Permalänk
Hedersmedlem

Tack för förklaringen umekami10. Jag anser att om vi inte kan hålla oss till sakfrågor när vi diskuterar så spårar det ur. Personangrepp och kompetenstvivel är bara löjligt. Enligt dig Vingen så kan man inte använda en dator om man inte kan ladda upp en bild. Jag anser att du begränsar datorns användningsområde lite där. Acceptera att alla är olika och har olika intressen. Jag är intresserad av att överklocka men har inte så mkt intresse av att kunna visa upp det. Har haft dator i snart två år och innan dess visste jag inte vad windows var. Jag har lärt mig det jag tycker är intressant och kanske skippat det du tycker är naturligt att kunna. Vidga dina vyer lite och ta det lugnt med angrepp som du kom med innan. Sorry om det blev lite offtopic här...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jag har faktist också rätt svårt att tro att man kan klocka en 2400+ så mycket om man inte ens kan titta 2 "rutor" nedanför där man skriver sina inlägg. Dessutom är detta placerat runt en halv cm från knappen "Skicka svar", där nog de flesta klickat många gånger

Där står det:

Bifoga fil: [vit ruta] [grå ruta "Bläddra..."]
Maximal storlek: 10240 bytes
Godkända filändelser: gif jpg png txt zip jpeg

Att ha prometia och klocka som fan kräver utan tvivel viss noggranhet, och det anser jag inte att man har om man lyckas med att missa "Bifoga fil".

Detta behöver ju inte alls betyda att han ljuger, men jag tycker inte att det är konstigt att folk blir misstänksamma.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Erty

Håller och med och med tanke på att det funnits ett antal mytomaner i forumet så tycker jag inte alls det är konstigt ifall folk tvivlar.

crowsepirix

Om du nu har din 2400+ uppe i 2.8GHz så borde du vilja visa upp det eftersom det då skulle vara den mest klockade 2400+ prollen i världen!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Vad jag känner mej lite orolig för är att processorn behövde så hög vcore så snabbt för att funka Ligger nu på 2310mhz med vcore 2.0 eller är det nått annat som gör det Processorn är inte upplåst och jag ligger på fsb154 Mitt Corsair PC3200 går på cas2-2-2-5 Tips och ideer tack

Att CPUn inte är upplåst ska inte påverkar överckocknings förmåga. Däremot verkar det att detta CPUn behöver reala ”overvoltage” för att komma högre. Detta förutsätter förstås bra kylning.

Jag tror man får vänta ett par månader innan AMD optimerar sina CPU och kommer med bättre överckockningsvänliga exemplar!!

Permalänk
Medlem

fan va ni gnäller å klagar på varandra... lol...

Visa signatur

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
försöker inte vara bra. försöker vara bäst.

Permalänk

Är det någolunda riskfritt att gå över vcore 2.0 om kylningen är ok hur mycket i så fall

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Skeptisk är bara förnamnet. Flera personer har erbjudit sig att hosta dina bilder crowsepirix, var ligger problemet?. Starta WCPUID och tryck på Printscrn. Öppna Paint och pasta in bilden och spara. Svårt?

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

det räcker kanske inte med WCPUID för hans del, efter photoshop är världens bästa OC program, vad jag vill ser är hans cpu stepping som han själv påstår att den är en AIUAB när hela världen har AIUCB som stepping, en närmbild på den kommer avgöra hela saken.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Är det någolunda riskfritt att gå över vcore 2.0 om kylningen är ok hur mycket i så fall

Jag är inte insatt i detta cpus fysikaliska egenskaper. Dessutom finns det inte så många som har kört detta cpu med hög Vcore och luftkylning. Därför bör man ta det lite lugn att ge den overvoltage med luftkylning.

Lägg märke att dem flesta som har passerat 2400Mhz gränsen använder subzero kylning. De tidiga handplockade AMD cpu som skickades till väl etablerade sajter för recensioner var uppenbarligen ett spel för galleriet från AMD sidan.

Permalänk
Medlem

Min gick någolund stabil med 1,8V och på 2200Mhz men jag drog upp rumstempen till 29C å sänkte varvtalet på fläckten då klarade den bara 1h 30 min typ i prime 95.
Hade då 46C CPU temp då . Vattnet i datorn var över 40C i alla fall.
Hatar sommaren nämligne brukar sabba överklockningen.
Kör 1,85V nu och 2200Mhzmed fläckten på 12V och ska stressa den på tisdag i 24h i prime 95 till å börjamed i alla fall.
Så få man se om den kannse vill mer.

Men vill inte ge den mer än 1,85V för den bli så satans varm.
Idalar 18C över rumstemp å fullodar la 3-4C över det
Som den är klockad nu.

Upp till 2,15V ska dom ta. Står +0,5V på VCC_Vcore i amds pdf dokument att det är max.

