Ändringar från Alpha till fullversion, bra eller dåligt?

Permalänk

Ändringar från Alpha till fullversion, bra eller dåligt?

Tjenare!

Jag tittade på den första trailern som ut till BF3, nivet den där när dom ska skjuta ner snipern med bazooka! (Trailer)
Jag märkte direkt att han som ger en uppdraget i början inte är samma person. Sedan därpå att man inte springer likadant som i trailern, kolla själv, i trailern springer han hur coolt som helst, det ser skitcoolt ut när han springer med vapnet sådär lutat, nu i fullversionen springer man som värsta cod tönten (no offense cod players). Man har även bytt ut siktet till ett acog? Och om man tittar närmare på siktet han har i trailern inte nog med att man bytt ut siktet, har man gjort om designen på det siktet han har? Jag har aldrig sett det siktet i fullversionen. Som Alfa spelare har jag också märkt att i fullversionen är HUDen (Hälsa, ammo, minimap osv.) blå, i Alfan/Trailern är den grön.

Ändringar från Pre-Alpha till Fullversion

  • HUD är nu blå. Förut grön. Bra/Dåligt?

  • Ingen IFV på Operation Métro, syns i denna trailer (Trailer) Bra/Dåligt?

  • Kills var i vänstra hörnet, nu i högra, och det stod [Attacker]/[Defender] När någon dödade/dödades. Bra/Dåligt?

  • Inte samma snubbe som ger en uppdraget i andra uppdraget som sagt förut. Bra/Dåligt?

  • Ny design på Acog siktet? Eller var det inte Acog i trailern? Bra/Dåligt?

  • Man springer inte likadant. Bra/Dåligt?

  • Bytt ut acog? Mot holographic sight i andra uppdraget? Bra/Dåligt?

  • Bytt ut killcam, förut hade man ingen killcam på BF3, istället så ramlade man ner på marken, och sträckte ut handen i luften för någon o hjälpa en, och under tiden så kunde man se var dödaren var på minimapen. (byttes ut pga av att folk blev förvirrade o visste inte var dödaren var, trots att det var en röd prick på minimapen.) Bra/Dåligt?

  • Man kryper inte likadant (Trailer) Bra/Dåligt?

  • Quick Time Events har ändrad Lay-out. (1:54 Trailer) Bra/Dåligt?

  • Ifall man drar kniven så snurrar han inte runt den. Bra/Dåligt?

Vad tycker ni? Blev ni besvikna av BF3? Var trailern inte vad spelet blev? Ni Alfa veteraner, vad tycker ni? Var Alfan bättre (förutom buggarna)? Kommer ni på nåt mer så äre bara o säga till.

Permalänk
Medlem

BF3 slog till som alltid!

Visst det är inte exakt som BF2 men man glömmer snabbt bort det när man spelar mot 63 andra stycken och blir skjuten av flygplan och gud vet vad Effekterna här helt jävla otroliga, använd ultra och se ett plan brinna upp i himlen amazing.

Hade önskat att de gjorde mer banor eller mod verktyg men de har sagt att de inte får ge ut mod tools och därför det inte finns några. Hoppas att det blir mycket DLC framöver, kanske 2142 kommer ut snart också

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Skrivet av Cameltotem:

BF3 slog till som alltid!

Visst det är inte exakt som BF2 men man glömmer snabbt bort det när man spelar mot 63 andra stycken och blir skjuten av flygplan och gud vet vad Effekterna här helt jävla otroliga, använd ultra och se ett plan brinna upp i himlen amazing.

Hade önskat att de gjorde mer banor eller mod verktyg men de har sagt att de inte får ge ut mod tools och därför det inte finns några. Hoppas att det blir mycket DLC framöver, kanske 2142 kommer ut snart också

Ojjemen! Kan inget mer än att hålla med dig!
Och mods, det hade vart underbart! Men jag tror Dice sa i nån intervju att ifall de skulle släppa mod verktyg så skulle det vara lättare för folk att förstå hur deras motor fungerar och det skulle vara lättare att skapa hacks. Sen sa dom att dom funderat på det, eftersom Battlefield antagligen inte hade vart lika stort idag ifall de inte hade funnits mods till BF2, eftersom det blev populärt av mods, typ..

Jag tror det kommer komma massor med DLC! Men jag hoppas allra högst på fler BF2 banor, typ som Dalian Plant, Operation Cleansweep m.m.

Permalänk
Medlem

Jaa jag har hört att det handlar om licenser för själva mod programen, vilket gör att de inte får ge ut dom.

Men man får hoppas att det kommer lite program. Undrar hur det här nästa "all american" DLC kommer bli, hoppas vi får lite häftiga teman som djungel och snö etc.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Skrivet av Cameltotem:

Jaa jag har hört att det handlar om licenser för själva mod programen, vilket gör att de inte får ge ut dom.

Men man får hoppas att det kommer lite program. Undrar hur det här nästa "all american" DLC kommer bli, hoppas vi får lite häftiga teman som djungel och snö etc.

Ah, jag e sjukt taggad inför djungelbanor o snöbanor!! Men vad är det där "all american"?

Permalänk
Medlem

Jag undrar varför det tog bort 3 skotts salvor från HK416, det står till och med att vapnet har det i battlelogs beskrivning av det, fanns med i betan kommer jag ihåg.

Anledningen till varför de tog bort stridsfordonet från Op. Metro var ju för att de körde ned den i tunnelbanan efter första delen (på rush) och således bomba sönder ryssarna.

ACOG ändrade de för den täckte upp för mycket av skärmen har jag för mig, kanske var att den täckte inte tillräckligt heller kommer inte ihåg helt.

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Jag undrar varför det tog bort 3 skotts salvor från HK416, det står till och med att vapnet har det i battlelogs beskrivning av det, fanns med i betan kommer jag ihåg.

Anledningen till varför de tog bort stridsfordonet från Op. Metro var ju för att de körde ned den i tunnelbanan efter första delen (på rush) och således bomba sönder ryssarna.

ACOG ändrade de för den täckte upp för mycket av skärmen har jag för mig, kanske var att den täckte inte tillräckligt heller kommer inte ihåg helt.

Ah, lät skumt det med HKn, fast jag tyckte att den förra versionen eller vad man ska säga är mycket snyggare än den Acogen som e nu! jag tycker också att det borde finnas en animation som öppnar locket på siktet, i stortsett alla acogs har en liten typ skydd grej som man öppnar så att man kan se genom siktet, jag menar, för att ta fram SMAW så måste man ju öppna fram siktet, då kan man ju lika gärna lägga till det på acog! Vissa snipers har den uppfälld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jag undrar varför det tog bort 3 skotts salvor från HK416, det står till och med att vapnet har det i battlelogs beskrivning av det, fanns med i betan kommer jag ihåg.

Anledningen till varför de tog bort stridsfordonet från Op. Metro var ju för att de körde ned den i tunnelbanan efter första delen (på rush) och således bomba sönder ryssarna.

ACOG ändrade de för den täckte upp för mycket av skärmen har jag för mig, kanske var att den täckte inte tillräckligt heller kommer inte ihåg helt.

3burst fanns vid release på M416, dock patchades det för ett tag sen.

Tycker det såg mycket snyggare ut när man kröp i alphan, dock är det inget man tänker på i full strid.

Permalänk
Skrivet av Or0s:

3burst fanns vid release på M416, dock patchades det för ett tag sen.

Tycker det såg mycket snyggare ut när man kröp i alphan, dock är det inget man tänker på i full strid.

Ah! Sjukt coolt var det!