Permalänk

Komma åt APn?

EDIT. Löste problemet. Har ni tid att kolla på frågan jag ställde nedanför?

MVH // Selulance

Permalänk

EDIT: Jag verkar ha löst detta ganska simpel med att bara ändra IPt på modemet, valde 250. Hittills verkar allt fungera stabilt, och APn ligger kvar på 254.. lol.

En annan fråga istället då:
Ska snart köpa en 16portars 1000mb router, vill ha en BRA och stabil router, pengar är inte så jätte stort problem. Vad skulle ni rekommendera för maximal kvalité?

Permalänk
Medlem

Du mener vel en switch. 16port netgear gbit ligger vel runt 2000kr.
16 port routere finns ej.

cisco 1812 kommer med 8 portars switch inbyggd, men kostar också ca 7000 spänn

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Köp en vanligt hemma router, Säg DIR-655 och köp sedan en switch som uppfyller dina krav. Du får inte tag i en router med 16 portar (hemma router). En riktig router med 16 portar har du ingen användning för då alla portarna ligger i olika nät och säger ifrån om du försöker med annat.

Men om pengar inte är ett problem alls, köp en cisco 2811 router och en cisco 2960 switch på det så är väll problemet löst ? Kan dock hamna på många många tusenlappar.

Visa signatur

Nätverkstekniker, home@/r/networking.

Permalänk
Skrivet av zeleni:

Du mener vel en switch. 16port netgear gbit ligger vel runt 2000kr.
16 port routere finns ej.

cisco 1812 kommer med 8 portars switch inbyggd, men kostar också ca 7000 spänn

Oj, jo menade en switch, brukar ofta säga/skriva fel just när det gäller routrar/switchar

Så du rekommenderar alltså en bra netgear för 1-2k? Sneglade lite på dom förut och sen såg jag att det fanns billigare D-link och TP-link alternativ, men vill ha en BRA switch... Är det värt?

Permalänk
SpelClockers

För en hemmamiljö så fungerar D-Link och TP-Link men om du vill ha det någorlunda professionellt så fungerar Netgear väldigt bra.