Vill också se bilder på en där som går i 2,8Ghz hadde varit fett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crowsepirix

Jasså du anklagar fel personer och Helt Lamt !!!!!tyvärr var det inte jag kolla vad det var för person först sen klaga LAMER ÄR DU !!!

ROFLMAO
jag har en p1:a som jag klockat. den e lika snabb som p4 2,8ghz northwood.. jävla kräm i den vettu. sen har jag gamla 16mb minnen som jag rapa på.. dom vart 512:er ...
sen hade jag en 15" skärm som jag klockade till en widescreen tv.. ffyfan asså..
för att inte snacka om mina 5kroners hörlurar från rusta som jag gjort om till Hemabio..
jävla drag...
och så har jag en megafon som jag stampade på 3 ggr, fick fram en 8310 med radio..

^^

edit: kommer säkert bli avstängd efter detta inlägg.. men jag tycker det e roligt det du säger hörru.. leker 1337 klockare med värsta monster datorn, och låtsas sig inte kunna ladda upp en bild.. fyfan.. att ladda upp en bild är väl lite enklare än att skriva sitt password på swec? eller har jag fel? den dagen du kommer med o fejkade bilder.. då ska jag fan käka skit..

Permalänk
Medlem

Har crowsepirix gått och dött?

taufik: fan vad 1337 du måste vara, vill du göra om min skärm också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liquid
Har crowsepirix gått och dött?

taufik: fan vad 1337 du måste vara, vill du göra om min skärm också?

NEJ.. jag glömde bort hur man gjorde.. ^^

Permalänk
Hedersmedlem

Vill klargöra lite om vad jag tror ang. Crowsepirix påstådda OC, och lite allmänt om datorer:

Om man kan klocka en processor, speciellt med "extremkylning", förmodas det att du kan ta ett screenshot.

För att ta några inte allför komplexa exempel: Du kan knyta skorna men inte sätta på dig skorna. Du kan läsa men inte bläddra i boken. Du kan köra bil men inte låsa upp bagageluckan.

Nu säger jag inte att man är en komplett idiot om man kan klocka sin processor, men inte ta ett screenshot, eller något av de andra exempelrna ovan. Men den som gör det tillhör absolut en minoritet, och minoriteter är ju som bekant mycket lättare att baktala.

Och varför, Crowsepirix, om du nu inte ljuger, bemödar du dig inte en liten stackars satans minut med att rädda ditt anseende här på swec? Och kanske överallt på de större OC sajterna/kanalerna.

Kan du svara mig det?

Troligtvis inte.

Tyvärr, pekar nog ändå allt på att han ljuger, det är synd, men så är det. Hans extrema rädsla för att inte bevisa motsatsen säger ju allt.

Och tro mig, jag vill inget hellre än att du totalt motbevisar mig.

MVH

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy

Om man kan klocka en processor, speciellt med "extremkylning", förmodas det att du kan ta ett screenshot.

För att ta några inte allför komplexa exempel: Du kan knyta skorna men inte sätta på dig skorna. Du kan läsa men inte bläddra i boken. Du kan köra bil men inte låsa upp bagageluckan.

MVH

Ägande ord.. det va det jag ville komma fram till...

Permalänk
Medlem

ok, första bild bevis på att folk har kommit över 2,8ghz. http://www.bekkoame.ne.jp/ha/id25302/xp2400_dora.html och det var med LN2 kylning..

med detta så påstår vår vän "crowsepirix" att hans kylning är bättre än en LN2,
och en annan påstående är hans cpu med stepping AIUAB, vilket är liksom en lögn också.

vad jag tror om den grabben är att han lever i sin dröm, en dröm som alla AMD:are vill uppnå, men som sagt för hans del är det bara en dröm.

edit: vad han nu påstår i en annan forum "www.xtremesystems.org" är att han har kommit upp till 2,9Ghz

re"Originally posted by crowsepirix

OH man very nice oc i get higher now 2.9GHZ ( 224 x 13) booting screen 2912mhz love these godness

JCviggen
Crazy Belgian Moderator
You know we are really starting to need pics from you now
(hämtat från http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?threadid=4...)

så vi är inte dom enda som vill ha bildbevis...
mer och läsa om det här
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?threadid=4...

Permalänk
Medlem

tänker inte ödsla en massa tid på att påpeka hans lögner. Men som många andra har sagt, utan bilder så har jag jävligt svårt att tro det. Mer säger jag inte, utan jag väntar istället på att bilder ska postas.

Permalänk
Medlem

4 x 200gb harddrive står det på xtremesystems i hans signatur, här står det 4x 160 gig...

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem

jag skulle inte får ett chock om han helt plötslig skriver att han har serie kopplat två 9700 pro...

