Skrivet av kungkryss:
Nej, det handlar snarare om att finniga nördar fått sin filmtillgång strypt och då vrålar som stuckna grisar. Att ladda ned upphovsrättsskyddat material är ett brott, det är skitsamma hur lönsamheten ser ut i branschen.
Har du något speciiellt emot finniga nördar? Hur är det med nördar utan finnar? Eller med människor som i normala fall inte klassas som "nördar"?
Faktum är att fildelare består av en stor mix av "olika sorters" människor, och att försöka vinna mark genom generaliseringar som ovan är kontraproduktivt. Sedan är det även så att det inte enbart är "fildelare" som protesterar mot denna typen av lagstiftning, vilket du skulle ha insett ifall du följt debatten. Även denna diskussionstråd populeras av "icke-fildelare" som är starka motståndare till den här typen av lagstiftning.
Skrivet av kungkryss:
Oavsett om de tjänar pengar på att folk laddar hem är det ett brott. Det är din sak att göra en bedömning av deras ekonomi och sedan ha det som underlag till huruvida du får stjälar deras grejer. Idioter...
Att gå omkring och sprida halmgubbar och personangrepp är heller inget som gynnar diskusisonen. Personen som du bemöter ger på inget sätt intrycket av att denna skulle anse att upphovsrättsbrott inte skulle vara ett brott, eller att lagbrottet skulle rättfärdigas av ett visst företags ekonomi.
Skrivet av kungkryss:
Japp, ungefär som Nordkorea. Alltså inser ni inte att ni är svåra att ta på allvar som jämför lagar mot piratkopiering av underhållning med en totalitär kommunistisk diktatur? Snacka om att ha bildat sig en världsbild hemma i mammas källare..
Det är inte syftet med lagstiftningen som är relevant, utan snarare dess effekter. Det är för övrigt heller inte lättare att ta en person som konstruerar halmgubbar och personangrepp mot sina meningsmotståndare på allvar, än personer som genuint uttrycker en oro för lagstiftning av den här typen.
Skrivet av kungkryss:
Jag förstår inte vad alla rättshaverister och foliehattar(...)
Respekt för sina meddebattörer, vad är det för något? Vore det inte bättre att, ifall du inte håller med någon, istället konstruerar faktiska (som i sakliga) argument som kan tillföra diskussionen något?
Skrivet av kungkryss:
Kan du någonting om internet? Eller är du mest uppdaterad om vad som händer på 4chan? Jag tvivlar på att du är det minsta kunnig när det gäller de tekniska aspekterna utav internet. Du har mest en översittarattityd och ett dåligt språk. Dessutom är du okunnig i sak. Ron Paul är inte presidentkandidat, han deltar i primärvalet... Dessutom är jag övertygad om att han besitter exponentiellt mer kunskap än du gör, yrkeskunskap såväl som politisk kunskap.
Utöver det har han levt i 76 år utanför den fisljumna socialdemokratins högborg och har således en mångfacetterad bild utav världen, betydligt mer nyanserad än osnutna sjuttonåriga fildelare från Alingsås...
Slutsats: Han är tusenfalt kunnigare än du vad gäller hur "världen ser ut".
Personen som du bemöter uttrycker alltså en åsikt om att man inte enbart bör ha äldre människor som har en bristande förståelse över hur Internet fungerar, att bestämma över lagarna som reglerar Internet. Istället för att bemöta detta sakligt så börjar du med att angripa personen istället för sak, genom att ifrågasätta personens egna Internetkunskap, trots att denna person i den citerade texten på inget sätt fört några djupare diskussioner kring hur Internet fungerar. Därefter angriper du den av dig personligen upplevda attityden och språket, för att slutligen fortsätta med att angripa din högst personliga uppfattning av personens kunskapsnivå.
Skrivet av kungkryss:
Nej, man bekämpar piratkopiering genom att sluta ladda hem. Om alla slutade ladda hem så skulle den ju inte finnas? Enkelt va?
Nej. Den personen som du bemöter har en bra poäng när han/hon påstår att piratkopieringen endast kan bekämpas genom att erbjuda bra alternativ. Din egen verklighetsfrånvända lösning är som sagt, verklighetsfrånvänd.
Skrivet av kungkryss:
Sedan är det inte upphovsmannens uppgift att ge dig film och musik på silverfat, bugandes framför dina fötter för att kunna få betalt. Vill du ha deras film, musik och datorspel är det bara att pynta. Din attityd äcklar mig faktiskt, riktigt bortskämd översittarattityd.
Halmgubbarna och personangreppen fortsätter i sedvanlig stil ser jag.
Inte någonstans påstod "_MmattiasS_" att upphovsmannen skulle ha en uppgift att förse människor med material, inte heller att detta nödvändigtvis måste ske genom det udda tillvägagångssättet som du valt att illustrera din poäng med.
Sedan eftersom den av dig personligt upplevda attityd som du valt att angripa i själva verket härstammar från din halmgubbe, så är din egen konstruktion som äcklar dig, och inte något denna forummedlem yttrat.
