs du kör i men... minnet...(corsair) trivs bäst i 2.7.2.3 enhanched vid riktigt hög fbs...

Visa signatur

*p4 2.8@3.71 *1.5gb corsair 3500C2 t1 233 3/4 Vmod*Prometeia*Hercules Radeon9700pro Vmod H2O/pelliter kyling Dangerden,Blackice Extrem,Eninm,*HD´s 3*WDSE8mb)*20"sony trinitron*AbitIT7MAX V-mod*/#6003#\ (3dmark2003)*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ranlord

vet ej bilken fbs du kör i men minnet...(corsair) trivs bäst i 2.7.2.3 enhanched

Körde fsb155 kanske det kan va värt att prova olika minnesinställningar 7:an har jag inte kan bara välja 5/6

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crowsepirix

tyvärr vet jag inte hur jag bifogar bilder i denna forum har inte gjort det förrut och jag har ingen stans att lägga upp dom heller

Du kan skicka bilderna till mig så jag sätter upp dem i detta tråd.
Se till att bilderna bli konverterat till GIF eller JPEG format innan du skickar dem iväg.

umeimak10@spray.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka

Körde fsb155 kanske det kan va värt att prova olika minnesinställningar 7:an har jag inte kan bara välja 5/6

borde inte vara några prob med hårda settings i 155 men prova ändå det kan ju bli bättre om inte annat kan du ju utesluta minnet som det som står i vägen för 15000pix....

ps: kolla din pm box på nordic

Visa signatur

*p4 2.8@3.71 *1.5gb corsair 3500C2 t1 233 3/4 Vmod*Prometeia*Hercules Radeon9700pro Vmod H2O/pelliter kyling Dangerden,Blackice Extrem,Eninm,*HD´s 3*WDSE8mb)*20"sony trinitron*AbitIT7MAX V-mod*/#6003#\ (3dmark2003)*

Permalänk
Medlem

Crowsepirix

Vart köpte du din prolle?(Vill veta eftersom det är bara du som har den utsökta finna steppingen)

Föresten någon som vet hur mycket 2800 Mhz blir i Xp****+

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lastviking
Crowsepirix

Vart köpte du din prolle?(Vill veta eftersom det är bara du som har den utsökta finna steppingen)

Föresten någon som vet hur mycket 2800 Mhz blir i Xp****+

Jo det skulle vara kul att veta vartifrån du köpte den + om man skulle kunna få se Benchmarks tex 3dmark eller nått.

Mvh Raz

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor_cut

Jo det skulle vara kul att veta vartifrån du köpte den + om man skulle kunna få se Benchmarks tex 3dmark eller nått.

Mvh Raz

Såg att du också hade en XP2400 klockat nått eller

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

jag kör 16,5x133.
Har för mö min för att kuna fsb klocka nåt.
Sedan slipper man låsa upp dom lägre å så.

Permalänk
Medlem

.. crowsepirix .... 2821 mhz ... !!???????? ... sant eller falskt !!????? ... "vi" vill se bilder ... (skärmdump) ... wcpuid .... nuuuuu ..... !!!!

// fOrMIs

Visa signatur

AMD 64 3500+ | MSI K8N Diamond | Corsair Value PC3200 | XFX GF 6600 GT | OCZ Powerstream 600W | Stock Cooler | No Mods

Permalänk
Medlem

jag tror att han ljuger.... vid den hastigheten så skulle grafik kortet inte pallar med lr nåt har jag hört, lr har jag hört fel? typ hela världen har AIUCB som stepping coh han har AIUAB? låter lite konstig,, nåja så länge inga bild-bevis så jag går jag inte med på det, alltså inga cpuid(kan vara photoshop-fakat) bild då, utan ett närbild på cpu´n