Permalänk
Medlem

jo, det är ju ett sånt praktexempel på länken som vingen gav där

En kille säger att han har fått upp den i 2800mhz, och har bild på det o allt o e jätteglad och då kommer Mr.Mytoman och är värre med 2912mhz eller vafan han sa ... sånt jävla båg

Permalänk
Medlem

jag lovar er att jag käkar upp min gamla sko om det är sanningen han säger.

p.s är det någon som har märkt att en moderator har låst hans tråd på extremesystem.org? d.s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vingen
jag lovar er att jag käkar upp min gamla sko och det är sanningen har säger.

p.s är det någon som har märkt att en moderator har låst hans tråd på extremesystem.org? d.s

Haha måste jag kolla inte inte om skon, men om hans trådar

Permalänk
Medlem

Jag har iaf lyckat plocka ihop ett tidigt CO försök me min Prometeia.. BILD <-- 2.5ghz har kommit högre.. men mitt 300W nätagg klarar inte mera.. blir varmt och volt talen varierar kraftigt.
Har ett antec nätagg på väg..
2.5ghz @ 1.8vcore
2.6ghz @ 2v <-- men stabilt till 80%
2.675ghz @2.1v <-- BIOS boot.. men blåskärm i XP booten.

Så nu blir det Toast i 2.5ghz ett tag.. stabilt till 100% nu.
Får se om det kanske blir en windows boot/stabilt med nya nätagget i 2.6-2.7ghz.. tror inte detta dock.. men förhoppningsvis stabilt runt 2.6ghz. Ska testa låsa upp den me har inte gjort det ännu. Nån me nån länk som visar hur man gör me TB(B)?

Ska se till och skicka upp fler WCPUID i högre hastigheter när jag får tid + att jag fått nätagget

Tack Stoned för att jag fick nångonstans att lägga bilderna.. kanon !

Visa signatur

|XP 2500+ |Epox 8RDA+|Prometeia Black|TwinMos/Winbond PC3200 2*256mb|Hercules 9700 Pro|
|XP 2000+ AGOIA Y|Epox 8K5A2|Alpha 8045|TwinMos PC2100 2*256mb| Leadtek GF3 Ti200|

Permalänk
Medlem

hm,,.. är det inte bara den sista L5 bryggan man ska ansluta sig? då är det inte svårt, använd lite tejp och tejpar till det liknar en hästsko på L5 bryggan med typ 1mm mellanrum, sen e det bara o använda silverpenna och måla där, några minuter efteråt är det bara o dra bort tejpen..

Permalänk
Medlem

ah.. ok.. ska testa det.. var inne på kjell & co idag.. de skulle få in deras "silver penna" nu på onsdag.. får se då
så jobbigt bara att plocka isär kylningshuvudet i lådan
men men.. gör de en extra 50-100mhz i slutändan så

Visa signatur

|XP 2500+ |Epox 8RDA+|Prometeia Black|TwinMos/Winbond PC3200 2*256mb|Hercules 9700 Pro|
|XP 2000+ AGOIA Y|Epox 8K5A2|Alpha 8045|TwinMos PC2100 2*256mb| Leadtek GF3 Ti200|

Permalänk
Medlem

men genom och låsa upp 2400+ får du bara multipler 12.5 neråt, så vild jag vet så är alla 2400+ prolle fabriks upplåsta från 13 o uppåt. eller kan det vara med kt400 mobbe?

Permalänk
Medlem

ingen aning faktiskt.. hoppas det inte är 12.5 å neråt.. då kommer jag inte högt

vill ha 16 eller något runt där..

Visa signatur

|XP 2500+ |Epox 8RDA+|Prometeia Black|TwinMos/Winbond PC3200 2*256mb|Hercules 9700 Pro|
|XP 2000+ AGOIA Y|Epox 8K5A2|Alpha 8045|TwinMos PC2100 2*256mb| Leadtek GF3 Ti200|

Permalänk
Medlem

hmm.. tveksam hur det fungera faktiskt, men med min mobbe kan jag ställa den till 16 utan o låsa upp prollen,..men vad jag har hört genom och kortsluta L5 bryggan så får man 12.5 neråt..

Permalänk
Medlem

ah.. inge vidare då.. behöver kunna köra minnet i 210-220 för att kunna maxa CPU´n.. vill tvärt om.. kommer typ upp i 185 som max.. på en bra dag

15.5 eller 16 hade varit optimalt för mig..

Visa signatur

|XP 2500+ |Epox 8RDA+|Prometeia Black|TwinMos/Winbond PC3200 2*256mb|Hercules 9700 Pro|
|XP 2000+ AGOIA Y|Epox 8K5A2|Alpha 8045|TwinMos PC2100 2*256mb| Leadtek GF3 Ti200|

Permalänk
Medlem

han har iaf försvöönet helt nu :=()

Visa signatur

Min datamaskin: amd 2400+ @ 2005mhz. 2x 120gb disk.