Skrivet av kungkryss:
Är det representanter från Sveriges bortskämda fattiga som är här och skriver eller? En riktigt udda kombination...
Dina högst personliga åsikter kring vilka kategoriseringar du godtyckligt kan slänga omkring är varken intressanta eller relevanta för diskussionen.
Skrivet av kungkryss:
Om de aldrig skulle lyckas med en sådan sak, varför gnälla över att de försöker med lagstiftning? Jag får dubbla budskap här..
Ifall du inte märkt det så är det inte enbart "fildelare" som protesterar mot den här typen av lagstiftning. Anledningen till det är enkel, den här typen av lagstiftning tenderar att ha en allmänt negativ effekt för Internet i helhet. Huruvida fildelningen drabbas nämnvärt är fullkomligt irrelevant för den aspekten.
Skrivet av kungkryss:
Ja, det går inte en dag utan att jag blir förtryckt utav Hassans Godis & Tobak. Han har så mycket makt över mig!!! Man måste ju typ handla för det är ett företag och alla vet ju att man måste handla av företag.. för de har makt...
På vilket sätt anser du det vara relevant att dra upp en godis och tobaksaffär i en diskussion som rör hur den här typen av lagstiftning påverkar Internet, speciellt när det finns bra mycket bättre exempel att ta upp, t.ex. företag som får exklusiv inblick och påverkningsmöjligheter i själva avtalsprocessen?
Skrivet av kungkryss:
Jag har inte den minsta ambition att ombesörja arbetslösa kriminellas nöjesliv.
För att de är alla arbetslösa menar du? Trots att flertalet gånger rapporterats att många personer är högt uppsatta personer i IT-branschen?
Skrivet av kungkryss:
(...)för att sedan få den nedladdad av små självupptagna losers ute på den svenska landsbygden?
Tidigare var det arbetslösa kriminella, innan det var det bortskämda fattiga, och nu är det alltså självupptagna losers på landsbygden? Vad kommer härnäst? Riktiga argument?
Skrivet av kungkryss:
Med tanke på den urusla svenskan och den undermåliga sakkunskapen hos dem som kommenterar är det snarare det i sig som gör Sverige till ett riktigt skitland. Små bortskämda snorungar som tycker att det är diktatur om man inte får ladda hem Transformers.
Intressant att du klankar ner på "undermålig" sakkunskap, samt för diskussionen tämligen irrelevanta saker som språkbruk, när du ständigt slänger vilt omkring med halmgubbar, personangrepp, och totalt irrelevanta kategoriseringar som ständigt ändrar syndabock. Inte nog med detta, du verkar heller inte förstått vad kritiken av den här typen av lagstiftning går ut på, eller att även "icke-fildelare" protesterar vilt mot den här typen av lagförslag.
Skrivet av kungkryss:
Nej, det är inte fel. Likaså har man inte mördat om man inte har mördat. Jag förstår ärligt talat inte hur man kan säga "fel" om det jag skrev, eftersom att alla med en apas intelligens eller högre förstår att det inte är "fel". Vad är ett "service problem" förresten? Man måste pussla ihop alla flitiga fildelares texter för att de ska få språklig mening. Lustigt att ni kopierar kultur men inte ens kan skriva en enkel text korrekt.
Personangreppen och generaliseringarna flödar vilt, hur du har lyckats behålla ditt medlemsskap är för mig okänt. Om jag inte minns fel så har jag redan bemött innehållet tidigare, så jag skippar det här.
Skrivet av kungkryss:
Det är inte ett utbuds- eller distributionsproblem eftersom det inte spelar någon roll om du så måste åka snöskoter bak och fram i sjutton mil för att lagligt tillskansa dig en film - du får fortfarande inte ladda hem den. Så svårt kan det väl ändå inte vara att förstå detta?
Användaren som du bemöter uttryckte att det var ett serviceproblem, vilket inte är att likställa med utbuds- eller distributionsproblem. Huruvida denna fildelning är laglig är dessutom fullkomligt irrelevant för detta faktum.
Skrivet av kungkryss:
Att folk kan vara så sanslöst jävla trögfattade är bortom den mänskliga begreppsrymden...
För att det är alla andra det är fel på ifall du inte klarar av att frambringa riktiga och sakliga argument som accepteras av meddebattörerna?
Skrivet av kungkryss:
Nej, man bekämpar piratkopiering genom att sluta ladda hem. Om alla slutade ladda hem så skulle den ju inte finnas? Enkelt va?
Skrivet av kungkryss:
Jo, så fungerar det. Det är att få dem att sluta stjäla som kan kräva en insats.
Vad du upprepade gånger gör är att blandar ihop målet med medlet. Målet kan som bekant aldrig vara medlet. När du tidigare påstod att man bekämpar fildelning genom att sluta ladda hem, så påstod du i själva verket att man uppnår målet genom att applicera målet, vilket är en solklar logisk kullerbytta. Att du sedan anklagar dina meningsmotståndares intelligens, kunskapsnivå, och att inte klara av att skriva "enkla och korrekta" texter är som att kasta sten i glashus.