Permalänk
Skrivet av subruz:

Enkelt, snabbt och effektivt. Metoden de har använt för att utföra sina DDOS attacker är särskilt smart dessutom.

Jo, de fick ju ner sidorna i ett par timmar dock krävdes ju ett par tusen användare för attacken, så speciellt effektivt skulle jag inte kalla det.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, de fick ju ner sidorna i ett par timmar dock krävdes ju ett par tusen användare för attacken, så speciellt effektivt skulle jag inte kalla det.

Den var riktigt okoordinerad dessutom, "riktiga" Anonymous gjorde inte mycket igår/idag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lasergurka:

Fast när man får höra att Anon använde sig av DDOS för att få ner sidorna så börjar man ju tvivla på deras kompetens som hackers xD

kolla här så ser du vad Anonymous är kapabla till! stängde ner tom NATO,Visa,HB Gary (tar hand om myndigheternas databas runt om i usa, och anonymous sände ut all information på nätet)

http://www.youtube.com/watch?v=-u_4FTVg5fs&feature=related

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Entusiast

Vafan styr USA med ?
Bra av hackerserna dock

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Kunde inte hålla med mer, jag förstår inte riktigt glorifieringen av anonymous. "Lyssna på oss annars ddosar vi skiten ur errrr", vilken 15åring som helst med en dator kan iscensätta en ddos-attack.

Nu är det här kanske lite överdrivet och baserat på egna åsikter men dom där killarna borde gå och lägga sig, internet tough guys at its finest. Jag gillar det dom står för men man ska inte använda kriminella medel för att åstadkomma det, då är det terrorism och inget annat. Bättre att göra en statement som google, wikipedia, reddit osv och ta ner sina sidor i protest. Man behöver inte ens äga en stor hemsida för att göra skillnad, konsumenten själv kan delta i Black March-protesten.

Skillnaden mellan revolutionär och terrorist är perspektiv.

Är väll inget jättefan av anonymous heller men sålänge USG och MPAA RIA försöker sig på terrorism mot fildelar tycker jag betydligt bättre om dem.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Permalänk
Skrivet av To33e:

kolla här så ser du vad Anonymous är kapabla till! stängde ner tom NATO,Visa,HB Gary (tar hand om myndigheternas databas runt om i usa, och anonymous sände ut all information på nätet)

http://www.youtube.com/watch?v=-u_4FTVg5fs&feature=related

Ja, det som är lite oroande är samtidigt att de gillar att leka riddare, men hur hjälpte de "folket" som de säger sig hjälpa när de tog sig in i PSN och snodde massa kontouppgifter från användarna själva. De gjorde egentligen ingenting mot Sony, bortsett från att få dem att inse att deras säkerhet inte var bra nog, utan bara användarna straffades.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Skulle dra mig för att kalla DDOS-script makt...

För övrigt är de ganska klara över vilken "sida" de står på gällande detta.

Jag tycker personligen det är mer skrämmande att USA kan göra vad fan de vill på internet, utan att någon varken vill eller kan göra någonting åt det.

+1 på det, riktigt skrämmande och som grädde på moset kommer det bli samma skit inom eu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

Fortfarande nej. USA har ingen makt över servrar i utlandet. De KAN Inte lagligt ta ned SC med en lag som gäller i USA. De kan dock blockera all inkommande trafik från SC DNS/IP.

Skickades från m.sweclockers.com

Krävde inte USA juristiktion över .com domänen vilket SC ligger på vilket betyder att USA AKA WORLD POLICE Hustlers kan faktiskt lägga ner sidan.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lasergurka:

Ja, det som är lite oroande är samtidigt att de gillar att leka riddare, men hur hjälpte de "folket" som de säger sig hjälpa när de tog sig in i PSN och snodde massa kontouppgifter från användarna själva. De gjorde egentligen ingenting mot Sony, bortsett från att få dem att inse att deras säkerhet inte var bra nog, utan bara användarna straffades.

dom gjorde en såkallat hämnd aktion för att företaget "Sony" såg till att en utav Anonymous medlemmar blev anmäld & straffad och Anonymous hade hotat Sony om detta men dom tog inte detta på allvar därav hackade dom PSN för att visa det. i verkliga fallet så var det inte så många som blev av med pengar men däremot så läkte det mycket information på nätet som tog ett tag innan dom fick stopp på det. Och detta är vad jag har läst i olika artiklar.

Och sen ha alla uppgifter i en databas som är möjligt att komma åt via attack visar ju bara vilken löjligt låg "säkerhet" Sony hade för sina medlemmar. tycker dock synd om dom som blev av med pengar men inget jag kan göra.

ja, och det är inte bra att dom leker riddare bara för att dom "kan" men samtidigt hyllar jag dom bara för att dom kan göra sådana saker som jag anser att vara nästintill omöjliga, men sen FBI dom leker riddare också där dom "tror" att dom kan stänga ner vilken sida dom vill, samt att FBI tog dom som jobbade åt megauppload från Nya Zeeland till usa för rättegång.

de är samma sak om jag till exempel ägde en hemsida som FBI ansåg att jag bröt mot deras lagar så kommer dom hit och skickar mig till usa för rättegång, och stänger ner hemsidan på ett par minuter. exakt samma sak.

så mitt slutgiltiga svar är och kommer förbli:

att både FBI & Anonymous har en makt dom inte borde ha eller rättare sagt ingen borde ha eller förrätta. Megaupload kommer att dyka upp på nätet igen kanske med ett annat namn det är bara en fråga om när!

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Skrivet av To33e:

dom gjorde en såkallat hämnd aktion för att företaget "Sony" såg till att en utav Anonymous medlemmar blev anmäld & straffad och Anonymous hade hotat Sony om detta men dom tog inte detta på allvar därav hackade dom PSN för att visa det. i verkliga fallet så var det inte så många som blev av med pengar men däremot så läkte det mycket information på nätet som tog ett tag innan dom fick stopp på det. Och detta är vad jag har läst i olika artiklar.

Och sen ha alla uppgifter i en databas som är möjligt att komma åt via attack visar ju bara vilken löjligt låg "säkerhet" Sony hade för sina medlemmar. tycker dock synd om dom som blev av med pengar men inget jag kan göra.

ja, och det är inte bra att dom leker riddare bara för att dom "kan" men samtidigt hyllar jag dom bara för att dom kan göra sådana saker som jag anser att vara nästintill omöjliga, men sen FBI dom leker riddare också där dom "tror" att dom kan stänga ner vilken sida dom vill, samt att FBI tog dom som jobbade åt megauppload från Nya Zeeland till usa för rättegång.

de är samma sak om jag till exempel ägde en hemsida som FBI ansåg att jag bröt mot deras lagar så kommer dom hit och skickar mig till usa för rättegång, och stänger ner hemsidan på ett par minuter. exakt samma sak.

så mitt slutgiltiga svar är och kommer förbli:

att både FBI & Anonymous har en makt dom inte borde ha eller rättare sagt ingen borde ha eller förrätta. Megaupload kommer att dyka upp på nätet igen kanske med ett annat namn det är bara en fråga om när!

Nej, jag har aldrig sagt att jag känt mig trygg med FBI heller, men du måste hålla med om att Anon gör sina attacker LIIIITE mer oprovocerat. Det är ju BARA användarna som i någon högre grad blev skadade när PSN låg nere i nästan 2 månader, och detta för att någon av deras medlemmar hamnade i problem, problem som h*n själv satt sig i, det Anon gör är ju trots allt mot lagen. Megaupload hade ju ändå mycket olagligt material (även om det inte är i närheten nog anledning att lägga ner hela sidan).

Jag tycker det är SKITBRA att vi har någon som "står upp för folket", skulle bara uppskatta om de på riktigt visade att det verkligen är det dom gör, och inte bara hackar sig in för skojs skull och sen kommer på en bortförklaring som ger dem moralisk rätt att göra detta.

För övrigt känns det nästan som att FBI var emot SOPA och PIPA, då bara en idiot skulle kunna bortse från att en attack mot megaupload, mycket lik de attacker man skulle få se om SOPA och PIPA gick igenom, skulle väcka enormt vrede, och alltså fler protester mot lagarna än vad som annars hade uppstått. Sen finns ju också möjligheten att FBI bara består att av idioter vars kranium är proppade med filmjölk.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Permalänk
Medlem

megaupload får väl skylla sig lite själva när de ställer en del av sin maskinpark i USA.

Sedan ser jag inte riktigt bedriften med att DDoS ner ett par sidor tillhörande några lobbying organisationer, det känns inte precis som deras verksamhet påverkas av att hemsidan ligger nere eller att dom lider någon ekonomisk skada av det.

Det som skulle vara effektivt är i så fall att ta reda på och hänga ut personen eller personerna som fattade beslutet om tillslaget.

Permalänk
Medlem

Måste dock säga att dom har gjort en väldigt skön reklamfilm

http://www.youtube.com/watch?v=o0Wvn-9BXVc

Permalänk